Dünya onun farkında olmayanın farkında olmaz...


Kısacık bir Necip Mahfuz öyküsü, bir günde bitebilecek kadar kısa ve muhteşem harikulade bir Avi Pardo çevirisi... İlk defa bu kadar kısa bir kitabını okuyorum Mahfuz'un ve derdini bu kadar az sayfada da muhteşem anlatabildiğini görüyorum.




Hırsız ve Köpekler de şu ana kadar okuduğum tüm Mahfuz romanları gibi Mısır sokaklarında geçiyor. Arka sokaklardaki yaşamı yaşatıyor her satırda. Bir hırsızın hikayesini anlatıyor bu sefer Said'in... En yakın arkadaşının ihanetiyle hapse düşen Said, o hapisteyken karısının kendisini ihbar eden adam ile evlendiğini duyar ve intikam ateşiyle tahliye olur. Ama gözleri o kadar kördür ki bu ateşle yaptığı hiç bir şey onu haklı çıkartmaz.

Çok farklı bir edebi tarz kullanmış Mahfuz, Hırsız ve Köpeklerde. Olaylar gelişirken beş altı satır da olsa Said 'in iç sesi de konuşuyor, yada aklı diyelim. Çok değişik bir hava katmış bu romana bu durum.

Mahfuz birde alegori çok yapan bir yazar ben her ne kadar bunu savunmayan tarafta olsam da okuduğunuz zaman Köpek olarak anlatılan bildiğimiz dört ayaklı köpek olmadığını hissediyorsunuz. Tıpkı Cebelavi Sokağı Çocuklarında olduğu gibi orada adı geçen Edhem'in Edhem olmadığı ,İdris'in İdris olmadığı gibi .. Merak edenler için bir ( tık tık ) 

Şimdiye kadar hiç okumadıysanız bu Nobel Ödüllü büyük ustayı mutlaka başlayın bir kitabı ile... Eminim seveceksiniz

Sevgiler
Sevim

27 Yorumlar

  1. Sürükleyici görünüyor, tanıtımınız çok güzel ✤❦♡ ✿⊱╮☼ ☾ ﴿

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, keyif alarak okuduğum bir kitaptı

      Sil
  2. Necib Mahfuz okumadım hiç ama merak ediyorum, bu kısa romanı başlamak için uygun olabilir, teşekkür ederim paylaşımınıza, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Nobel ödülü alan yazarların pek çoğunu okumak istediğim için liste yapmıştım, ismi listemde olduğu için tanıştım geçen sene çok da memnunım tanıştığım için

      Sil
  3. Nobel Ödüllü eski yazarları bir bitirebilsem, yenilerine de başlamak istiyorum.Hiç okumadığım bir yazar.Merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende listemden sürekli kimi okusam diye bakıyorum, kampanyadan Alice Munro aldım Ağustos ayı planımda o var

      Sil
  4. PAYLAŞIM İÇİN TEŞEKKÜRLER, GÜZEL BİR POST OLMUŞ.

    YanıtlaSil
  5. Mısır'da geçen kitap henüz okumadım. İspanyol seçkisinden fırsatım kalmayacak gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mahfuza başlarsanız Mısır sokaklarından vazgeçemiyorsunuz

      Sil
  6. vay be bu dünyada karına bile güvenmeyeceksin bu adam ne yapsın arkdaş şimdi :) Tanıtım için teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
  7. Bende bir kaç ay önce okudum ve yine yeniden anlatımına hayram kaldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, çok severek okuyorum ben Mahfuzu

      Sil
  8. Necip Mahfuz ne zamandır aklımda olan bir yazar. Ama bir türlü alıp okumayamdım kitaplarını...

    YanıtlaSil
  9. Bu adı hiç duymamıştım.İyi oldu öğrenmiş olmam. Çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
  10. Konusu güzelmiş. Aksiyon filmleri gibi teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında aynen öyle filmi olsa çok keyifli olabilirmiş

      Sil
  11. Sen güzel diyorsan güzeldir 👍

    YanıtlaSil
  12. Ben yazarın Kör Baykuş kitabını henüz sindiremedim yazacaktım ki yazarlarının farklı olduğunu gördüm. Yazarı neden Sadık Hidayet ile karıştırdım ki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkiside Arap asıllı ya ondandır, Kör Baykuş yarım bıraktım mutlaka tekrar deneyeceğim

      Sil
  13. Çok teşekkürler İlkay ,Mahfuz Nobel kazanan isimlerden olduğu için biliyorum bende yoksa emin ol bende asla duymazdım

    YanıtlaSil
  14. hangi dülden çevrilmiş bu. pardo, ingilizceden çeviriyo yaa yanii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mahfuzun arapçadan çevrilmiş kitabı yok ki hep çevirinin çevirisi :)

      Sil
  15. Necip Mahfuz romanlarında Mısır sokaklarının tasvirini severim. Bu kitabını okumamıştım. Sen bahsedince okuyasım geldi. Teşekkürler tavsiyelerin için.

    YanıtlaSil