Paris Sokaklarında Bir Mercedes- Evsiz Bir Adamın Güncesi


İsmi çok ilgimi çektiği için seçtim Evsiz Bir Adamın Güncesi'ni. Kitabın türünde anlatı yazıyor, içinde de etnik-kurmaca. Etnik kurmacanın ne olduğu anlatılmış olmakla birlikte, romandan farkını hala çok net anlayabilmiş değilim. Benim açımdan bir novella, öykü, romandı okuduğum kitap. Ben yine kahramanla özdeşleştim, kendimi onun yerine koyup Paris sokaklarında gezdim.






Evsiz Bir Adamın Güncesi'nde kahramanımız emekli vergi müfettişidir fena sayılmayan bir emekli aylığı vardır ,ancak boşanınca bunun yüklü bir miktarını nafaka olarak eşine vermek zorunda kalmıştır. Kendisine kalan aylık ile kira, faturalar ve yiyecek ihtiyaçlarını karşılamaya yetmeyeceği için evinin tüm eşyasını satıp Mercedesinde yaşamaya karar verir.

Antikacılara, eşya satıcılarına randevular verir ve en sonunda bir kaç parça kıyafet, temizlik malzemeleri ve bir şişe viski ile arabada uyumaya başlar.

Bu ona yaşadığı mahalleyi daha iyi tanıma, insanlarla dostluk kurma, hatta binaları inceleme şansı bile verir.

Tüm bu yaşadıklarını , hissettikleri günlüğüne yazar. İlk zamanlarda her gün yazmasına karşlılık daha sonra günlerce yazamaz, çünkü o düzenli olan her şeyden kaçmaktadır. Televizyondan, gazetelerden, haberlerden, gündemden...





Çok farklı bir kurguydu benim açımdan, bir insanın bu kadar yersiz ve yalnız kalması içi acıtan bir duygu. Bu kadar kaçmak, yok olmak isteği okurken beni hüzünlendirdi, hatta yordu da diyebilirim. O yüzden acaba bıraksam mı diye bile düşündüm, sanki gerçekmiş, karşımda böyle bir insan varmış gibi geldi, özellikle de yağmur Paris sokaklarını çılgınca döverken, arabanın camından yağmur damlaları içeri girdiğinde...

Evsiz Bir Adamın Güncesi'ni sevdim mi, sevmedim mi tam olarak emin olamıyorum, ama etkilendim, korktum.

**Tek başına susmak da iki kişi susmaktan kesinlikle daha az acı verici **

**İnsanın evini kaybetmesi, birini kaybetmek gibi. Son kalan bir başkasını. Yalnız başınıza evinize döndüğünüzde, sizi kapıda karşılayan o hayaleti yitirmek gibi bir his **

**Yazı yazmayı ciddiye almak, yazmayı bıraktığınız an ölecekmişsiniz gibi yazmak değil midir ? **

Gibi çok güzel cümlelerinde olduğu bu yaklaşık seksen sayfalık anlatıyı okursanız çok farklı bir dünyaya dalacağınızı düşünüyorum. Ama yine de yalnızlık korkusu olanlara tavsiye edemiyorum. 

Sevgiler
Sevim


Not: Klip ve şarkı sözleri bu kitap için çok uygun bence..





26 Yorumlar

  1. harika bir tanıtım yazısı olmuş..şarkıya bayıldım ..zaten ındıla ya bayılıyorum...ben de sayfamı ziyaret ederseniz çok mutlu olurum...sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Bu kasvet dolu kitaplar ilgimi çekiyor maalesef. Bazı şeyler yaşamamak için bunun acı sonuçlarından da haberdar olmak gerekiyor. İster yaşanmış gerçeklerden, isterse kurgusal metinlerden olsun. Kitabı ajandama kaydettim.

    YanıtlaSil
  3. İlginç bir konusu varmış. Alıntıları ve anlatımını çok beğendim. Emeğine sağlık 😊🌷🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Etkilendim valla ... Allah'a şükür evimiz var diyorsun

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Severek okudum kitabı sizinle paylaşmak için okumanıza sevindin

      Sil
  5. Çok ilginç bir hikaye ama ben evsiz diyemem Mercedes sonuçta :) teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi canım tamamen evsiz değil mercedes de bir ev

      Sil
  6. Değişik bir hikaye. Okuyalım o zaman:)

    YanıtlaSil
  7. Ay ben kendimi kahramanla bir tutmalıyım valla başka türlü olmuyor

    YanıtlaSil
  8. İlginç geldi ve dikkatimi çekti. Paylaşım için teşekkür ederim...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
  9. Hikaye çok iyi. Sayfa sayısı da çok az.

    YanıtlaSil
  10. Güzel bir yazı olmuş , blog sitenizi çok beğendim kaliteli içerikler barındırıyor.

    Bende sizi beklerim www.zanalab.com

    YanıtlaSil
  11. Ilginç bir kitap. Tanıtım yazın harka olmuş.Emegine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım ben de çok sevdim kitabı

      Sil
  12. şarkıyı çok severim yaa. yazarı kitabı duymadım ilginçmiş okunurmuş değişik yanii. etnik kurmaca ne yaa uydurmaaa :) ama yky yayınları iyi. hep böyle denişik yazarlar buluyooo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya bence de öykü bu etnik kurmaca falan almaz kafam

      Sil
  13. Bu aralar evsizleri konu alan kitapları okuyorum. Belki bu kitabı da listeme ekleyebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım size verdiğim yanıtta silinmiş anlayamadığım birşeyler oldu ama bu kitabı tavsiye ederim

      Sil
  14. Evsiz Bir adamın güncesi okuduğum en etkili kitaplardandi

    YanıtlaSil