Deliler ve çocuklar her zaman gerçeği söylerler...


Nasıl anlatsam ?
Nerden başlasam ?

Tam olarak bu ruh hali içindeyim şu an... Yedi yüz küsur sayfalık bu dev eserin son sayfasını nihayet kapatabildim. Tam on bir gün sürdü okumamız. Okumamız diyorum çünkü bir okuma grubu ile birlikte  her gün belli sayıda sayfa okuyup, her akşam tartıştık, anlamadığımız yerleri sorduk, altını çizdiğimiz yerleri birbirimize söyledik. iyi ki de o şekilde yapmışız yoksa ben bu kitabı ya yarım bırakırdım yada bir aydan kısa sürede okumazdım.  O yüzden okuma grubunu kuran Ayla başta olmak üzere , tüm arkadaşlarıma teşekkür ediyorum.




Gülün  Adı ; Dünya Edebiyatının kilometre taşlarından diye adlandırılan bir yapıt. Çok dolu, bir bilgi hazinesi aynı zamanda da polisiyenin gizemini içeren bir roman. Aslında tam olarak roman demeye de dilim varmıyor, romandan çok ötesi. 

Gülün  Adı ; Umberto Eco'nun  bulduğunu söylediği bir el yazmasını tanıtmasıyla başlıyor. Bu elyazması Melk'li çömez rahip Adso'nun yaşadığı yedi günü anlattığı bir günlük.

Ortaçağda -kitabın anlattığı tarih 1327 yılı - Hıristiyanlık'taki mezhepler arası çatışmalar, Papa ve imparator arası iktidar kavgaları rahatsız edici bir boyuta varmıştır. Bu yüzden Benedikten tarikatına mensup olan bir manastırda bir uzlaşma toplantısı yapılacaktır. Bu toplantıya Fransisken tarikatına mensup William arabulucu olarak katılacaktır, işte Eco'nun bahsettiği el yazmasını kaleme alan Adso'da William'a yazman olarak eşlik etmektedir.




Bu muhteşem manastıra vardıkları gün başrahip sabah saatlerinde bir rahip biraderlerinin ölü bulunduğunu ,ancak bir rahibin intihar gibi büyük bir günah işlemeyeceğine inandıklarını ve manastırda bir katil olduğunu düşündüklerini söyler. Eski bir sorgucu olan William'dan yardım ister. 

Baş rahip William ve Adsoya tüm yetkileri verirler, kütüphanede dolaşmak hariç. Kütüphaneye kimse girememektedir, girse de bu labirent şeklindeki yapının sırrını bozup çıkamamaktadır.

Yaşadıkları bu yedi gün boyunca hem kütüphanenin, hem manastırın hem de diğer rahiplerin sırlarını çözmeye çalışır William ve Adso. Bu arada da çok derin mezhep, din tartışmaları yaparlar, üstelik bu süreç içerisinde de büyük uzlaşma toplantısı yine manastırda yapılır.




Çok uzun zaman sonra anlamakta gerçekten zorlandığım bir eserdi, bunun en büyük nedeni Hıristiyanlık tarihi hakkında hiç bir şey bilmiyor olmam muhtemelen. O kadar çok tarikat, o kadar çok görüş varmış ki bunları anlamaya çalışmak, kişileri araştırmak ve öğrenmek vaktimi aldı. 

Olay intihar mı, cinayet mi diye düşünürken hem bir bilgi bombardımanı hem yeni olaylar içinde buldum kendimi. Pek çok yerde spolier verilmiş ama ben daha fazla konudan bahsederek okuma zevkinden sizi mahrum bırakmak istemiyorum.

Gülün Adı'nı herkese tavsiye ederim diyemiyorum işin açıkçası, tarihten keyif alanlar, araştırarak okumaya meraklılar çok mutlu olarak okuyacaktır eminim. Ama ben şöyle bir kanepeye uzanır  bir göz atarak okurum kitapları diyorsanız pek size göre olmayabilir. Bitirme şerefine erişenler - bizim gibi - kitabın kapağını kapadıklarında hem çok şey öğrenmiş hem de iyi bir polisiye okumuş olmanın hazzını hissedecektir.

Sevgiler
Sevim





50 Yorumlar

  1. Umbert aco dünyaca ünlü tarihi yazıları olan bir yazar.
    Ben onu dünya tarihini tarafsız yazan yazar aolarak görüyorum.

    YanıtlaSil
  2. Bende aynı sebebten çok zorlandım,hıristiyanlık tarihini hiç bilmeyince epey çaba harcadım ama değdi

    YanıtlaSil
  3. Gulun adı benim hayatımda ciddi manada okuduğum ilk romandır ve okuma serüvenimin mihenk taşıdır. 9 yasinda filandim galiba,dayimdan alıp okumuştum.Cogu yerini anlamasam da dayima ne anladığımı ozetledigimde benden iyi anlamissin demisti🤣 Bu aralar da aklımda,yine okumayı dusunuyorum.

    YanıtlaSil
  4. valla tebrik ederim, ben kırklı yaşlarda zorlandım ama muhteşem bir eser olduğunu kabul ediyorum

    YanıtlaSil
  5. Sonunda bitirmişsin helal 😀 Ben yarıda bırakmıştım.

