Çocuklar anne babalarından önce ölmemeli...




Deli Kızın Bohçası - Derya da duymuştum yazarı. Tesadüfen bir yerde rastlayınca hemen okudum Karambol'u. İsveçli polisiye yazarı ülkemizde pek tanınmasa da dünyada oldukça okunuyor. Pek çok polisiye yazarı gibi Hakan Nesser'in de seri haline getirdiği bir başkarakteri varmış; Van Veeteren. Böyle serileri ben kendi adıma seviyorum karakterler ile arkadaş olup farklı maceralarda onlarla bir arada olmak okuma zevkimi arttırıyor.

Karambol'de alkollü araç kullanırken bir gence çarparak ölümüne neden olan katilimiz baştan belli , istemeden neden olduğu bu ölümü örtmek için bataklığa gömüldükçe gömülüyor adeta. Polisler ise ilk olayın failini ararken Müfettiş Van Veeteren'in oğlunun başına sert bir cisimle vurularak öldürülmesi ile sarsılıyor ve amirlerini sarsan bu cinayeti çözmek için savaşıyorlar. Katilin ilk sayfada belli olması, konunun polisin ipuçları takip etmesi olduğu için heyecan dozu yüksek olmayan bir polisiye Karambol.

Roman bittiğinde de pek çok yer karanlıkta kaldı, müfettişin oğlu neden o bara gitti, katilin sevgilisi hemşirenin -katile göre- suçu neydi gibi temel noktaları açıklığa kavuşmadan bitti, bu sebeple çok beğendim diyemesem de yazarın çok naif bir tarzı olduğunu söylemem gerekli. Kanlı sahneler, detaylı otopsi bölümleri olmaması okumayı kolaylaştırıyor. Bu yüzden eğer bulabilirsem başka bir kitabını daha okumak istiyorum. Aranızda yazarı okuyup tavsiyede bulunabilecekler varsa açığım fikirlerinize.


Sevgiler

Sevim n   


10 Yorumlar

  1. Katilin baştan belli olması bence güzel bir farklılık katmış. Katilin belirsiz olup kırk takla ile saklanmaya çalışıldığı kurgudansa böylesini daha ilginç buluyorum. Ama bazı şeylerin yanıtsız kalması kötü olmuş. Tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seri olduğu için belki bir sonraki macerada devamı vardır ama tüm kitaplar ne yazık ki dilimize çevrilmemiş

      Sil
  2. hakan nesser, derya yazıyodu ivit, okumak istiyordum, alıp okurum artık bir ara, şimdilik kitapçılardan ve netten kitap almıyorum, pandemi nedeniyle, katilin baştan belli olması bencesi polisiye mantığına uygun değil ama ben de okurum keyifle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben e kitap alıyorum yada aldığım kitabı 15 20 gün okumuyorum :)

      Sil
  3. Okumadım bu yazarı. Kırmızı Pazartesi'de de katil baştan belliydi yanlış anımsamıyorsam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ondan cinayet işlendiği belliydi burada direk katil belli de polis ona ulaşmaya çalışıyor. Pek tanınan bir yazar değil

      Sil
  4. Girişteki cümle çok etkileyici. Anne ve babalarımızı kaybetmek bizi çok korkutsa da doğanın kanunu gereği böyle olması lazım. Aksi daha zor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle... hep derler ya ölümün sıralısı

      Sil
  5. blogları canlandırma projesi etkinliğimize katılsana, her ay bir tema belirleyip ona uygun istersek kitap okuyoz istersek çizgi roman okuyoz istersek film izliyoz istersek dizi izliyoz. ocak ayı için uzakdoğu seçildi bir de çizgi roman anime, isteyen istediğini yapacak. sen de her ay temaya uygun kitap okuyarak katılabilirsin kii :)

    https://okurixx.blogspot.com/2022/01/bloglar-canlandrma-projesi-2022.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslinda girsem film izlemiş olurum haklsin dur bi okuyayım

      Sil