Şeytanla anlaşma yaparsan ödeyeceğin bedel kendi ruhundur...






Rizzoli & İsles ... Benim gibi pek dizi izlemeyen birinin bile keyifle izlediği bir diziydi . 5 sezonu izlemiş  Dedektif Barry Frost rolünde oynayan  Lee Thompson Young intihar edince devam edememiştim. En son dizide kaza sonucu ölen Frost'a yapılan cenaze töreni sahnesini izlemiş kalan 2 sezonu bırakmak zorunda kalmıştım. 

Rizzoli ve İsles'in yaratıcısı Tess Gerritsen okuyarak yeniden kavuştum kahramanlarıma. Diziyi izlerken bir kaç kitabı da okumuştum ama polisiyeler galiba kolay uçuyor zihinden  Kafamı ne zaman boşaltmak istesem, odaklanma sorunu yaşasam polisiye, cinayet, kovalamaca okuyor biraz toparlanıyorum.

Maura İsles adli tıp doktor, Jane Rizzoli ise Boston Polis Teşkilatı dedektiflerindendir, Bir Sırrım Var kitabında da son derece garip şekillerde buldukları cesetlerin seri katil işi olup olmadığının ve birbiri ile bağlantılı olup olmadığının peşinde koşuyorlar. 

Tess Gerritsen'in doktor olması ama böylesi keyifli bir seriye de  imza atması nedeniyle ben çok severek okuyorum. Çok büyük derinlik beklemediğim, hatta bazen sonları abartılı olsa da bu tarzı sevenler seri olmasına aldırmadan istediklerini seçip okuyabilirler

Sevgiler
Sevim

36 Yorumlar

  1. Derya da (Deli Kızın Bohçası) çok okur bu yazarı. 😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi geliyor bana, aklımı tek bir noktada topluyorum sonu ne olacak diye okuduğum için

      Sil
  2. Yazarı hiç okumadım, merak ediyordum. Polisiye severim ama tarzı bana uymazsa okuyamadığım oluyor doğal olarak. Tanıtım biraz kısa olmuş sanki, kafamda pek bir şey oluşmadı yani kitaba dair. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygucum ne anlatsam spolier olacak o yüzden konuyu anlatmak istemedim. Seri katil peşinde koşan bizim kızlar aslında . Klasik polisiye okunabilir kitaplar

      Sil
  3. Üçlü serinin "Günahkâr" isimli kitabını okumuştum. Diğer kitapları "Cerrah" ve "Çırak". Bir Sırrım Var başka bir serinin kitabı sanırım. Fakat yazar hep aynı Maura Isles ve Jane Rizzoli karakterlerini kullanıyor. Polisiye çok hoşlandığım bir tür olmamakla birlikte kafa dağıtmak için arada bir okuyorum. Dediğiniz gibi bu tür romanlar sabun köpüğü gibi uçuyor insanın hafızasından:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya canım sıkkınken kendimi dağılmış, bunalmış hissederken polisiye bana iyi geliyor kendimi kaptırmak ve ne olacak katil kim diye okumak bu ara yine kafam biraz meşgul o yüzden okuyorum

      Sil
  4. Rizzoli & Isles bebeğim benim. En baştan iki kez izledim. Ama kitapları dizileri kadar sarmıyor diyebilirim. Frost öldükten sonra hiç eski tadı vermedi ama dizi hele bitişi beni çok üzmüştü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben Frosta kilisede yapılan cenaze törenini ağla ağla şişmiştim. Ya bir hafta önce izlediğin bir oyuncu intihar etti denilince ne bileyim içim bir garip olmuştu benim o yüzden 5, sezondan sonra devam edemedim ama izleyeyim bari bu kötü havalarda polisiye iyi gider

      Sil
  5. Merhaba hocam. Sizi kendi bloguma davet ediyorum:) kırmayıp gelirseniz çok sevinirim.
    Blog adresim : https://yusufaakman.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogunuz hayırlı olsun hemen geliyorum takibe

      Sil
  6. İyi geliyorsa hemen ben de okuyup kafayı dağıtayım. Cinayet, takip derken sahiden zihin tamamen adapte olur. Nasıl olsa sonradan hatırlamak da yok:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi canim o mu katil bu mu diye düşünürken zaman geciyor

      Sil
  7. bir türlü tanışamadım bu yazarla:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstersen önce bir kaç bölüm dizisini izle seversen alır okursun

