Birinin sizi sevdiğini öğrendiğiniz zaman sizin de ilk tepkiniz onu sevmek olur...



Son üç yıldır okuduğum kitapların listesini tutmaya başladığım için, hangi yazarı daha çok okuyorum, sevdiğim yazarın okumadığım kaç kitabı var kolayca takip edebiliyorum. 1000 kitap üzerinden kaydettiğim gibi, bankacılıktan gelen söz uçar yazı kalır prensibi gereği kendimde deftere liste olarak kaydediyorum okuduğum kitapları... Bu listenin ilk başlarında yer alan bir isim Paul Auster. Bir edebiyat sever olarak şunu söylemeliyim ki ; onunla aynı çağa denk geldiğim için , Can Yayınları tüm kitaplarını bastığı için, çevirilerin büyük bölümünü Seçkin Selvi bir kısmını da İlknur Özdemir yaptığı için çok şanslıyım. Çağdaş Amerikan Edebiyatınının 'bence' en önemli kalemi Auster.

Çok farklı yazıyor, ucunu açık bırakıyor, kitap bitiyor ama sizde bitmiyor. Her okuyan farklı bir yorum katabiliyor kitaplarına. Görünmeyen de öyle bir roman işte. Bir günde okunabilecek kadar kısa ama uzun yıllar sizi acaba ile başbaşa bırakacak kadar uzun...




Görünmeyen de pek çok kahraman var. Birinci bölümün anlatıcısı Adam Walker, partide tanıştığı öğretim üyesi Rudolf Born , Rudolf' un sevgilisi Margot gibi.  Adam Walker'ın hayatına bir anda giren Rudolf bu hayatı alt üst ediyor adeta, partide başlayan dostluk iş anlaşması ile perçinleniyor ama kutlama yemeğine giderken her şey değişiyor.

Kitabın ikinci bölümünde anlatıcı değişiyor olayları bambaşka bir şekilde okuyoruz ve yeni kahramanlar gidiyor kitaba Adam'ın ablası Gwyn ve Adam'ın üniversiteden arkadaşı olan yazar Jim... Adam tüm yaşadıklarını, yada yaşamadıklarını bir kitap haline getirip Jim'e gönderiyor. Bu bölümde biraz erotizm, biraz ensest var. 

Son bölümde ise bambaşka biri Cecile ile tanıştırıyor Auster bizi... Ve her şey biraz daha karışıyor aslında.

Kitabın en önemli özelliği her bölümü farklı bir kişi gibi anlatması, olaylara farklı açılardan bakmamızı, kendimizi bile tam olarak ifade edemediğimizi anlamamızı sağlamış Auster

Görünmeyen bittiği zaman hiç bir sorununun cevabından emin olamadım ama en güzeli de bu galiba, romanda sürekli birileri yalan söylüyor ama kim seçimi bize bırakmış yazar.

Ben her Auster kitabında olduğu gibi çok çok çok sevdim. Auster okumadan bu dünyadan göçmeyin bence

Sevgiler
Sevim

32 Yorumlar

  1. Bin kitabı denemedim memnun musun goodreads kullanıyordum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok memnunum ben bir gün uğradığında göstereyim sana profilimi

      Sil
  2. Paul Auster hiç okumadım. Aslında okumadığım kitap o kadar birikti ki...sebebini yoruma yazmayayım kafanı şişirmeyeyim, bloğuma yazacağım zaten bu konuda yazı:) bir değil birkaç sebebi var çünkü...ve tüm bu sorunlar bitince inşallah eski Müjde gibi sürekli kitap almaya (biri bitmeden ötekini almayacağım ama) başlayacağım. :) Paul Auster de ilk olabilir.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abla Paul Auster e başlayacaksan Sans Müziği ile basla aşık olacaksın....

      Sil
  3. Auster'ı ben de çok severim, sözlerine aynen katılıyorum.

    YanıtlaSil
  4. Çok fazla merak ettiğim kitap oldu artık. Sanırım okunması gereken kitaplara ömrüm yetmeyecek :(

    YanıtlaSil
  5. Daha önce okumadığım bir yazar. Listeme ekleyeyim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Auster bence çağın en muhteşem kalemlerinden

      Sil
  6. Bir serisini okudum yazarın sadece. Oldukça uzun zaman önceydi. Yeniden gündeme almak lazım sanırım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serş olduğuna göre Newyork üçlemesidir. Şans Müziği ni tavsiye ederim ilk önce

      Sil
  7. Bu kitap Auster'in okuduğum kitapları arasında en sevdiklerimden biridir. Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuşkuda bırakmasını çok seviyorum ben ya, bu da öyleydi kim doğruyu söyledi öğrenemeden kitap bitti

      Sil
  8. 1000 kitabı ben de kullanıyorum ama bir defterde toplamak daha güzel geliyor bana da :) Yazarı çok fazla duysam da henüz okuma fırsatım olmadı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Defter sağlamlık veriyor :) 1000 kitap kapansa bile benim elimde yazılı belge var

      Sil
  9. eveet auster çok iyilerden ama bunu okumadıım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok keyifli bir kurgu Deep, e kitaplarda da var tavsiye ederim

      Sil
  10. Auster okumadım hiç.Hakkında da her hangi bir bilgim yok ama bir çok blogda karşıma çıkıyor.Açık uçlu kurguları çok sevmiyorum ben.Okuma listeme alsam mı bilemedim şimdi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Auster okuduğunuz zaman bunun çok hoşuma gittiğini farkettim bende. İkimiz aynı anda okuyoruz ve romanda birisi yalan söylüyor roman bitince konuşuyoruz ben A doğru diyorum siz B ...
      çok keyifli bir şey bir kez okuyun bence Austeri

      Sil
  11. Arada derede kalıp bana bırakılan kitap ve filmleri sevemiyorum pek, hep bir bitmemişlik duygusu. Hayat zaten belirsiz, okuduğum kitaplar belirli olsun yaaa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))))) yok bu kitap bitiyor ama işte icinxe yalancı var

      Sil
  12. bir önceki kitap yazımı da okusana. shantaram'ın benzeri gibi, türkiyede geçiyor :)

    YanıtlaSil
  13. Tanıtım ve bilgilendirme için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  14. çok merak ettim Sevim Hanım, elinize sağlık, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarzını çok seviyorum olursanız seversiniz

      Sil