Eğitimin  zahmeti insanları kesinlikle yükseklere taşıyor...






Napoli Romanları dörtlemesini herkes okumuş da bir ben kalmışım gibi hissediyordum sonunda ilk kitapla başladım ve BÜYÜLENDİM. Dörtlemeyi tek bir yazı ile anlatabilirdim ama öyle yapmayacağım her kitabı tek tek anlatacağım ki bir yazımı kaçıran diğerini görüp bu eseler hakkında fikir edinsin ve okusun diye... Dörtleme temelde Lena ve Lilu'nun  ve onların çevresindeki herkesin  tüm yaşamlarının hikayesi. 

Lilu 60 lı yaşlarda ortadan kaybolur bu haberi alan en yakın arkadaşı Lena 6 yaşından başlayarak yaşadıkları mahalleyi , ve arkadaşlıklarını anlatmaya başlar. 
Cerulo, Greco, Carracci, Peluso, Cappuccio, Sarrotore, Scanno, Solara, Sapangulo  aileleri Napoli'nin kenar mahallesinde yaşayan ailelerdir. Pek çoğu oldukça fakirdir. Çocukların hepsi yakın yaşlardadır. Lilu Cerulo ailesinin , Lena ise Greco ailesinin kızlarıdır. Aynı yaştadırlar ve içlerindeki çocuk kıskançlığı, birbirlerini tanıma merakı içinde arkadaş olup olmama kaygısıyla aynı avluda günlerini geçirmektedirler. Günler geçtikçe arkadaş olma istekleri baskın gelir ve hayat boyu sürecek dostluk için el ele verirler.

Benim Olağanüstü Akıllı Arkadaşım kızların 16 yaşına kadar olan maceralarını anlatıyor. Çocuklukları, ergenlikleri, ilk aşkları, kavgaları ile...

Okudukça onlarla aynı avluda yaşadım, sanki ben de başka komşularıymışım da onları pencereden gözetliyormuşum gibi.




Yazar son derece sıradan insanları öyle derin anlatmış ki, herkesi gözünüzde canlandırmamanız ve onların arasına karışmamanız mümkün değil bence. Muhteşem bir dili var, çok doğal ve sıcak. Tabi bu arada çevirmen Eren Yücesoy Cendey'in de hakkını yememek gerekli. Ben  çevirileri çok sık eleştiren biriyim, ama roman boyunca tek bir kelimden bile rahatsız olmadım. Çok kaliteli bir okuma deneyimi yaşadım.

Elena Ferrante gerçek bir isim değil mahlas. Yazar kendisini gizliyor ekibi hakkında kısıtlı bilgiler veriyor basına. Böylesi bir dörtlemeyi yazıp tüm dünyada milyonlarca insanın hayranlığını kazanıp saklanmak nasıl bir mütevaziliktir...

Ben Yeni Soyadının Hikayesi ile yolculuğuma devam ediyorum şu an . Hala okumadıysanız bu dörtlemeyi başlayın sizde Napoli sokaklarında kaybolun.

Sevgiler,
Sevim




20 Yorumlar

  1. Sen okumayan bir tek ben kalmışım demişsin ya ben duymamıştım bile. Merak ettim bu yazından sonra şimdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inan benim bütün arkadaşlarım okumuş bana aaa okumadın mı diyorlardı

      Sil
  2. Yazdıklarından çok etkilendim Sevimciğim. Bu gizemli yazarın dörtlemesini alıp okumak isterim. Çevirmenin de senin de yüreğine sağlık. Sevgiler canım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kadın yazardan kadın kahramanları okumak çok güzel bir deneyimdi canım

      Sil
  3. En sevdiğim serilerden biri. İlerledikçe kadın olmaya dair daha da derin dersler veren, iki kadının arkadaşlığındaki o çok sevme halini ve aynı zamanda kıskanma duygusunu çok iyi yansıtan sevdiceğim kitaplar:) Keyifli okumalar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten kıskanma duygusunu daha iyi anlatan bir şey okuduğumu hatırlamıyorum

      Sil
  4. Ben de hiç duymamıştım kitapları. Anladığım kadarıyla bayağı etkileyici, okumak isterim. Not alayım. :)

    YanıtlaSil
  5. Bu ilk kitabı okudum, ikincisini de aldım ama o esnada dizi olarak çekildiğini haber alıp onu izledim. :) İnanır mısınız en az kitaptaki kadar mükemmel kurgulamışlar diziyi de.. okurken canlanan sahnelerin hepsi dizide gözümün önündeydi. Teşekkürler tanıtım yazısına :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çevirmeni ile mesajlaştım o da diziyi gönderdi bana ben de izleyeceğim kitaplarım bitti çünkü

      Sil
  6. Ben de okumadım bu seriyi :-( Aslında çok uzun zamandır okumak istiyorum çünkü çok övülüyor ama elimde iki kitap var. Elimde serinin hepsi yoksa okumaya başlamıyorum. Bütün kitapları arka arkaya okumak isterim. Diğer kitaplarını temin etmeyi bekliyorum. Senin beğenmenle merakım daha da arttı :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla bence ara vermeden oku hepsini tamamla once seveceksin

      Sil
  7. İlk kez duydum yazarı ama listeme aldım. Konu İtalya ise gerisi teferruattır:)

    YanıtlaSil
  8. Merak uyandıran bir yazı. Kitaplar yom bende ama edinmek lqzim sanki . Kalemine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilk litabı kütüphaneden edinip oku bence seversen hepsini alırsın

      Sil
  9. bunun dizisi çok güzel yaaa bayılırsın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren hanım ile mesajlaştım o da aynı şeyi söyledi

      Sil
  10. Uzun bir zaman ayırman lazım bence seneye yaza ertele araya başka başka şeyler çok alma kopma kitaplardan

    YanıtlaSil
  11. Ben de okumadım yalnız değilsin 😃

    YanıtlaSil