Önemli olan bugün ve yarındır. Geçmişin cehenneme kadar yolu var...


Ah benim canım Mahfuz. Sen nasıl korkusuz, nasıl dürüst bir yazarsın. Ülkenin siyasi hayatını hiç sakınmadan anlattığım gibi insani zaafları da bu kadar açık yüreklilikle anlattığın için seviyorum seni. Nobel için demişler ya ' Mahfuz Nobel'i değil, Nobel Mahfuz'u kazandı ' diye. Kesinlikle doğru söylemişler. 

Kahire Modern'de ülkenin siyasi tarihi iç savaşları yok hemen hemen her kitabının aksine. Arkadaşlık, gençlik, parasızlık, sefalet ve bu sefaletin insana yaptırabilecekleri var.





Mısır'da kızların üniversiteye başladığı yıllar,  okulun son sınıfında bitirme sınavlarına sayılı günler kalmış aynı pansiyonda kalan 4 üniversite öğrencisi, üç arkadaşın maddi durumları çok kötü olmasa da zengin bir hayatları yok. Ama Mahcup içlerinde en 'parasız' olanı; hele babası hastalandıktan sonra neredeyse aç kalanı.

Bitirme sınavlarını başarıyla verse de bu parasız genç için memuriyete başlayabilmek hiç kolay bir şey değildir o yıllarda. Aç kalmamak, rezil olmamak için pek çok yol denemek zorunda kalacaktır, çıkar yol namusunu korumakta mıdır, yoksa para namussuzlukların üzerini örter mi ?

Kahire Modern ağırlıklı olarak Mahcub'un ve arkadaşlarının öyküsü, para için göze aldıkları ve aslında para mevki sahibi olanların da bunu nasıl kullanıp , muhtaç olanları nasıl ezebileceklerinin öyküsü. 

Kim bilir belki de gerçektir bu anlatılanlar ve biz gerçekten çok kirli bir dünyada yaşıyoruzdur.
Mahfuz sevenler okumadıysanız bence Kahire Modern'i okuyun.


Sevgiler
Sevim


7 Yorumlar

  1. Sevdiğim bir yazar, bu kitabını okumadım ama. Okuyayım, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Bununla başlayabilirsin tam insan hikayesi çünkü

    YanıtlaSil
  3. mahfuz okuycam sayende pikuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya okuman lazım cidden . Ben azalttım bitiyor kitapları sonra napicam

      Sil
  4. Hiç okumadığım vir yazar Necip Mahvuz ama merak ettim şimdi ☺️

    YanıtlaSil