Sadece aptallar olayların ansızın ortaya çıktığını zanneder...






Napoli Romanlarının 3. kitabı da bitti. 6 yaşlarında hayatlarına dahil olduğum kızlar artık 30 lu yaşlarda kendilerine ait hayatları olan yetişkin kadınlar .

Sanki günlük okuyormuşum gibi her günlerini okuduğum kızların farklı yönlere savrulmuş hayatları, işleri, evlilikleri ve her şeyden önemlisi birbirlerine karşı hisleri ile şekilleniyor Terk Edenler ve Kalanlar.

Bu romanda yazarın çok etkilemiş olduğunu belli olan İtalya'daki siyasi çalkantılara ve farklı görüşler arasındaki şiddet olaylarına da detaylı olarak yer verilmiş, neredeyse aynı yıllarda ülkemizde de görülen siyasi çalkantılar aslında dünyanın ne kadar küçük olduğunu gösteriyor sanki bize. 

Okurken kendimi sorgulamaya devam ettim, böyle bir arkadaşım oldu mu? Hem kıskandığım hem vazgeçmediğim yada beni kıskanan ama bir parçam olan ? Yada yanında kendimi yetersiz hissettiğim... 

İnsanların hayatlarını doğdukları yer , aileleri mi şekillendirir yoksa kişiler hayatlarını değiştirme yetkinliğine sahip midir sorusunu da soruyor insan sık sık. Sonuç olarak aynı avluda doğan kızlar çok kadar farklı hayatlar yaşıyorlar ama her an eski günlere dönebiliyorlar.

Kadın olmanın dünyanın her yerinde her tarihte çok zor olduğunu bir kez daha gördüğüm serinin son kitabına geçiyorum Kayıp Kızın Hikayesi bekle beni... Az kaldı kahramanlar ile vedalaşmaya...

Sevgiler, 
Sevim

7 Yorumlar

  1. dizinin devamı gelecek nasıl olsa, izlerim, okumam artık :)

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel arka arkaya okuyorsun. İmreniyorum sana :-)

    YanıtlaSil
  3. Okuma listeme ekledim bakalım ne zaman sıra gelir 🙈

    YanıtlaSil
  4. Seneye yaz tatilinde oku bence çok seveceksin

    YanıtlaSil