Madem aynı yoldan gideceksin, güneşli taraftan yürümek daha iyi değil mi?







Murakami'nin dünyasının kapısını aralayınca insan içeri girip dolaşmaktan alıkoyamıyor kendini.  2021 Nobel Edebiyat Ödüllerinde bahislerde en yüksek olarak kendisinin ismi geçse de yine ödülü alamadı. Ben henüz yeni bir okuruyum Murakami'nin , bu ödülü hakkediyor gibi bir çıkarımda bulunamam elbette ama her sene en güçlü aday gösterilmesi bile bence çok sevildiğinin göstergesi.

 Sahilde Kafka dan sonra Kumandanı Öldürmek seçtim kendime. En başta yazayım ki mükemmel bir çeviriydi yine. Ülkemizdeki tüm Japonca/Çince çevirmenlerine hayranım, okurken "su gibi akıyor" kitaplar.

Ana karakterimiz olan portre ressamı boşanmak üzeredir, üniversiteden yakın arkadaşının ünlü bir ressam olan babası da bu günlerde bakımevine kaldırılmıştır ve evi boştur. Arkadaşı, eve göz kulak olması, sakin bir ortamda kafasını dinlemesi ve evin resim atölyesinde huzur içinde çalışması için bu evde kalmasını ister, kahramanımızın eve taşınması ile yepyeni bir pencere açılır önünde.




İlk olarak evin sahibi olan ressamın bugüne kadar gün yüzüne çıkmamış Kumandanı Öldürmek isimli tablosunu bulur, daha sonra fazla! zengin komşusu bay Menşiki portesini yapmasını ister, sonrada hayatının sırrını açar bu komşu ve fantastik olaylar içinde buluruz kendimizi.

Fantastik kurguları hiç sevmesem de son derece gerçekçi olan bir hikayeye öylesine güzel yerleştirmiş ki Murakami beni hiç rahatsız etmedi severek okudum bu kısımları da. Yine muhteşem dinleme listeleri yapabilceğim , pek çok not aldığım ve hiç bilgili olmadığım bir konu olan resim hakkında pek çok şey öğrendiğim bir okuma oldu. 

Geç tanıştığım yazarı sevmeye başladım ve başka kitaplarını da okuyacağım mutlaka , benim gibi yazara uzak duranlar varsa Kumandanı Öldürmek ile tanışabilirsiniz...

Kitapta çok sık geçen Mozart'ın Don Giovanni operasından da bir kesit bırakıyorum şuraya...




Sevgiler,
Sevim

Not:Kumandanı Öldürmek resmi Google'dan alıntıdır.

17 Yorumlar

  1. Fantastikse severim o zaman, aklımda bulunsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yavas yavas murakami okumaya başladım devamı gelir ben de fantastik dünyaya girdim

      Sil
  2. Çokça duyuyor ve övgü dolu cümleler okuyor olmama rağmen henüz tanışmadım Murakami ile .Not alıyorum kitabı .Tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. modern edebiyatın önemli isimlerinden kuşkusuz

      Sil
  3. Murakami ile tanışma kitaplarından olur kendisi. çok da sevmiştim tarzını. fantastik öğeler bir süre sonra normal hatta gerçekmiş gibi geliyor. 1Q84 tavsiye edilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zemberekkuşu ve 1q84 okuyacağım bende ikisi de aklımda

      Sil
  4. Yazarın hiçbir kitabını okumadım henüz. Merak ediyorum aslında. Kütüphanede yoktu. Biraz kitap alışverişi yapmalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ekitap olarak okudum ama kütüphanede de var

      Sil
  5. hıım ne güzel konu, ve yine müzik önerileri var yani :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok orjinaldi özellikle resimle ilgili bilgiler

      Sil
  6. Bazı ödüller popüler olan isimlere inadına verilmiyor sanki. Nobel, Oscar vs. törenlerde bunu hissediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nobel sanıyorum siyasetle daha çok ilgili

      Sil
  7. Bu kitabını henüz okumadım hemen listeye ekleyeyim 🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de 2022 de yazarın her ay 1 kitabını okuyayım diyorum

      Sil
  8. kendisi edebiyatı bıraktım artık dj lik yapıyorum diye açıklama yapmış :)

    YanıtlaSil
  9. Haruki Murakami ile ben de yeni tanışanlardanım.
    Sputnik Sevgilimi okudum yakın zamanda .Genel olarak yazarı ben de sevdim üstelik entelektüel donanımına hayran kaldım özellikle müzik konusundaki.
    Kumandanı Öldürmek aklımda yakın zamanda alıp okumayı istiyorum
    Senin tavsiyede bunda etkili oldu Sevimcim 🌺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh ah o kadar çok kitap var ki okunacak Sevil

      Sil