Tutkular


2018 yılı için 100 kitaptan oluşan bir liste hazırladım kendime geçtiğimiz hafta içinde Daha önce okumadığım yazarlar olmasına dikkat ettim listem için . Farklı kişileri, farklı tarzları tanımak istiyorum bu yıl . Ne kadar değişiklik olacak seçeceğim kitaplarda şimdiden  bilemiyorum ama yılın ilk kitabını listemden seçtim ve bir kaç saatte bitirdim. Yıla nasıl başlarsak öyle gider derler ya, demek ki bol bol okuyacağım. 




Daha önce ne yazık ki tanımadığım bir yazar Tahsin Yücel...Orhan Kemal roman ödülü sahibi . İlk romanı olan Mutfak Çıkmazı nı da 1960 da yazmış. Uzunca bir öykü, kısacık bir roman 144 sayfa. Çok kolay okunuyor. Kısa cümleler ve güncel bir dille yazılmış. 

Roman ; kahramanın ölümü ile başlıyor. Yani sonunu bildiğimiz bir romanı okuyoruz aslında. İlyas Divitoğlu , kasabanın kahramanı, gururu, ailesinin tüm beklentileri onun üzerinde. Bir zamanlar çok varlıklı olan ailesi, bin bir güçlükle onu hukuk fakültesinde okutuyor. Tek amaçları var hepsinin dedesi gibi yargıtaya girmesi İlyas'ın. Hatta dedesinin yapamadığını yapması başkan olması. 

Bir sevdiği var İlyas'ın Emel... Onunla evlenmeyi kabul etmeyen ve romanın konusu tutkuyu ateşleyen... Yemek yapmak, İlyas'ın  Emel'den aldığı hayır cevabını, Emel'i, parasızlığı unutturan... Bir anda kapıldığı tutkusu yemek yapmak...

Bu tutku İlyas'ı yaşama bağlamaktan çok, kopartıyor gün geçtikçe. Çevresi, dostları, hocası hepsi onu bu tutkudan vazgeçirmeye çalışıyor ama İlyas ölürüm de vazgeçmem yemek yapmaktan diyor içten içe. Okul kitaplarını satıp, yemek kitabı alacak kadar gözü kararıyor adeta.

Tutkuyla bir şeyler yapmak ; insanı hayata bağlar, geçirdiği zor zamanları atlatmasında faydalı olur elbette ama bu tutku saplantıya dönüşürse , kişi tutkunun esiri olursa ; hayatını yok etmeye  başlar.

Bunu çok güzel anlatmış Tahsin Yücel. İnsanın iç dünyasına, derinliklerine , zaaflarına yolculuk yaptırdı beni. Korkuttu biraz da. 'Böyle zayıf düşülür mü? ' ' Tutkuya esir olunur mu ?' diye düşündürttü. Coq-au-vin nedir diye de araştırdım. Hatta tarifini bile budum her an deneyebilirim ...

Psikoloji ağırlıklı kitap severlerin keyifle okuyacağını düşünüyorum. Tahsin Yücel ile tanışmak için güzel bir fırsat.

Yeni yıl, tüm istediklerinizi getirir umarım
Sevgiler...
Sevim 

0 Yorumlar