Beyaz adamın dünyasında siyah bir çocuksun sen !





Hemen hemen 6 aydır okuma listemde bekledi bekledi ve sonunda günü geldi. Bayram tatilinde evden hiç dışarı çıkmayınca okudum bu aslında gerçek ama kurgu öyküyü. Evet yanlış okumadınız aslında gerçek bir olaydan yola çıkarak yazılmış bir kurgu Nickel Çocukları

Nickel bir ıslahevi, 18 yaşına kadar çocukların tutulduğu, iki ayrı binada kalıyor çocuklar;  siyahlar ve beyazlar ayrı ayrı. Ceza süresı dolunca, 18 yaşını doldurunca, kaçınca - ki bu imkansız - yada ölünce kurtuluyor çocuklar buradan. Sizin anlayacağınız giriş var ama çıkış kolay kolay yok Nickel'den

Siyahi çocuklara yapılan işkenceler akıl almaz durumda gerçekten.  Küçük bir örnek vereyim dayak , köle gibi çalıştırılmak hariç olmak üzere devletin gönderdiği yada halkın bağış yaptığı yiyecekleri - siyahilere ait olanları - yurt yöneticileri lokantalara satıyor. O kadar alçalmış durumdalar artık. Çocukların aç yatması asla umurlarında değil. 

Elwood üzerinden anlatılan olayları okurken sinirden delirmemeniz, yurt yöneticilerini bulup üzerlerine atlama isteğini bastırmanız çok zor. Çünü ilk satırlarda da yazdım ya bunlar gerçek. Biliyorsunuz ki dünyanın bir yerinde sadece ten rengi koyu olduğu için çocuklar bu acılara katlanmış. 

Asla tahmin etmediğim sonu ile tek kelime ile muhteşem bir roman,  ırkçılığın hiç bitmediğini azalsa da , ne yazık ki bitmediğini bilerek içinizde hissederek okuyun 

Yazar Colson Whitehead ,  Yeraltı Demiryolu ile 2016 da Nickel Çocukları ile 2020 de Pulitzer kazanmış, ayrıca çevirmen Begüm Kovulmaz'a da koskocaman teşekkürler muhteşem çeviri için...

Kitap ile ilgili podcast yayınıma da ulaşmak istersenizTıklayabilirsiniz


Sevgiler, 
Sevim

Not: Ağustos ayında paylaştığım bir yazımı görüntülenmeme sorunu nedeniyle yeniden paylaşıyorum

10 Yorumlar

  1. Konusu çok sarsıcı ve etkileyici görünüyor, sinirlerimin sağlam olduğu bir dönemde okumak isterim :) listeme ekledim..

    YanıtlaSil
  2. Nickel Çocukları gerçekten çok sarsıcı bir kitap mutlaka okumalisin

    YanıtlaSil
  3. Kitap tanıdık gelmedi ama yazını okuyunca ben bunu okumuştum diye düşündüm. Hatta tarihe baktım eski bir yazı mı diye. Yanılmamışım. Yorumların aklımda yer ediyor, ne güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim hatırlamama... Bir kaç yazımın google aramada çıkmama sorunu var da onu çözmeye çalışıyorum o yüzden yeniden paylaştım

      Sil
  4. Irkçılık, dünyanın sonuna kadar bitmez gibi geliyor bana.

    YanıtlaSil
  5. İnsan doyumsuz bir varlık... Maalesef

    YanıtlaSil