Herkes hayata senin gibi baksaydı dünya nasıl bir yer olurdu düşündün mü?


Benjamin Button 'un Tuhaf Hikayesi'n  1 saatte okuyup bitirince yazılarıma geri dönüp  Muhteşem Gatsby hakkında ne yazmışım ona bir bakayım dedim. Bu kadar önemli  bir yazarın eserleri ile barışamadığım için üzüldüm hatta kendime kızdım. 

Benjamin Button deyince herkesin gözünde Brad Pitt canlanmıştır sanırım, ben filmi izlemeyenlerdenim. Kitap ve film varsa mutlaka kitabı seçerim yine öyle yaptım İş Bankası Modern Klasikler dizisinden okudum 50 sayfalık bu eseri. 





70 yaşında görüntüyle doğan Benjamin 'in her geçen yıl gençleşmesi anlatılıyor kitapta.  20 yaşındayken görüntüsü 50lerinde olduğu için  kazandığı halde Yale'e kabul edilmeyişi 50 lerinde ise 20 gösterdiği için bu defa Harward'a kabul edilişi,  aynı yaşlarda olmasına rağmen evlendikleri zaman karısından 30 yaş büyük gözükmesi , çocukları ve herkes yaşlanırken o gençleşmenin sancıları...

Çok keyifle , gülerek okuduğum bir kitap olduğunu söylemeliyim ama kitabın ana fikri neydi inanın anlamadım.  Muhteşem Gatsby için de muhteşem, harikulade, enfes gibi yorumlar okumuş ve çok şaşırmış kitabı anlayamadığımı düşünmüştüm.  Benjamin Button'ın Tuhaf Hikayesi'nde de aynı şeyi hissettim sanırım kitap bitince içimde bir boşluk oluştu, kitap benliğimde bir yer kaplamadı. 

Klasik ve modern klasik olarak nitelendirilen tüm kitapların okunması gerektiğini düşündüğüm için elbette okuyun diyorum, ana fikri bilen varsa belki bana da yazar.

Sevgiler
Sevim

20 Yorumlar

  1. Kitabını okumadım ama filmini izledim. Fantastik bir hikaye. çocuğun yaşlıların içinde büyümek durumunda kalması hazin gelmişti bana.

    Sanırım bu film, "her şey doğasında, olması gerektiği gibi güzel" dedirtiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her şey zamanında güzel diyorsun... Ne bileyim ya ben anlamıyorum bu yazari

      Sil
  2. Ben kitaptan haberdar değildim:-) Ama filmini izleyenlerdenim. Sonu önceden tahmin edilen, şaşırtmayan bir filmdi benim için. Keyif aldım ama süperdi, harikaydı diyebileceğim bir filmde değildi açıkçası. Ana fikrine gelince anlamak kolay değil:-)) Yaşam süreci kendi elinde olmayan bir adamın kararları ve hayatı üzerine değişik bir film:-))

    YanıtlaSil
  3. Filmini de hiç sevmediydim zaten :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acaba bizim sanat damarımız mi kopuk anlamıyoruz:)

      Sil
  4. Ben daha filmi bile izlemedim :)

    YanıtlaSil
  5. Hayatı tersten yaşamak nasıl olurdu ona bakan ve baktıran bir konu bana göre. :) İçtenlikle yazdığın bu kitap yazılarını seviyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay aslında ben 70 de doğsam şimdi 25 tim. Fena olmazdı ya 25 e geri dönebilirim:)

      Sil
  6. Önce kitabını okuyup sonra filmini seyretmiştim. Ben sevdim hikayeyi. Kitabını filminden daha çok sevmiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmi izleyeceğim kısıtlamasa izlesem mi hafta sonu diye düşünüyorum

      Sil
  7. sanırım ne kitabını okudum ne filmini izledim, umarım bir gün diyelim, teşekkrler paylaşım için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben filmler konusunda zaten zayıf biriyim ama kitap olunca okuyorum

      Sil
  8. Filmini yıllar önce izlemiş ve sevmiştim. Hatta Oscar'larda hakkının yendiğini düşünmüştüm o zaman. Uyarlandığı kitabın elli sayfa olduğunu bilmiyordum. Kitabı okumak, filmini izlemekten daha kısa sürer o zaman :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Film konusunda oldukça bilgili birisin sen o yüzden yorumuna güveniyorum. Mutlaka izleyeceğim ben de

      Sil
  9. kitabı okumadım ama okurum, filmini tabii, gatsby daha önemli tabii, ana fikri bilmiyorum ama nette sıkı bir araştırma yaparsan bulursun ki ya, gatsby için de yazar için de, neden önemli olduğunu :) vardır bir hikmeti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla yazılanlar ile bir uyuşabilsem Deep:))))

      Sil