Çoğu insan bakar ama çok azı görür...


Bir yazarın kalemini sevince diğer eserlerini de okuyup iyice tanımayı benimsemeyi tercih ettiğim için, kısa süre önce Siyah Lale eserini okuduğum yazarın pek bilinmeyen bir başka romanını okudum bu sefer de. Baskısı var mı şu an bilmiyorum ben kütüphaneden aldım ciltli kapaklı oldukça havalı  :) bu kitabı ...

Baştan belirteyim yine ilk bir kaç sayfa biraz zorlasa da, romanın temeli olan hayalet hikayeleri kısmı oldukça keyifli geçti benim için. 



Yazar Binbir Hayalet romanında kahramanlardan biri aslında, ilk sayfalarda avlanmak için gittiği köyde çok garip bir olayın içinde buluyor kendini. Yolda yürürken bir adam belediye başkanın kapısını çalıp, karısını öldürdüğünü - kafasını keserek- ama ölümden sonra bu kesik başın kendisi ile konuştuğunu itiraf ediyor.

Bu olay üzerine o yörenin ileri gelenleri, belediye başkanı, rahip, doktor, bir bayan, belediye başkanının arkadaşları  ve yazarımız ; aynı gece bir  evde toplanıp bu olay üzerine konuşmaya başlıyorlar. Doktor; bilimin ışıdığında böyle bir şeyim imkansızlığını savunurken geri kalan kişiler başlarından geçen garip hayalet hikayelerini anlatmaya başlıyorlar. İşte Binbir Hayalet romanının konusu bu gece anlatılan hikayeler. Aslında bu hikayelerde adı geçen kişiler Fransa tarihinde önemli yere sahip kişilermiş , yazar böylece romanını daha ilgi çekici kılmış.

Yazıldığı tarihe bakacak olursak , oldukça zekice kurgulanmış hikayeler gerçekten çok ilgi çekiciydi benim açımdan, üstelik hayalet hikayelerini sevmem ama yazarın tarzı ile çok keyifle okudum ben.

Klasiklerden korkanlar, bilim kurgu ve gerilim sevenler için bence bulunmaz bir nimet bu roman. 170 yıl önce böyle bir kurgu içine üstelik Fransa kralları, şövalyelerini katarak yazabilmek gerçek bir dehanın ürünü olabilir ancak. 

Pek çok gerilim filmine de ilham olmuş yada olabilecek hikayeleri ile süslü Binbir Hayalet romanını bence okuyun

Sevgiler
Sevim

27 Yorumlar

  1. Not aldım canım. Çok teşekkürler :))

    YanıtlaSil
  2. Okunacaklar listesine eklendi👍 Faydalı ve sürükleyici bir bloğunuz var, takipteyim bana da beklerim 🌸

    YanıtlaSil
  3. Tanımadığım bir yazar denemek lazım, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Monte Kristo Kontu ve Üç silahşörler okuyacağım 2019da ben de

      Sil
  4. Siyah Laleyi okumuştum bende seneler önce :)

    YanıtlaSil
  5. Alexandre Dumas'ın eserlerini severim ama bu romanını hiç duymamıştım.Listeme ekliyorum :))

    YanıtlaSil
  6. Yazarı ben de çok severim ve bu kitabı seneler evvel okuduğumda da hoş bulmuştum

    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyifliydi... Monte Kristo Kontu ve Üç silahşörler e hazırlık yapıyorum

      Sil
    2. heeeey monte kristo da üç silahşörler de çok iyiler. üç silahşörlerin devamı da var, 20 yıl sonra. ama bak ne diceeem, bu iki romanı hangi yayınevi ve çevirmenden okuycağını söleseneee . bu önemliii :)

      Sil
    3. Monte Kristo Kontu iş bankası diye düşündüm
      Ama üç silahşörlere karae vermedim
      Sen ne dersin

      Sil
    4. hımmm, kristo kontrol ettim şimdi, başka bir yayınevinden okudum, galiba ithakiden, ama iş bankası çevirisi iyi gibi duruyor :) yani iyi seçim olmuş. kötü çevirisini de okudum bu romanın, timaş mı neydi galiba öle bişi.

      Sil
    5. hımm, üç silahşörlere gelince, iş bankasında yine aynı çevirmen çevirmiş. benim okuduğum ise, oğlak yayınları, nefisti yaa o çeviri. bir bak oğlaka, bu kitabın da çevirisi çok piyasada, kristo gibi, ama çoğu uyduruk, oğlakta olmazsa, iş bankası olabilir, ama başka bir yayınevi ve çevirmen de varsa almadan önce bak söleyebilirsin bana, burdan veya insta story filan yani :)

      Sil
  7. heey dumas hastasıyım amaa bunu okumadıım :) okuyum garik :)

    YanıtlaSil
  8. Konusu anlamsız geldi. Tabi hikayeleri okumak lazım.

    YanıtlaSil
  9. Gerilim hiç bana göre değil :)))

    YanıtlaSil
  10. Alexandre Dumas yorumlarını okudukça elimdeki Monte Kristo'yu okumak için sabırsızlanıyorum. Daha fazla bekletmeyeyim en iyisi :-)

    YanıtlaSil
  11. Merhaba, blogunuzu ziyarete geldim. Benim blogumu yorum ve ziyaretinizle desteklerseniz sevinirim.

    YanıtlaSil