Para ile Aşk 


20, yüzyıl Amerikan edebiyatının en önemli eseri Muhteşem Gatsby.  O kadar çok adını duydım ki, hakkında o kadar yorum okudum ki; almadan edemedim. Bir kaç kez filme alınmış bu roman. Ayrıca Benjamin Button 'un tuhaf hikayesi kitabı da Fitzgerald'ın..





Muhteşem Gatsby Newyork'a yakın bir mahallede geçiyor. Romanın anlatıcısı Nick Carrawey, çalışmak için bu mahalleye taşınmış ve o büyük malikanenin sahibi Mr Gatsby'nin bitişik komşusudur. Bir akşam yemeğe davetli olduğu kuzenin Daisy ve kocası Tom'un evinde Jordan Baker ile tanışır. Miss Baker 'da Gatsby'i tanımaktadır.

Bir kaç gün sonra Tom'un karısını  mahalledeki oto tamircisinin karısı olan Mrs Willson ile aldattığını öğrenir, hatta kadınla tanışır bile... Daha sonra  Mr. Gatsby ile de tanışır kahramanımız   ve onun çok meşhur muhteşem partilerine katılır. Jordan ise kısa bir süre sonra gerçeği anlatır. Gatsby; Daisy'nin eski aşkıdır ve yıllardır onu unutamamıştır.

Gatsby'de olanları doğrular ve tüm bu ihtişamın , partilerin Daisy'i bir kerecik daha görmek için olduğunu söyler. Ve Nick'ten onları buluşturmasını ister. Buluşma gerçekleşir ama Daisy, Gatsby'e o beklediği aşkı verecek midir?

İlk başta da yazdığım gibi Muhteşem Gatsby  için yorumların hemen hemen hepsi mükemmel olduğu yönünde. Bu nedenle büyük bir beklenti ile aldım kitabı. Hatta ilk aldığımın çevirisini beğenmediğim ve çok okumak istediğim için ikinci bir kitap daha aldım. Ama olmadı beni sarmadı , çekmedi.

Partilere katılan ve romanda hiç bir rolü olmayan o kadar çok isim verilmişti ki, en başta o beni yordu. Yorumlarda sürekli bahsedilen Amerikan halkının sınıfsal farkını da, o çok büyük diye bahsedilen aşkı da göremedim.Daha önce bir kitap yorumumda yazmıştım, insanlar yazarın anlattığından farklı bir şey arıyorlar belki de . Bende tüm roman boyu sınır ayrılığı, ekonomik düzen bozukluğu aradım bu yüzden .

Çeviriden de kaynaklı olabilir ama 170 sayfalık kitabı 4 günde ancak bitirebildim. Belki orijinal dilinden okusam betimlemeleri severdim ama be yazık ki elimdeki iki kitapta da çeviri vasatın altındaydı.

Okurken beni mutlu eden, yada bir sonuç çıkartabildiğim bir roman olmadı. Yada 5 karakterin hiç biri beni etkilemedi. Bu kadar  önemli eserleri eleştirirken daha dikkatli olmaya çalışıyorum aslında ama bu kadar hayal kırıklığı yaşamayı da beklemiyordum doğrusu.

Ama yine de  ben hiç bir kitap için okumayın diyemem. O yüzden okuyup severseniz bana da sevdirirseniz sevinirim. Belki bir kaç yıl sonra yeniden okur, o zaman severim kimbilir...

Sevim

Bu da en son filmin fragmanı buyrunuz


2 Yorumlar

  1. Ben de pek sevmemiştim, daha doğrusu nesini bu kadar övüyorlar hiç anlamamıştım. Benim için olsa da olur, olmasa da.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay çok mutlu oldum yorumunuza ben mi anlamadım, kapasitem mi yetmedi demiştim resmen

      Sil