Hayat insanı değiştiriyordu, kimse olduğu gibi kalmıyor, değişiyor, eski arkadaş yeni yola uymuyordu... 






Derin bir soluk alıyorum okuduklarımı sindirmem kolay değil çünkü... Ne zaman Ayfer Tunç okusam içimde hep aynı his, hep bir sorgulama hali hayatı kendimi...

Kapak Kızı bir üçlemenin ilk kitabı. Ardından Yeşil Peri Gecesi gelecek ve en son Osman...

Kapak Kızı adını duyunca kahramanın böyle bir kız olduğunu düşünmüştüm. Hem yanılmışım hem yanılmamışım diyebiliriz. Romanın üç kahramanı var. Trenin baş garsonu Bünyamin, banka müfettişi Ersin, radyo programcısı Selda.  Fakat hiç konuşmasa da baş kahraman Şebnem . Bir dergide çıplak fotoğrafları yayınlanan o Kapak Kızı.

Bünyamin daha o sabah Şebnem'in fotoğraflarını görmüştür, yolculuk boyunca hem bu güzel kadını hem karısını düşünmektedir. İş hayatından bıkmış Ersin bir gece önce arkadaşının evinde rastlamıştır dergiye büyük bir şok yaşamıştır çünkü hem ilk aşkıdır Şebnem hem de amcasının kızı, Selda'da bu dergiye rastlamış o da ne hissedeceğini bilememektedir uzaktan akrabası bu güzel kızın fotoğrafları hakkında...

Son derece durağan ama muhteşem bir edebiyat şöleni, iç hesaplaşmalar mutlaka hayatınıza bakmanızı sağlıyor. Aile, arkadaşlar, çevre baskısı derken iyi aile çocuğu olanlar, sevmedikleri işlerine kariyer gerekçesi ile devam edenler mi doğruyu yapıyor, yoksa kafasının dikine gidenler mi? Her sayfada her satırda bunu sorarak okuyorsunuz bu insanların ve ailelerinin hayatını.

Ben Yeşil Peri Gecesinin kapağını aralamaya gidiyorum. Siz okumadıysanız mutlaka okuyun Kapak Kızını...

Sevgiler,
Sevim

11 Yorumlar

  1. Bu üçlemeyi okumayı ben de istiyorum Sevimciğim. Yüreğine emeğine sağlık 😍🧿🤚

    YanıtlaSil
  2. Kitap ile ilgili yorumlarınız çok ilgi çekici. Bazen hiç birşeyin farkında olmasam, hiç sorgulamasam, hayat ne kadar kolay olurdu diye düşünmeden edemiyorum :-)) Teşekkürler öneri için 🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ucleme beni cok etkiledi Sezgin Bey ciddi sarsildim

      Sil
  3. önce yeşil peri gecesini okudum, sonra kapak kızını okudum, kapak kızı güzel tabi de yeşil peri gecesi beni dehşete düşürdü, yani nasıl böyle bir roman yazılabilir diye düşündüm, muhteşem yani, çok heycanlandım okurken, ayfer tunç zaten günümüzün en iyisi bence :) osman okumadım daha :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üclemeyi bitirdim. Yavas yavas paylaşacağim. Modern Turk Edebiyatinin kesinlikle en en en iyisi Ayfer Tunç

      Sil
  4. Hadi bakalım... Zaten roman okuma zamanım gelmişti

    YanıtlaSil
  5. Ayfer Tunç'un kalemini seviyorum. Bu kitabın üçleme olduğunu bilmiyordum. Okurken dikkat ederim. Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette tek okunabiir ama o zaman eksik kalir taslar yerine oturmaz

      Sil
  6. Ayfer Tunc mutlaka okumalısın

    YanıtlaSil