Hiç eksiğimiz yokken erdemli olmak ne kolaydır...


 Mihail in devamı sayılabilecek bir kısa roman Akdeniz... Panait İstrati baş kahramanı Adrien'in Mısır, Suriye gibi yerlerdeki maceralarını, dostluklarını, yüreği kocamanlığını anlatıyor. Adrien aslında yazarın kendisi bence , okurken bunu hissediyorsunuz ve o yüzden daha da çok seviyorsunuz yazarı her satırda.


Rumen yazar Balkanların Gorki'si olarak anılıyor. Gençliğinde İstanbul dahil olmak üzere çok fazla gezmiş, Fransızca'yı sözlüklerden bir şekilde kendi kendine denilebilecek şekilde öğrenmiş olmasına rağmen tüm eserlerini Fransızca yazıp daha sonra kendisi Rumence olarak tercüme etmiştir.





 Meczup, en değer verdiği şey arkadaşlık olan Mihail'in Akdeniz'de yaşarken olan değişimi, Adrien'in ise hem bu arkadaşlık hem de yolda tanıştığı Musa için  için yaptıkları, eğitimsizliğin  daha doğru kelime belki de cehaletin insanlara neler yapabileceği ve para ahh para ; paranın insana neler yaptırabildiği her satırda öyle işlenmiş ki. Tüm kahramanlara hak verip tamamını da haksız bulabilrsiniz okurken. 

Bu yıl tanışmama rağmen yazarı öyle yakın buldum ki kendime külliyatını okumaya kararlıyım.

Not: Aslında 2020 de yazdığım bir yorumdu ancak şimdi paylaşabiliyorum. 


Sevgiler

Sevim


 


9 Yorumlar

  1. Sen zaten sevince külliyatını okumadan bırakmazsın :)

    YanıtlaSil
  2. Bende sevdiğim yazarların tüm kitaplarını okumadan duramıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok farklı bir keyif alıyor insan yazarla daha samimi oluyor sanki

      Sil
  3. hıms ben de varlıktan bi kitabını okudum ama unuttum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bu sene yine 3 4 tane okuyacağım yazardan

      Sil
    2. Akdeniz okumadan Mihail oku mutlaka

      Sil
  4. İstrati'yi çok severim. Lisedeyken okudum ama tekrar okunabilir ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bu yıl da 2 3 tane okumak istiyorum sevdim Istratiyi

      Sil