Kahire'de Bir Sokak - Midak Sokağı


Bir aydır okuma hızım epey bir düşmüş olsa da; çok büyük keyifle okuduğum bir kitabı anlatacağım size. Daha önce okuduğum ve size anlattığım Cebelavi Sokağı'nın Çocukları romanın yazarı Necib Mahfuz'un insan hikayelerini anlattığı başka bir romanı. Fakat bu sefer alegori yok, gerçek insan hikayeleri bizim sokağımızdaki insanlar gibi. Her yerde rastladığımız insanlar gibi, sıradan fakir insanlar kendi dünyalarında yaşayan Midak Sokağı sakinleri...

Kitabın kapağını kapatınca bakayım dedim bloglarda ne yazmışlar ama okuduğum iki yorum ile dehşete düştüm, romanı sıradan ,basit , okumakla vakit kaybetmeyin şeklinde değerlendirmişler, gerçekten aynı kitabımı okuduk emin olamadım bu arkadaşlarla . 

Daha önce de yazmışımdır mutlaka ama tekrar yazacağım sanırım biz eleştiri yaparken haddimizi pek bilemiyoruz. Nobel Edebiyat Ödülünü aldıktan sonra neredeyse tüm edebiyat çevrelerinde ' Nobel Mahfuz'u kazandı ' denilen bir yazarın bu kadar sadelikle yazdığı bir romanı vakit kaybı diye eleştirmek bana kalırsa pek had bilememek ... Tabi ki herkes, her yazılanı beğenmek zorunda değil, ama bunu yazarken doğru kelimeleri kullanmak zorunda...






Şimdi ben Midak Sokağı için ne düşünüyorum ona gelelim. Çok sevdim. Bu kadar basit insanları, bu kadar güzel anlatabilmek işte yazarlığın gücü... Ana kahraman gözünü para bürümüş olan 'bronz tenli Hamide ' olsa da aslında herkes kahraman, Hamide'nin çöpçatan üvey annesi Ümmü Hamide, eşcinsel ve afyon müptelası kahveci Kirşa, fakir berber Abbas, tatlıcı Kamil amca, sokağın tek zengini Salim Elvan, mesleği insanları dilenci olabilmeleri için sakat bırakmak olan Zaita ve daha pek çok kişi...

Hepsi farklı hayatar yaşasa da, sokakta yaşanan ufacık olayla bile ortak dertleri olabiliyor, tıpkı bizim yaşadığımız sokaklar gibi ...

Kırmızı Kedi benim çok sevdiğim yayın evlerinden. Bence tek bir sorun var, kitabın arka kapağında neredeyse kitabın sonunda gerçekleşecek bir olayı açıkça yazmış olmaları. Şimdi bende yazmayayım o kısmı, ama siz alacaksanız arka kapağı okumadan başlayın bence Midak Sokağı 'na...

Okumanızı içtenlikle tavsiye ettiğim yazarlardan Necib Mahfuz ... Bu kadar açık sözlü olduğu için, ülkesini bu denli eleştirebildiği için pek çok zorluk yaşasa da hayatı alt üst olsa da bu cesareti takdire değer...

Okuyun bence..
Sevgiler
Sevim

22 Yorumlar

  1. Bu güzel anlatımdan sonra çok merak ettim kitabı.Listeme ekliyorum.Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Necib Mahfuz okunması gereken yazarlardan

      Sil
  2. Benim de son okuduğum kitap Mısırlı bir yazarın. Emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bugün aldım sizin son okuduğunuz kitabı bu hafta okuyacağım

      Sil
  3. Arka kapağa hiçbir şey yazmamalarına kızıyorum ama bu da fazla olmuş :)

    YanıtlaSil
  4. Arka kapak tüyonuz uyarısıyla kitabı kitapçıda inceleyeceğim. Kimbilir belki içgüdülerime yenik düşüp alıp okuyabilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap gerçekten çok güzel sıradan hayatları okutmak kolay değil çünkü

      Sil
  5. özellikle eşime önereceğim, çok iyi bir okuyucudur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mahfuz un tüm kitaplarını okumak istiyorum

      Sil
  6. Anlaşılan o ki;bu kitap büyük heyecan ve sadelik;teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mahfuz un okuduğum 2. Kitabıydı sade ve çok yalındı.. Ve sonucunu da merak içinde bekledim

      Sil
  7. Kitapları beğenmek maalesef göreceli bir durum. Ne beklediğine de bağlı. Bazen bende de oluyor. Çok güzel diyorlar ama bir okuyorum bana göre değil. Listeme aldım canım. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ona ben de katılıyorum ama beğenmemeyi ifade etme biçimi de çok önemli

      Sil
  8. İnsan hikayelerini çok severim. Özellikle sıradan olanları, çok iyi anlatanları.

    YanıtlaSil
  9. Paylasimindan sonra baya merak ettim.Not olara aldim canim.
    Teşekkürler 💓

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben 2019 da Necib Mahfuz külliyatında ilerlemeyi düşünüyorum.. Severek okuyorum gerçekten

      Sil
  10. okumadığım ama istediğim bir yazar benim de :)

    YanıtlaSil
  11. Yine güzel bir anlatımla tanıtmışsın yazarı bize. Bu aralar benim de okuma hızım düştü. Yılsonu projeler çok yoğunlaştı. Şu anda cumartesi saat 19 nerdeyse ve ben sabah 06 dan beri fabrikadayım. Üstelik pazar günü de aynı :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bankadayken ben, sene sonu hep öyleydi kesinlikle anlıyorum seni

      Sil