Kadın erkeğin hüküm sürdüğü ülkesidir...



 

 Ne kadar çok kitap okursam okuyayım, edebiyat hakkında ne kadar bilgi edinirsem edineyim hep bir eksiğim var. Lou Andreas Salome ismini biliyordum ama kendisinin erkek olduğunu düşünüyordum. Geçtiğimiz günlerde blog komşumuz İlkay'ın yazarın başka bir kitabı için yaptığı yorumda gerçeği öğrendim.
 
 Kitabın arka kapağında ise 'Nietzsche'nin evlenme teklifini kabul etmediğini okuyup hayatını araştırınca kendisinin düşünce, felsefe dünyasında çok önemli bir kadın olduğunu öğrendim. Rainer Rilke 'nin de aşık olduğu ve Freud'un da en yakın dostu olan entelektüel ve çok güzel bir kadınmış Salome...  İrwin Yalom'un Nietzsche Ağladığı kitabında , ağlamanın kaynağı olarak gösteriliyormuş. Ama hakkında bulduğum bence en değerli bilgi dünyadaki ilk kadın psikanalist olması. 







Ruth'a gelecek olursam yazarın psikanalist olması sebebiyle ağır ve derin bir roman olduğunu söylemeliyim. Ruth lise öğrencisi ve edebiyata meraklı genç bir kız anne babasını çok küçük yaşta kaybetmiş amcasının yanında yaşamakta, okula yeni gelen öğretmen Erik'in dikkatini önce yazdıkları sonra da konuşmalarıyla çekiyor. Yaz tatilini ise Erik'in yürüyemeyen eşi ve oğluyla birlikte geçirirken Erik'le aralarında aşk doğuyor. Cinsellik içermeyen , fikirler üzerinden doğan bir aşk bu.

Tarz olarak felsefe, ağır psikolojik tahliller içeren cümleleri daha doğrusu bu tarz romanları çok fazla benimseyerek okuyamıyorum bu yüzden çok içime sindirerek okuyamadım sanki. Belki içindeki aşk bana çok sevimli gelmedi. 16 yaşında bir kız öğrenci ile 40 larındaki öğretmen aşkı ve öğretmenin öğrencisi üzerinde yaptığı baskıyı sevmediğim için de olabilir.

Dünya düşünce tarihindeki en önemli psikologları etkilemiş yazarın eserlerinin mutlaka okunması gerektiğini düşünüyorum.
Sevgiler,
Sevim
 

 

30 Yorumlar

  1. kitabı merak ettim, seveceğimi düşünüyorum Sevim Hanım, elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. Kitap merak uyandırıcı, yazar da öyle. Güzel bir tanıtım yazısı olmuş, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok özel ve çok önemli bir yazar bence de mutlaka okunmalı

      Sil
  3. İş Bankası yayınlarında görmüştüm geçen hafta, tercihimi Leyla Erbil'den yana yapmıştım.
    Bir de adı geçen bu erkekleri Niçe, Rilke ve Freud bilmemize rağmen Salome yakin geçmişe kadar hep arkada kalmıştı. İyi bir romancı değilmişse bile adının anılıyor olması iyi bir şey diye düşündüm şu anda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tarzı sevenler için harikulade bulunabilir benim ilgi alanım olmadığı için belki

      Sil
  4. Eser hakkında "bir kar tanesi üzerine eklenmiş çığ yığını tadı verir" yorumu okumuştum. Psikanaliz okuma sevenlere daha çok hitap edebilir. Emeğine sağlık Sevimciğim 👏🧿😍🌺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle ilgi alanı ile ilgili bir şey bu . Sonuçta çok önemli bir kadın yazarı tanımış oldum

      Sil
  5. Dünyadaki ilk kadın psikanalist olmasında en büyük etken, Freud'un da en yakın dostu olmasıdır diye düşünüyorum:-) Enteresan bir aşk hikayesine benziyor, teşekkürler öneri için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle bir kadının bir eserini tanıdığım için mutluyum

      Sil
  6. yalomu'un kitabından esinlenen filmi seyrettiğimde adını duymuştum. yaş konusunda ben biraz relaxım. insanların gelişim hızı aynı olmuyor. bence buradaki ahlak problemi evli bir adamın, bu tür işlere kalkışması
    analiz için teşekkür ederim sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaş farkına bende karlı olmam kadın 30 adam 55 olsa ama kadın daha çocuk olduğu için bana tuhaf belki de rahatsız edici geldi. Sonuçta 14-16 yaşlarında

      Sil
  7. İlkler önemlidir ve önemsenmelidir. Elimdeki kitabı bitirebilirsem neden olmasın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En azından genel bilgilenize bir madde ekledik ilk kadın psikanalist :)

      Sil
  8. Andreas erkek ismi ama, yanılman çok doğal:) Ayrıca aralıksız okusak bile öğrendiklerimiz okyanusta bir damla bile değil. Her bir şeyi öğrenmeye kimsenin ömrü yetmez.
    Ruth'un Nietzsche ile bağlantısını öğrenmek aşırı ilginç geldi. Kitabı not aldım hemen. Sağ ol Sevkoz 🙏

    YanıtlaSil
  9. Eser hakkında bir çok yorum okumuştum ama okumaya fırsat bulamadım açıkçası umarım en kısa zamanda bende okuyanlar kervanına katılırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarı çok önemli doğal olarak hakkında çok yorum yapilan bir eser

      Sil
  10. Yazar hakikaten takdire şayan fakat bu kitabını hiç sevmedim. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya bana da 16 yaşında bir çocukla olan aşk biraz itici geldi

      Sil
  11. salome biliyom da ruth bilmiyodum, ağır ama okunurmuş piki :)

    YanıtlaSil
  12. Hem Rainer Rilke'i hem de Nietzsche'yi etkilediğine göre yazarın güçlü bir kişiliği varmış demek ki. Ruth ilgimi çeken bir kitap. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kadar önemli insanlar bu kadının peşindeyse kesinlikle çok önemli

      Sil
  13. Yazarı hiç bilmiyordum ve hemen not alıyorum. Kitap güzel gibi ama biraz ağır diyorsun sen. Yine de okumalı. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  14. ne kadar okursak okuyalim, edebiyat hakkinda bilgimiz hep eksik kalacak malesef:( paylasim icin tesekkurler..

    YanıtlaSil
  15. İsimler bazen yanıltıcı olabiliyor. Ben de Emile Zola'yı uzun zaman kadın sanmıştım :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O da Emine gibi olduğu için algıda seçicilik yapiyoruz

      Sil