İnsan kaderini değil, kaderi insanı seçer...








Sonunda Murakami'nin dünyasının kapısını araladım ben de. Bu kadar çok kitap okuyup bu kadar çok okunan bir yazarı okumamış olmam garip gelecek belki ama yazarı göklere çıkartan yorumlar olduğu kadar yerin dibine gömen o kadar çok yorum okudum ki kafam karıştı, kararsız kaldım o yüzden de bu kadar geç tanıştım kendisiyle.

Nereden başlasam külliyata diye epey düşündüm sonunda Sahilde Kafka'da karar kıldım. Yazarın fanatik hayranları grubuna dahil olmasam da tek okumayla, bir daha asla elime almam diyenler grubunda da değilim açıkçası en kısa zamanda başka bir kitabını daha okuyacağım bu entelektüel yazarı.

Gelelim Sahilde Kafka'ya; Kahramanımız Kafka Tamura 15 yaşına girdiği gün babası ile birlikte yaşadığı evden kaçar, özel bir yere yada birisine gitmemektedir. Yolculuk arkadaşı Sakura  gittiği yerde tanıştığı kütüphane memuru Oşima, kütüphanenin müdürü Saeki hanım ve apayrı bir şekilde romanımıza dahil olan 'ben deniz Nakata pek akılı değilimdir efendim repliğiyle bay Nakata, Nakata'nın yol arkadaşı kamyon şöförü Hoşino ve gizli anti-kahraman diyebileceğim Johnnie Walker 650 sayfa boyunca kafamı karıştırmaya ne okuyorum ben dememe sebep oldu. Fantastik, ama maceranın da olduğu bir roman. Bu ne saçma şey dediğim satırlar olsa da elimden bırakamadım, sonunu merak ederek okudum sürekli.

Pek çok kişinin rahatsız olduğu ensest ilişkilerin bol olduğu, marka isimlerinin cirit attığı bir roman ama o kadar dolu ki , başka kitaplara yazarlara yapılan göndermeler ve muhteşem bir playlist vermesi ve üstte de söylediğim gibi sonuna kadar ne olacak merakı sürmesi sebebiyle okudum ve "şahane, bayıldım" diyemesem de sevdim Murakami'yi.

Yazar için tanışma kitabı mıdır bilemem ama ben yazardan birkaç kitap daha mutlaka okuyacağım

Sevgiler
Sevim

**İnsan kendinin eksik bir parçasını bulma umuduyla aşık olur**



16 Yorumlar

  1. Murakami benim de hep istediğim ama hiç okumadığım bir yazardı.
    Ben de en son tavsiye üzerine şu an Sputnik Sevgilim isimli kitabını okumaya başladım,güzel ve sürükleyici..
    Sahilde Kafka da çok duyduğum bir eseri, belki daha sonra okurum.
    Senin yorumundan anladığım kadarıyla okunabilir bir kitap..
    Bay nakatayı ve sonunu da şimdiden merak ettim:)
    Emeğine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ikinci kitabi da bitti.. sevdim ben kendisini

      Sil
  2. Bu yıl Nobel Edebiyat Ödülünün favori adaylarından biriydi ama olmadı. Sevgiler Sevimciğim 😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her sene favori ama suya sabuna dokunmuyor, siyaset yapmıyor o yuzden ödüle uzak ne yazık ki

      Sil
  3. iki üç tane murakami okudum, bunu okumadım, hala diline alışamadım, müzik zevkini sevdim ama :) murakami okuyacaksan gül akça ya sor şimdi hangisini okumalı diye :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onun yorumlarını mutlaka okuyorum baslamadan :) cok seviyor

      Sil
  4. Merhaba SevKoz, yazınızla ilgili değil ama sizin görmeniz için yazıyorum bu yorumu... Konuşmuştuk zaten yine. :) Kitapları sevdiğinizi biliyorum, benim de yeni kitabım yayımlandı, blog'umdaki en son yazımda linkini bıraktım. Polisiye ve romantizm. Bir kış romanı. Okursanız uzun uzun detaylı kitap eleştirinizi mutlaka beklerim blog'unuzda. Çok sevgiler! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hep aklimda Mert ama bu ara e kitap okuyorm o yuzden okuyamadım

      Sil
  5. Benim yazarla ilişkim şu şekilde: Kitaplarını okurken sıkılmıyorum, severek okuyorum ama hayranı da değilim ve bir süre sonra okuduklarımdan aklımda hiçbir şey kalmıyor :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet evet hiç sıkılmadan okudum yoğun edebi kitapların arasından iyi olur gibime geldi..

      Sil
  6. Murakami okuyorum, sürükleyici oluyor, bitiyor ve hiçbir şey kalmıyor bende. Bu kitabı da severek okudum, bilimum sevişme sahnesine ne gerek vardı hiç ö hiç anlamadım, bitti, eeee dedim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ya merak ederek okudum edebi açıdan önemli eserler mi hayır ama keyif aldım. Yazarın bütün kitaplarında aşırı cinsellik öğesi var diyor yorumlarda ben 2, yi okudum o da öyleydi:)

      Sil
  7. Hala Murakami okumayan ben varım sanırım. Neden bilmem şimdilik denemedim hiç kitabını.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benden sonra sen de kır zinciri seç bir tane :)

      Sil
  8. Murakami nin en sevdiğim kitaplarındandır. Beni çok etkilemişti nedense.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de çok zeki bir insan olduğunu düşünüyorum

      Sil