      Sil
  8. serinin bu hariç bütün kitaplarını okumuş fakat dizisini bir türlü izleyememiş biri yazıyor, diziyi ne zaman izleyebilirim ben ya, 2022 planlarımdan biri bu olsun, :D senin için de keyifli okumalar olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diziyi izlemis olunca okurken karakterleri canlandirmak cok keyifli

      Sil
  9. yazarın birkaç kitabını okumuştum, çok sürükleyici yazıyor gerçekten:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doktor olunca tibbi seylerde gercek cok keyifli okumasi

      Sil
  10. Senin yorumuna yanıtla yapamadım, ben mi göremedim bilemedim ama. :) İzle bence bu havalarda polisiye güzel gider tabi. Bende çok ağlamıştım. Önce bir neden öldü ki falan oldum, o zaman çok sosyal medya da kullanmıyorum sonra internetten bir araştırdım ki yürek yarası.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ilk ayrildi diziden sandım arkadasim da izliyot ona dedim Frost ayrilmis diye o duymus yok dedi öldü sonra izlemek icimden gelmedi evet polsiye havasindayiz

      Sil
  11. Evet her kitapta otopsi var yazar doktor olunca

    YanıtlaSil
  12. İstemsiz bu tür kelimeleri, davudi bir gizemle seslendiriyorum zihnimde. "Şeytanla Anlaşma" Dı-dı-dım!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mustafa Bey iki oluyor bu yorum yapiyorsunuz ama anlamak mümkün olmuyor.

      Sil
    2. Kusura bakmayın, yazı dilinin de verdiği sertlikle sanıyorum bir şeyleri yanlış yapıyorum ve bir uyarı aldım. Daha açık olmaya gayret edeceğim.

      Sil
    3. Estagfurullah sertlik degil de benim yazdigim kitapla sizin yorumunuzun nasil.bir baglantisi var anlayamadim. Diger yazimda da aynisi olmustu. Acaba baskasina yazmak isterken bana mi yazdi diye dusunuyorum

      Sil
    4. Yazdığımı yeniden açıklamak istiyorum. Kitabın polisiye, seri katil üzerine kurulduğunu anladığım zaman başlangıçta yazdığınız, "Şeytanla anlaşma yaparsan ödeyeceğin bedel kendi ruhundur..." alıntısını istemsiz olarak tok ve esrarengiz bir sesle okuduğumu belirtmek istemiştim. Bazı kelmeleri, kelimelerin bana verdiği hisler doğrultusunda zihnimde seslendiririm.

      Sil
  13. Tess Gerritsen'in kitaplarında merak ettiğim bir konu var. Dizi maşallah çok uzun Rizzoli'ye musallat olan kötü bir adam var. Sezonlar boyu bir şekilde işleniyor bu konu. Bir kitapta sadece 1 vaka mı işleniyor? Yoksa birden fazla olay isleniyor da dizinin bölümlerinin kaynağı mı oluyorlar?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir vaka var kitapta... zaten kitap 12 tane falan dizi herhalde 160:) yani senaristler rizzoli ve isles kapip devam etmis

      Sil
  14. gerritsen her zaman okunur, kendi de şeker biri zaten :)

    YanıtlaSil
  15. Dediğin gibi kafam yorulduğunda, daha rahat bir okuma istediğimde ben de bu tarzı tercih ediyorum. Ama kütüphanede çoğunu bulamıyorum. Çerezlik gördüğümden de pek para verip alasım gelmiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o konuda haklısın fazlaca pahalı Yani Sefiller 100 lira olsun vereyim kütüphanemde bulunsun diyor insan ama okur okumaz unutacağım bir kitaba da çok para vermek ben de istemiyorum. zamlardan önce e-kitap olarak 9 liraya bulduğum için satın aldım ben

      Sil
  16. Bu dizi CNBC-e'de çıkıyordu galiba. Hiç izlemedim ama başroldeki kadınların karizmaları hoşuma gitmişti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet cnbc-e de vardı internette pek çok sitede de bulabilirsin. ikisi birbirinden farklı ama çok hoş kadınlar. Benim hala en sevdiğim kadın karakterlerdir.

      Sil
  17. Tess Gerritsen in en sevdiğim ilk okuduğum kitaplarındandı ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2022 de bir kac tane daha okurum herhalde e kitaplari var

      Sil