Dil dişin ağrıyan yerine değer...


Bir kaç gün önceydi; en sevdiğim çevirmenlerden olan Eren Yücesoy Cendey instagram hesabında Yüreğinin Götürdüğü Yere Git romanının İtalya'da yayınlaşının yirmi beşinci yılı nedeniyle yapılacak kutlamadan bahsetmişti. Ve bir de not ilave etmişti ' Bugün olduğumuz kişi olarak yeniden okumanın tam zamanıdır. ' 

Öyle yaptım bende yirmili yaşların hemen başında okuduğum bu şahane kitabı bir kez daha okudum. O kadar iyi geldi ki, içimi nasıl ifade etsem bilemiyorum ama sıcacık, yumuşacık yaptı sanki.




Anneannenin torunu için tuttuğu bu günlük, ona ithafen yazdığı mektuplar kendisini sorgulatıyor insana. Artık seksen yaşında olan Olga; kendi çocukluğunu, genç kızlığını, evliliği, erkenden ölen kızı İlara'yı ona karşı hislerini anlatıyor bu satırlarda artık uzakta olan torununa.

Neredeyse her sayfada altını çizecek bir cümle bulmak mümkün, bende böyle düşünüyorum, yada aslında doğru söylüyor olaylara bu açıdan baksam  daha rahat ederim dediğim cümleler ile dolu Yüreğinin Götürdüğü Yere Git.

Pek çoğunuz daha gençken okudunuz biliyorum, o zaman torunun bakış açısıyla hayata bakan dostlarım, şimdi anne yaşlarındalar. Olga'nın yaşına gelmemize epey var bu yüzden yeniden okuyun derim ben.

Bahar bize göz kırparken çok iyi gelecek ruhunuza. Uzun zamandır yapmadığım bir şey yapıp kitaptan bir kaç alıntı paylaşayım.

Sevgiler
Sevim

**Ölüler yokluklarıyla değil de - onlarla bizim aramızda - söylenmeden kalan sözler yüzünden keder verirler asıl

**Mutluluğun hep bir nesnesi vardır, bir şeyler yüzünden mutlu olunur, varlığı dışarıdan bir olaya bağımlıdır. Oysa neşenin nesnesi yoktur. Belirgin olmayan bir nedenle sarar seni.

**Anlayış ve yüzeysellik, yaşla değil herkesin hak ettiği yolla ilgilidir.

34 Yorumlar

  1. Ben de geçen sene okumuştum yeniden :D

    YanıtlaSil
  2. Ah okuduğumu hatırlıyorum ama unutmuşum evde bulabilirsem tekrar okunmalı evet :)

    YanıtlaSil
  3. Ben kitabı okumamışım :(( Not aldım..

    YanıtlaSil
  4. beni çok duygulandıran bir kitaptı gerçekten çok güzel sanırım yeniden okuma vakti gelmiş 😊çok teşekkürler canım benim sevgiler 😊🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaş aldıkça :) bazı kitaplara ihtiyacımız oluyor yeniden

      Sil
  5. Lisede okumuştum yeniden okuma vakti gelmiş demekk kiii

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla bence de Hatice bir tur daha okunur

      Sil
  6. çok sevmiştim bu kitabı, dediğiniz gibi her sayfası altı çizileceklerle dolu, elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yıllar sonra okumak yine sevmek çok güzel bir his

      Sil
  7. Neden arada durduk yere neşeleniyorum diye sorarım kendime

    YanıtlaSil
  8. Yirmili yaşlarda ne okudum ki? Hatırlamıyorum. Kitabı listeme aldım şeker :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yirmili yaşlar bitmedi bitmeyecek canım :) hep devam edecek o

      Sil
  9. Kitap hakkında olumlu geridönütler aldım. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okumadıysanız seveceğiniz bir kitap olduğunu düşünüyorum

      Sil
  10. hımms güzeldi ivit okunabilir bi daha haklısııın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 20 yıl sonra anneanne yaşına gelince bir daha okuyacağım :)

      Sil
  11. ben de tekrar okumalıyım bu harika kitabı çok iyi fikir...teşekkürler sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zaten incecik bir kitap kolayca kısa zamanda okursun

      Sil
  12. Yüreğinin Götürdüğü Yere Git de en sevdiklerimdendir. Çok uzun zaman önce okumuştum. İyi ki hatırlattın. Tekrar okuyabilirim. Teşekkürler canımcım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok uzun zaman yoooo yirmili yaşlarda 2 yada 3 yıl önce diyelim :)

      Sil
  13. sanırım bir ben okumadım bu kitabı okusam iyi olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ülkemizde en çok okunan kitaplardandır

      Sil
  14. Kütüphanemde duruyo Tamarro melül melül sırası ne zaman gelir meçhul :)))

    YanıtlaSil
  15. alınacaklar listesi hep dolu olsun

    YanıtlaSil
  16. Bende 20'li yaşlarda okumuştum. Belki 20 yıl geçmiş aradan. Sizi dinleyip tekrar okuyalım o zaman.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı kitaplar her 20 yılda bir okunmalı

      Sil
  17. Ben de uzun yillar önce okudum simdiki aklimla tekrar okumak isterim 😊

    YanıtlaSil