    YanıtlaSil
  6. Gözüme ilişirse deneyeceğim okumayı zor kitaplardan ayrı keyif alıyorum ama okuma grubu olsa daha kolay oluyo hakikaten

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuma grubu çok güzel oldu benim acımdan da

      Sil
  7. Arkadaşlarla bir okuma grubu oluşturup, düzenli okuma programı yapacaktık. Tam 5-6 yıldır hala yapacağız. Bakalım önümüzdeki kaç yıl içinde gerçekleştiririz. Tebrikler. 👏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz başladık bakalım sene sonuna kadar devam etmek istiyoruz

      Sil
  8. Değerli paylaşım için teşekkürler.
    Bende bloğuma beklerim efenim 🙏
    http://fatofotofan.blogspot.com

    YanıtlaSil
  9. Ben de okurken bir taraftan kitapta geçen tarihi ayrıntıları da araştırmıştım. kitabı kafamda oturtmam zor oldu iraz. tüm emeğime değen bir kitap oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle googledan neler arattim neler:))

      Sil
  10. Okuma grubu gerçekten güzel olmuş. Hem teşvik edici bir şey. Anlatım için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle kitaptan vazgecmememi sağladı grup

      Sil
    2. Anlatim super tesekkurler

      Sil
    3. Çok teşekkür ederim emek hanım

      Sil
  11. Filmini izlemiştim. Kitabınada okurum inşallah.

    YanıtlaSil
  12. İstediğim ama bir türlü başlayamadığı kitaplardan.Okuma gurubu çok iyiymiş :) Beni de aranıza alın :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa tabi ki 5 şubatta gecenin sonuna yolculuk kitabına başlıyoruz okumak istediğiniz bir kitapda sevimkozacioglu Instagram hesabim beni eklerseniz hemen gruba dâhil ederiz

      Sil
    2. Hay Allah... instagram kullanmıyorum😕 Aynı şehirde bir kitap kulübü ne güzel olurduu 😉

      Sil
  13. Umberto Eco'dan okuduğum ilk kitaptı ve ortaçağ Avrupa tarihi açısından tam bir kaynak kitap. Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  14. iyi kitap ağır kitap iyi yazar. filmi de çokzeeel :)

    YanıtlaSil
  15. keşke benimde okuma grubu arkadaşlarım olsa :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Etkin katilim şartıyla şubat ayında gecenin sonuna yolculuk kitabını okuyacağız düşünürseniz haber verin lutfen

      Sil
  16. Okuma grubunuzun olması ne kadar da güzel. Kitap okumak daha keyifli olur böyle olunca :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amacımız bu yil her ay bir kitabi bitirmek bakalım.... Çok keyifli oldu

      Sil
  17. Fazla karışık imiş :) Okuma grubu etkinliği fikriniz gerçekten çok hoş..sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet zor bir kitaptı ama cok sey ogrendik hep bırlıkte

      Sil
  18. Dörtte biri polisiye dörtte üçü ders kitabı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir kitaptan bu kadar bilgi alınca üzerine daha eğlenceli kitaplara geçtim ben

      Sil
  19. Sevim'cim kitabı senlinle okumak zevkti:) Kitabı yorumlama biçimini sevdim. Darısı diğer kitaplara. Sevgiler.��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Grubumuz gercekten iyi oldu birbirimizden çok şey ogrendik

      Sil
  20. Okuma grubu ne kadar güzel olmuş seninle aynı ilgi alanı olan insanlarla beraber olman süper bu arada son yazımdaki sorunu cevapladım oku istersen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen bakıyorum... okuma grubu ufku açıyor çok iyi geldi bana

      Sil
  21. çok severek okumuştum bende ve kesinlikle tavsiye ederim kitapseverlere...

    YanıtlaSil
  22. merhaba iadeyi ziyaret yaptım..takibe aldım..sevgiler

    YanıtlaSil
  23. Bence de çok güzel oldu akşamları İG grubumuzla yaptığımız kitap yorumlaşmaları yetmezmiş gibi gündüz seninle wtspta William ile Adso’yu konuşuyorduk:) her anlamda dolu dolu bir okumaydı. Bilgi, kurgu, tarih, dinler, gizem... ve ilk defa bir kitap için bu kadar uzun not tuttum, 4 büyük boy sayfa doldu😊 ayrıca şuna da değinmem lazım; yaptığın bütün kitap incelemelerinde ser verip sır vermiyorsun. Keşke herkes böyle duyarlı davransa. Kitap yorumu yaparken çok fazla içerik detayı ve alıntı paylaşılması hiç etik ve hoş değil... bu yüzden sana teşekkür ederim Sevimcim duyarlılığın ve farkındalığın için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim hem güzel yorumun hem dostluğun için Iyi ki bu okuma grubu kurmaya ön atak oldun çok güzel okumalar yapıyoruz böylece.. wtsap sohbetlerimiz hepsinden güzel ama :)

      Sil
  24. Selam 😊 anca blog yazıları okuyabildim
    Ne güzel ypeumşamışsın. Gerçekten de bende tek okusaydın bu kadar detay aklım da kalmazdı
    Çok keyifli oldu bu grup okuması.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya bırakırdık belki de iyi ki okuyalım birlikte dediniz

      Sil
    2. Sende iyi ki katıldın. 😊

      Sil
    3. Pazartesi gelsin artık başlayalım

      Sil