Aşkın has olanı bir karşılığı olup olmadığıyla ilgilenmez. Has aşk, tutulduğu varlıkta bir değeri var mı yok mu umursamaz... 







Üçlemenin ikinci kitabı Yeşil Peri Gecesi. Sarsıcı, yıkıcı, içimi parça parça edici, yüreğimi dağlayıcı bir kitap. Madem üzülüyorum okumayayım bırakayım deyip, bu kadar muhteşem bir eseri asla bırakamam dediğim , her sayfada 'gerçekten böyle hayatlar var' diye kahrolduğum bir kitap.

Kapak Kızı'nda Ersin, Selda ve Bünyamin konuşmuştu Şebnem hakkında, şimdi söz sırası Kapak Kızının kendisinde. Bu sefer yaşadıklarını, geçmişini, tüm ailesini bütün çıplaklığıyla o anlatıyor. Yeşil Peri Gecesi tek bir gün aslında, o tek bir günde Şebnem; hayata son bir darbe atabilmek için hazırladığı intikam planını gerçekleştirmek, 70 saat önce başına gelen o korkunç olayın bedelini herkese ödetmek için uğraşırken çocukluğundan bugüne kadar hayatında iz bırakan anları, acılarını, yıkımlarını anlatıyor. 

Kapak Kızı ve Yeşil Peri Gecesi'ni arka arkaya okuyunca ne kadar ön yargılı olduğumuzu, bir kişi hakkında karar verebilmek için herhangi birinden duyacağımız bir söze ihtiyacımız olduğunu gördüm ve Ayfer Tunç'a bir kez daha hayran oldum.

Bazen ne kadar güzel, ne kadar iyi niyetli, ne kadar iyi eğitimi, ne kadar çalışkan olursanız olun hayatınız bir yerde kırılır ve o kırık geri kalan hayatınızın iyi gitmesine engel olabilir. Hayata gülümserseniz o da size gülümser masaldır gerçek değildir işte Ayfer Tunç kitaplarında böyle karakterler var çoğunlukla ve ben bu karakterlerin hepsini çok seviyorum. Şebnem'de böyle biri.  Hayatı babasının kolunun iş kazasında kopmasıyla kırılıyor ve hayat ona bir daha gülmüyor. 
    
Okuduğunuzda sarsılacağınız kesin ama bu sarsıntıyı da yaşamak gerekli , önce Kapak Kızı ardından Yeşil Peri Gecesi'ni okuyun. Ben üçlemenin son kitabı Osman'a geçiyorum.

Sevgiler,
Sevim



15 Yorumlar

  1. Bu üçlemeyi okumadım ama çok istiyorum. Yıl bitmeden halleder miyim acaba? :)
    Keyifli okumalar Sevim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okumaya başlarsanız kitap elinize yapışır eminim

      Sil
  2. aman evet yaa hayatlarımız bence kırılmasın, sakin ve huzurlu geçsin :)

    YanıtlaSil
  3. Ayfer Tunç iyi bir yazar. Evet bazen sarsılmak gerekli. Farkında olmak. Üçlemeyi okumalı o zaman.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son yıllarda okuduğum ve gerçekten hayran olduğum kitaplar oldu

      Sil
  4. Bunu da listeme aldım, teşekkürler öneri için:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. üçleme olarak mutlaka okumanızı öneririm

      Sil
  5. Aziz Bey Hadisesi'ni de senin blogunda gördükten sonra okumuştum. Bu yazarı hep senden takip edeceğim galiba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim ne yazarsa okurum dediğim yazarlardan

      Sil
  6. Daha evvel deneyimlemedim onun kitaplarını..iyi görünüyor. Teşekkürler anlatımın için,senin referanslarına güveniyorum ben

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, çok içten yazıyorum kitap ile ilgili hislerimi

      Sil
  7. Bloğunun tasarımı değişmiş ve çok güzel olmuş. Beğendim :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teaekkur ederim benim becerebileceğim bir olay degildi bu yardim aldim:)

      Sil
  8. Serinin düğüm kitabi bence bu... herkes senin icin bir sey der ama aslinda sen kimsin cok onemli

    YanıtlaSil