İnsanoğlu uygarlık yolundaki kanlı ilerleyişine başlamadan önce, ilkelliğin karanlığına giderek daha çok batmaya mahkumdur...





Jack London, favori yazarım diyemem aslında, yazdıkları sert olduğu için belki bilemiyorum ama aramda hep bir mesafe var kendisiyle. Dünya Edebiyatı için çok önemli bir isim olduğundan her yıl 2 3 kitabını okumaya çalışıyorum yine de.

Kızıl Veba arkadaşlarımın son derece güzel dediği için seçtiğim bir kitap oldu, kısacık 60 sayfa normalde 1 saatte okuyabileceğim kitabı içine düştüğüm şok durumu nedeniyle 7 8 saatte ancak okuyabildim. Her sayfada durup dinlenmek, derin nefesler almak zorunda kaldım. İleri görüşlü olmak , hayal gücü ne denirse adına Jack London bunların zirve noktası sanırım. 

Yıl 2073 ; dede Granser 3 torunu Edwin, Tavşandudak ve Hu-Hu'ya bundan tam 60 yıl önce yani 2013 de yaşanan Kızıl Veba salgınını, bu salgından insanlığın nasıl yok olduğunu anlatır. O güne kadar üniversitede profesör olan James Howard Smith 'in ve tüm insanlığın hayatı gözle görülemeyen küçücük mikroplar dolayısıyla bir anda biter. İnsanlar bir kaç dakika içinde gözler önünde ölür, mikrobiyologlar canları pahasına ilaç bulmaya çalışsalar da Kızıl Veba onlardan daha hızlıdır ve başka insanları kurtarabilmek için çalışırlarken canlarından olurlar. Tabi ki aç gözlüler de vardır insanlar arasında ölenlerin mallarını yağmalamaktan mutlu olan...

Kitabın içinden bir kaç satırı sizlere yazdığımda neden çok etkilendiğimi daha iyi anlatabileceğimi düşünüyorum ;
*2010 nüfus sayımına göre dünyada 8 milyar insan yaşıyordu.
*Kablosuz haberleşme aygıtlarıyla iletilen haberlerde...
*çok daha fazla sayıda insan, kendilerini her yerde bulabilecek ölümden kaçmak için milyonlar halinde şehirleri terk edip deliler gibi kırlara doluşuyordu, tabii ki mikrobu da beraberinde taşıyorlardı...
*Laboratuvarlarında Kızıl Ölüm mikrobu üzerinde çalışırlarken ölüp gidiyorlardı...

Tanıdık değil mi son 14 aydır yaşadıklarımızın 100 yıldan fazla zaman önce yazılmış olması beni çok sarstı. Şu an Covid19 konusunda insanlık çok ilerlemiş olsa da pek çok aşı bulunmuş, bu sayede ölümlerin azaldığı görülse de ne yazık ki henüz yenebildiğimiz bir virüs değil. Bu süreçte pek çok sağlıkçı başka canları yaşatabilmek için hayatını kaybetti, hepsine sonsuza kadar minnettar kalacağız, tabi ki aşı için de canla başla çalışan uzmanlara da. 




Çevirmenin son satırlarda yazdığı her şeye ben de katılıyorum umuyoruz ki hiç bir pandemi Kızıl Veba gibi insanlığın sonunu getirmiş olmasın ama ne ne yazık ki insanların birbirine gösterdiği şiddet sahneleri hala var ve bu bizim en büyük ayıbımız.

Mutlaka Mutlaka Mutlaka okuyun
Sevgiler
Sevim

Not: Covid19 sebebiyle ilk sağlık kaybımız olan Prof Dr. Cemil Taşçıoğlu'nu minnet ve saygıyla anıyorum. Ruhu şad olsun. Fotoğrafı Google'dan alıuntıdır.

23 Yorumlar

  1. jack london un çok romanını okudum ama bunu hatırlamıyorum, okurum, iyimiş de demek ki :) sona dek fotideki amca london a hiç benzemiyo diyodum :)

    YanıtlaSil
  2. Jack Landon'un bazı kiaplarını okuduml ama bunu okumadım henüz. İnceliğine bakılmıyor kimi kitap cidden içeriği ile ağır oluyor.

    YanıtlaSil
  3. İleri görüşlü olduğu kesin. Ya da komplo terorilerini ciddiye alacak olursak birileri kitaptaki fikri cazip bulmuş olabilir. :) Kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla dünya nufusundan kablosuz iletisim araclarina kadar görüşleri cok ilginç

      Sil
  4. Yazarı hiç okumadım sanırım. Kitap ilgi çekiciymiş. Fırsat olursa okumak isterim.
    Bu süreçte hayatını kaybeden Cemil Taşçıoğlu ve diğer sağlıkçılarımıza da Allah rahmet eylesin.

    YanıtlaSil
  5. bu kitabı tablolarımdan biri üzerinde çivi çakarken sesli kitap olarak dinledim , hemen biten ama keisnlikle uzun sür etkileri üzerinizde kalan bir kitap

    YanıtlaSil
  6. Satırlar çok tanıdık Sevimciğim. Ürkütücü de. Bu salgınların ağır/hafif ortalama her yüzyılda bir tekrar ettiği bildiriliyor. Ben de Prof Dr. Cemil Taşçıoğlu'nu pek çok sağlık şehidimizle birlite saygı ve minnetle anıyorum

    YanıtlaSil
  7. Biraz ürktüm ben. Ben bu tarz kitapları okuyunca bayağı etkileniyorum

    YanıtlaSil
  8. 60 sayfalık kitap sizi bu kadar hayrete düşürdüyse gerçekten değerli bir kitap olsa gerek. Kaldı ki yazdığınız alıntılar okumak için fazlası ile yeterli:-) Teşekkürler tavsiye için.

    YanıtlaSil
  9. Jack London'un bu kitabını hiç bilmiyordum, etkileyici görünüyor ama kabusun içinde yaşarken okumak istemem, belki sonra. Hayatını kaybeden sağlık çalışanlarımızın ruhu şad olsun. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Hadi bakalım. Bunu da aldım listeye...

    YanıtlaSil
  11. çok kısacık zaten kısa zamanda okursun bence şans ver

    YanıtlaSil
  12. Kitabı ben de Covid salgınından sonra okudum. Gerçekten çok etkilendim. Yazarın tahminleri o kadar doğruydu ki, sanki bugün yaşadıklarımızı o zamandan görmüş ve yazmış. Jack London'ı zaten çok severdim, bu kitapla hayranlığım daha çok arttı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. insanın aklı mantığı almıyor dimi :)

      Sil