Ne kadar çok bilgili olursanız öğrenecek o kadar çok şeyiniz var demektir...





Tam anlamıyla bir Austen kitabı daha okumuş olmanın mutluluğu içindeyim. Çalışkan, iyi ahlaklı, güzel bir baş kadın karakter Fanny Price 'ın yavaş yavaş yükselişi, yıldız gibi parlayışını okudum 600 sayfa boyunca.

Mansfield Park'ı okuyanların yazdığı yorumlara baktım. Bir kaç kişi çok boş, çok sığ gibi yorumlar yazmış. Sanırım bu kişilerin göz ardı ettiği bir şey var. Bu roman tam 208 yıl önce İngiltere taşrasını, bu taşranın kalbur üstü kişilerini anlatıyor. Yani bu kişilerin 21. yüzyılda yaşadığı iyi bir okul seçme, yurt dışında farklı eğitimlerle kendini destekleme, kariyer gibi dertleri yok o tarihte. Din, yabancı dil, sanat eğitimini evde alıyorlar. Kız çocukları nakış öğreniyor, erkekler avlanmayı eğer zengin ailedenseler. Hayatları da kızların 18 ine gelir gelmez baloya gidip burada tanıştıkları bir genç ile evlenmelerinden ibaret.

Mansfield Park'ta da hayat bu şekilde. 10 yaşında zengin teyzesinin evine daha iyi yetişmesi için getirilen Fanny, sessiz sakin içine kapanık bir kız çocuğu. Kuzenleri Tom, Edmund, Maria ve Julia ile yukarıda saydığım gibi bir hayatın içinde buluyor kendini. Ve bu süreçte kendisini aileye kabul ettirirken gençliğe geçişteki aşkını ve kendi duygularını ifade edip gerektiğinde 'hayır' demeyi öğrenmesini keyifle okudum ben.

Jane Austenin yarattığı tüm karakterler aşırı canlı , aile hayatı o kadar net çiziliyor ki gözünüzün önüne gelmemesi mümkün değil zaten. Bu sıcaklık, konuşmalardaki bu doğallık için bile okunur Austen. Mansfield Park için spolier vermeden söyleyeceğim tek şey son 50 sayfada Edmund'un duygularını daha uzun okumak isterdim. Ama Austen kadın karaketer üzerinden yazmayı sevdiği için belki de burayı daha kıs anlatmıştır bilemiyorum.

Kış günlerinde elinizde bir fincan kahve ile çok güze gider bence...


23 Yorumlar

  1. Austen aşk üzerine çok iyi bir yazar benim kişisel beğenimi kazanmış, bu kitabını okumadım ama ekliyorum listeye

    YanıtlaSil
  2. Mansfield Park yabancı romanların içeriklerinde sıklıkla karşıma çıkarken ilk kez bir blogda denk geldim sanırım. Listeme ekledim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yıl bir klasik bir polisiye şeklinde gidiyorum listemdeydi benim de hemen bir tık attim

      Sil
  3. Dönem kitapları okuduğumda benim de sıkıldığım çok olur. Bir taraftan da kendimi telkin ederim "o döneme göre düşün" diye. Yaşadığımız çağa o kadar uzak kavramlar, davranışlar oluyor ki bazen. Kafamızın yorgunluğu belki de. Rahat rahat okumayı engelliyor diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi canım bütün gün nakış işliyorlar kadınlar tek işleri bu

      Sil
  4. Austenseverlerdenim :)) o yüzden tanıtımın bana çok hitap etti. Teşekkürler,

    YanıtlaSil
  5. Austen harika, tam bir klasik olan kitabı okumak oldukça keyifli diye tahmin ediyorum, teşekküürler paylaşım için.

    YanıtlaSil
  6. Austen en sevdiğim yazarlardan biri. Bu kitabı elimde ama okumadım. Bu yıl bitmeden okuyayım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de northanger manastırı okuyacağım bu sene

      Sil
  7. Jane Austen'ı çok seviyorum. Bence de kitabı değerlendirirken yazarın yaşadığı dönemi ve o dönemdeki yaşam tarzını çok iyi irdeleyerek okumak gerekiyor haklısın.
    Bu kitabını okumadım hen listeme ekledim👍🥰

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi ki her şey çok değiştigi için ağır sıkıcı gibi bu devre göre degerlendirince ama 200 yıl geçmiş az mi

      Sil
  8. filmini de kaçırmaaa :)

    YanıtlaSil
  9. şimdi, diziler 2 yazıma yorum yaptın ya, yorumunu ve yazımı bir daha okuyabilir misin ama acele etmeden :)

    YanıtlaSil
  10. northanger manastırı kaldı benim okumadigim

    YanıtlaSil
  11. Çok sevmiştim ben de Sevim Hanım siz de çok güzel anlatmışsınız, yazarı çok seviyorum zaten, sadece İkna ‘yı sevmemiştim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsana bu romantik kitaplar çok iyi geliyor

      Sil
  12. Aşk & Gurur'u okumuştum önceden, şu anda da çok severek Emma'yı okuyorum. Normalde aşk konulu kitapları, filmleri, dizileri sevmememe rağmen Aşk & Gurur'un tüm dizilerini filmlerini bile izlemiştim :D Teşekkürler tanıtım için mutlaka okuyacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen bu aşkı okumak bu zor dünyada çok iyi geliyor

      Sil
  13. Yorum için teşekkürler. Kapağa bakınca okuma isteği uyandırıyor bence.

    YanıtlaSil