Aslında kim olduğunu bilmediği insanı bir ömür seviyorsun...





Serinin 2. kitabı Yeni Soyadının Hikayesi. Adından da anlayacağınız üzerine artık kızlardan biri evli. Lila... Kunduracının kızı şarküterici Stefano ile evlenmiş ve tüm mahallenin gözünde adeta Jacquleine Kennedy gibi olmuştur. Üstü açık arabada gezmekte, kendisine ait banyolu bir evde yaşamaktadır peki ama mutlu mudur?

Yeni Soyadının Hikayesi'nde16 yaşında ergen olarak başlayan kızların 23-24 yaşlarına  kadar olan maceralarını aşka, cinselliğe, eğitime, iş hayatına, anneliğe bakışlarını anlatmış yazar. Düğün ile başlayan kitapta 1960lar İtalya'sında kabul görmeyecek davranışları sergileyen kızların arada kalmışlıklarının sıkıntısını çok derinden hissetiğim için acaba yazarın gerçek hayatı mı diye düşünmeden edemedim.

Ayrıca erkek egemen toplum, kadınların dayak yemesinin sıradanlığı ve hepimizin içinde fark etmeden yaşayan o ince kıskançlık hissi öyle güzel işlenmiş ki elimde olmadan" Lila gibi bir arkadaşım oldu mu , herhangi bir arkadaşımı bu denli kıskandım mı, yada beni böylesine kıskanan biri ile arkadaşlık kurdum mu " soruları da peşimi bırakmadı kitap boyu

Hikaye çok güzel, çok derin o mahallede yaşayan aslında sıradan olan tüm kahramanlar ise çok özel. Biri olmasa sanki hikayenin bir yeri eksik olacak her taş yerli yerine oturmayacak anlıyorsunuz. Yazar öyle bir büyüyle herkesi yerleştirmiş her taşı öylesine sağlam oturtmuş ki Benim Olağanüstü Arkadaşım'da , Yeni Soyadının Hikayesi'nde bunun güzelliğini fark ediyorsunuz.

Ben bu seriyi gerçekten sevdim. Şimdi artık yetişkin birer kadın olan Lila ve Lenu ile buluşmak üzere Terk Edenler ve Kalanlara gidiyorum

Sevgiler,
Sevim

İlk kitap için Tıklayın

9 Yorumlar

  1. napoli ve ilçeleri, dünyanın en güzel yeri derler, görmeden ölme denen yer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Napoli merkeze 10 yıl önce gittim yine gitmek istiyorum şu an

      Sil
  2. Selam uzun zamandır buralarda yoktum yeni bir blogla geri döndüm sizi takipteyim. Rica etsem sizde destek amaçlı bloguma uğrayıp takip eder misiniz ?

    YanıtlaSil
  3. kızlardan kopamayacaksın :)

    YanıtlaSil
  4. Özellikle gençliklerini ve aşklarını okumak çok keyifli olacaktır. Seride en merak ettiğim kitap bu olabilir :-)

    YanıtlaSil
  5. Merak ettim bu seriyi not alayım ☺️

    YanıtlaSil