Mahzun Şövalye Don Quijote 


Herkesin bir çok versiyonunu okuduğu, yarım yamalak bildiği bir kahraman. Herkesin bildiği yel değirmenlerine saldıran bir deli.. Ahh ahh hiç tanımıyor, hiç bilmiyormuşuz biz bu şahane kahramanı... Modern romanın ilk örneği olarak gösterilen bu dev eserin yazılması on yıl sürmüş.

 Don Quijote Cervantes'in muhteşem eseri, bütün dünya da en çok okunan, en çok çevirisi yapılan en sevilen kitap . Pek çok çeviri içinde YKY den sansürsüz tam metin çeviriyi okudum ben. 900 sayfa gözüküyor ama puntolar o kadar küçük ki, 1000 sayfanın çok üzerinde olur normal punto ile basılsa . Rosa Hakmen çevirisi harikulade ilk önce onu yazayım romanı anlatmaya öyle geçeyim.



Quijada bir asilzadedir, pek varlıklı değildir aslında. Ona göre en büyük varlığı okuduğu yüzlerce şövalye kitabıdır. Ve bu kitapların hikaye değil, gerçek olduğuna inanması yüzünden aklı pek yerinde değildir. Bir gün kararını verir gezgin şövalye olacaktır, bunun için ilk ihtiyacını evde kendi yapar. Miğfer ve kıyafetler. Adını da değiştirir artık o Don Quijote 'tur.

İkinci ihtiyacı muhteşem  bir attır. Kendi sıska atı Rociante bu işi görür, bir şövalyenin en önemli özelliği geride bıraktığı gözü yaşlı sevgili. Yan köydeki Dulcinea da bu hayalde ona yardımcı olur. Kızın bu olaydan haberi yoktur, ama Don Quijot için bunun bir önemi yoktur. Son ihtiyacı ise bir silahtardır. Sancho Panza da bu yoldaş için biçilmiş kaftandır. Sancho'da kendi  eşeğini alarak büyük şövalye ile yola çıkar.




Don Qujote'un tek bir amacı vardır. İyilik saçmak, kötülüklere engel olmak, yardıma ihtiyacı olanlara yardım etmek ve gezgin şövalye olarak namını yaymak. Bu özellikleriyle takdir görmesi gereken asilzade alay konusu olur, deli yaftasını yer herkesten. Rahipten, terziden, hancıdan, evdeki hizmetkardan, kendi yeğeninden

Eser içinde sadece Don Oujote'un maceraları yok, yolda karşılaştığı yardım etmeye çalıştığı kişilerinde maceraları var ki bunlar sıkılmanızı engelliyor ayrı bir keyif katıyor romana. Özellikle karısının kendisi aldatabileceğini düşünen genç adamın bu konuda en yakın arkadaşından istediği yardımın içinde geçtiği hikayeyi çok sevdim ben

Çocukken okuduysanız bir daha okuyun derim ben, gülün ağlayın, sevin bu asilzadeyi  mahzun şövalyeyi... Keyif alacağınıza eminim. Sadece yel değirmenlerine saldırdığı bize anlatılan bu yarı deli adam aslında çok güzel bir kalbe sahipmiş en azından bu iyi kalbe dokunmak için okuyun

Okuyun okuyun daha çok okuyun
İnsana daha iyi gelen bir şey yok çünkü

Sevgiler
Sevim 

19 Yorumlar

  1. Ah ne severim, ne severim. İlkokuldayken o zamanlar radyo tiyatrosu vardı ilk kez orada dinlemiştik ailece. (Televizyon yoktu o zaman Türkiye'de), yıllar sonra kitabını tekrar okudum, televizyona filmi geldi izledim. Çok güzel bir eser gerçekten. Sen de çok güzel tanıtmışsın, eline sağlık.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Evet, kesinlikle tekrar okunması gerekenlerden. Şimdiki aklımla jçkim bilir başka neler neler göreceğim içinde .

    YanıtlaSil
  3. Birkaç yılda bir okunacak;yüce bir eser...

    YanıtlaSil
  4. Çook severim, tekrar tekrar okusam bıkmam. Hatırlattığın için çok teşekkürler..

    YanıtlaSil
  5. Geçmişe,çocukluğuma yolculuk yaptım.Ne kadar severek okumuştum...Belki yeniden okuma zamanı gelmiştir :)

    YanıtlaSil
  6. Karamazov Kardeşleri okuyorum. Elimdeki bitince sıradaki kitabım. Paylaşımınızı çok sevdim , çok sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Çok duyuyorum bunu ama okumaya başlayamayalı bi hayli oldu. Sürekli kitap alıp okuyamayan bir benim herhalde :) Okursam şayet bu seriyi alacam :)

    YanıtlaSil
  8. çok iyi bir çevirmenden çok iyi bir kitaaap :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar sayfayı doğru çevirmek takdire şayan

      Sil
  9. Müthiş bir eser. Yel değirmenlerine hapsedilmiş bir karakter. Halbuki en önemsiz olay benim için. Koca yürekli Don Quijote. Emeğine sağlık arkadaşım. Hayatımızda bir Don Quijote olsa ne güzel olurdu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke herkes bu kadar iyi yürekli olsa herkese yardım eli. Uzatsa... Şimdi ne kötü kalpli insanlar var çevremizde

      Sil
  10. Don Kişot'u çocuklukta okudum tabii ama bu YKY tam metin çevirisini okumayı çok istiyorum. Mutlaka okumanız gereken kitaplarda hep zirvede yer alıyor.

    YanıtlaSil