Nereye Jauntluyoruz ? Kaplan! Kaplan!

Arada tarzımı değiştirdiğim, değişik okumalar yaptığım da oluyor. İşte onlara bir örnek bilimkurgu.. Hemde çok derin bir yorumla... Kaplan! Kaplan! , bu konuda çok ünlü , çok beğenilen bir eser 1930'larda yazılmış ve konu aldığı yıl 2500'ler...

Bilim kurgu yazanların nasıl bir beyne sahip olduklarını, bu yazdıklarını nasıl hayal ettiklerini gerçekten çok şaşırıyorum. Benim okurken çok zor anladığım bir takım şeylerin  bir kitapta buluşması çok farklı bir durum benim açımdan.





Kaplan! Kaplan! Gully Foyle' un hikayesi. Hikayeye geçmeden başlıktaki jauntlamak tabirini açıklayayım. Daha önce gördüğünüz ve koordinatlarını bildiğiniz bir yere düşünce gücüyle gitmeniz demek, ve romanımızın geçtiği yirmi beşinci yüzyılda bu çok normal bir şey . Neredeyse herkes dünya ve uzayda gezmek için bu yolu kullanıyor.

Gully; bir takım araştırmalar için Göçebe adlı uzay aracı ile gezegenler arasına yolculuk yaparken, ne olduğunu hatırlamadığı bir şey oluyor ve uzay aracının tankında mahsur kalıyor. Aradan altı ay geçtikten ve artık oksijen maskelerini sonuna gelmişken ; kendisini uzaya gönderen şirketin başka bir aracının kendisine yaklaştığını görüyor   .Volga 1339 T, bütün işaretleri vermesine rağmen yanına kadar gelen bu araç onu almayıp geri dönüyor ve Gully'i adeta ölüme terk ediyor. O anda içinde yanan intikam ateşi ile dünyaya dönmeyi başaran Gully'in tek amacı intikam oluyor, Volga'yı , onu kullananı ve kendi ölüm emrini bulmak. Bu uğurda yaşadıkları ve başına gelenler var işte Kaplan! Kaplan! ' da.

Eseri kolay okuduğumu söyleyemem, anlayamadığım bir çok terim oldu ama sonuna kadar çok nüyük bir merak ile okudum. Kuantum meraklılarının, bilim kurgu hayranlarının severek okuyacağı bir roman olduğunu düşünüyorum. Özellikle Jauntlayarak dünyayı dolaşmak çok ilgi çekici

Sevgiler
Sevim 

18 Yorumlar

  1. Merhaba, kartını aldın mı acaba? Kaybolmadı umarım :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sana yazacaktım bende ama kitap yorumu ile yazayım dedim sonra herkes görsün kıskansın 😁 çok güzel bir kart çok teşekkür ederim iyi ki yapmışsın böyle bir etkinlik

      Sil
    2. Çok sevindim ulaşmasına ve beğenmene, çünkü bazen kaybolabiliyor ve öyle bir durum olursa yeniden yollayacaktım 😊

      Sil
  2. Bu kitabı birkaç defa görmüştüm ama bilim kurgu olduğunu bilmiyordum. Okuma listeme aldım. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. 1930'larda böyle eserler yazıyorlar ve bizim 2018'te hala bir takım sarıklı, cübbeli adamların peşinden 'tarikat' diye gitmemizin sebebi ortaya çıktı. IQ, eğitim, nitelikli toplum. Ayyyyy çok moralim bozuldu....100 sene sonra bile belki bu düzeye gelemeyiz...:(

    Eline sağlık Sevim'ciğim. Hem kitap çok ilginç, hem de bana yukarıdaki şeyleri düşündürdün:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abla düşün işte adam o yıl düşünce gücüyle uçucaz diyor biz nerelerdeyiz

      Sil
  4. Astral seyahati ya da ışınlanmayı Jantlamak olarak kullanmış yazar sanırım. Ama geleceğe dair öngörüler ve bunların ne kadarının gerçekleştiğini görmek açısından önemli.

    YanıtlaSil
  5. duymuştum ama okumadıydım taam aklımda olsuun :)

    YanıtlaSil
  6. Evet bazı kelimeleri ben de anlayamadım sözlük kullandım bazı olaylara da kafam yetmedi ama keyifliydi

    YanıtlaSil
  7. Foyle unutamadığım bir karakter. Sen canının derdine düşme, yanından uzay gemisi seni gördüğü halde almadı diye intikam ateşiyle tutuş. Anlamadığım terimler benim de oldu ama kitabın keyfini zerre etkilemedi. Paylaşımını gördüğüm an yüzümdeki kocaman gülümsemeyi görmeni isterdim 😀
    Emeğine sağlık

    YanıtlaSil
  8. Düşünce gücüyle seyahat ne güzel olurdu. Herhalde ben pek yerimde duramazdım, artık o an nereye gitmeyi düşündüysem:))

    YanıtlaSil