İnsan hiçbir zaman sahip olmadığı şeyi özlemiyor.






Bloggerlar olarak Ekim ayında Bayan Westaway'in Ölümünü okuduk. İyi ki de okumuşuz. Yeni bir yazar tanımış olmak beni çok mutlu etti doğrusu. Klasik tadında yazan genç bir yazar. Roman boyunca pek çok defa klasik bir romanı okuyormuşum hissine kapılarak çağdas, gizem dolu bir roman okudum. 

 1000 kitaba bakınca pek çok kişi gerilim yok ya da az  diye eleştirmiş kitabı, bana en garip gelen şey bu işte. Bir yazarı yada kitabı sizin içinde beklediğiniz şey yok diye eleştirmek. Yazar sizin / bizim beklentilerimizi karşılamak için yazmıyor ki.  Bir kitabı, filmi değerlendirirken mevcut duruma göre değerlendirmiyoruz. Dün sanıyorum,  bir blogger Memduh Şevket Esendal'ın Ayaşlı ile Kiracıları'nı psikolojik tahlil yok diye beğenmedim demiş. Yazarın tarzı bu değil çünkü, yazar durum yazarı, olayları o durumu, yaşanan olayları anlatıyor. Psikoloijik olarak herkesi anlatırım dememiş ki o yok diye suçlayalım. Bayan Westaway'in Ölümü için de aynı şey geçerli. Eleştirilere bakınca gerilim yoktu demek yazara da kitaba da haksızlık bence.

Ben okuduğum kitabı , olan haliyle son derece beğendim. Merak ederek tahminlerde bulunarak okudum. Yazarın tasvirleri çok güçlü. Okurken kahramanları gözümde canlandırdım ve Hal'ı çok sevdim. Merak edenler ve dinlemek isteyenler için yayın linkim aşağıda .

Sevgiler

 

18 Yorumlar

  1. Sanırım kitabı en beğenen sizsiniz. :) Herkes de eleştirisinde kendince haklı bence, herkesin okumaktaki amacı, beklentisi farklı. Çok takılmamak lazım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabiki herkesin aynı düşünmesin imkanı yok ama eleştiriken sadece kendi beklentimize göre eleştirmek yazara haksızlık gibi geliyor bana . Benim söylemek istediğim o

      Sil
  2. Spotify üzerinden ilerlemek aslında güzel olmuş. Müsait bir zamanda dinlemek isterim. Okuyamadım kitabı ama en azından okuyanlardan dinleyelim...

    YanıtlaSil
  3. Hal, annesini on yedi yaşında kaybettiği detayını atlamışım. Fakat o yaşlarda ölmüş olabileceğine dair bir kanaat taşıyordum. Maggie, kızının hak ettiği mirası talep etmek üzere Westaway'lere gittiğinde Hal bunu niye bilmiyor? Babasının öldüğünü söyleyip niye Hal'ı kandırıyor. Birden yok olunca neden Hal annesini aramıyor? Eğer bu ve bunun gibi soruların cevaplarını verebilseydim kurgusal yönden fazla eleştirmezdin sanırım. Fakat yazımda dediğim gibi farklı bir roman deneyimi yaşadığım için ben de sevdiğimi söylemiştim. İyi okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maggie malikaneye gittiğinde Hal bir kaç günlük bebekmis , maggie geri gelmeyince de kuzen mecburi anne olmuş. Hal kuzeni anne bilmiş ( bunlari sizin sayfaya da yazayım belki burada görmezsiniz)

      Sil
    2. Gördüm gördüm, çık faydalı bir tartışma oldu benim için. Teşekkürler:)

      Sil
  4. Yine harika bir yayın olmuş Sevim Hanım, dediğiniz gibi gerilim beklentisiyle değil de çağdaş bir roman örneği olarak okunsa daha tatmin edici olur, elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  5. ayaşlı yı sevmeyen de olabiliyomuş yani :) bak bu ware kitabı hakkında en olumlu sen yazmışsın :)

    YanıtlaSil
  6. Yazar beklentirimizi karşılamak zorunda değil ama yine de hayal kırıklığı yaşayabiliyoruz:)

    YanıtlaSil
  7. Dikkatimi çeken bir kitap oldu,yorumuna sağlık

    YanıtlaSil
  8. Benim için keyifli bir okumaydı. Sıkılmadan, keyifle okudum. Gerilim, korku çok sevmediğim için benim için dozundaydı. Fazlasını istemezdim :-)

    YanıtlaSil
  9. en olumlu görüş sendeymiş :)

    YanıtlaSil
  10. heey son yazım nesbo ve ware :)

    YanıtlaSil
  11. hımm duymamışım bile kitabı, bir kaç yıldır yeni kitapları takip edemiyorum fakat iyi ki blog alemindeyiz ve sizler varsınız, teşekkürler paylaşım için...

    YanıtlaSil
  12. Merhaba. Blogları Canlandırma Projesine bu yıl da devam ediyoruz. Katılmak istiyorsanız lütfen bloğa yorum bırakın. :)

    YanıtlaSil
  13. Ben kitabı okumadım ama açıkcası bana hitap etti.

    YanıtlaSil
  14. Okuma grubu yazılarınızda görmüştüm bu kitabı. Kütüphaneye bakayım diye düşünmüştüm arada unuttum bak. İyi hatırlatma oldu bana

    YanıtlaSil