Gerçek acı sessizdir...





Son kitabı Kıyamet Park raflarda yerini alınca öğrendim Alper Canıgüz ismini ve Alper Kamu karakterini. 50li yaşlarda bir Türk yazar Alper Canıgüz psikolog ve 6 kitap yazmış bugüne kadar. Oğullar ve Rencide Ruhlar 5 yaşındaki kahraman Alper Kamu serisinin ilk kitabı. Evet yanlış okumadınız kahramanımız 5 yaşında komşunuzun çocuğu olsa gizlice kulağını çekmek isteyeceğiniz hatta yaka silkeceginiz bir çocuk 

Alper; Anne ve babasıyla birlikte İstanbul'da kendi halinde bir mahallede yaşayan Kafka, Oğuz Atay, Dostoyevski okuyan ama kelimeleri hecelere ayırmayı bilmeyen ve alkol sever bir 'velet'. Bir akşam sokak kapısının önünde dertli dertli otururken karşılarındaki evden gelen gürültüler üzerine ne olduğunu anlamaya gider, evde her şey yerlere saçılmıştır, evin yaşlı sahibi Hicabi bey koltukta boğazı kesilmiş şekilde ölmüş durumdadır, mahallenin delisi Ertan ise oradan oraya koşmaktadır.

Karakol ziyaretleri, savcı ifadeleri derken Alper cinayeti çözmeye karar verir, çünkü deli Ertan değil boğaz kesebilmek, insanın boğazı neresidir onu bile bilmez durumdadır. Bu arada Alper'in mahallenin kabadayı ağabeyi Gazanfer ile başı derttedir, ondan kaçarken perili köşkten yaşatan Ruhan beyin gizli atölyesini keşfeder.

Bir çok yerinde kahkahalar attığım, sistem eleştirisini böylesine güzel yapan bir bir Türk yazara çok çok uzun zamandır rastlamamıştım. O yüzden çok mutlu oldum. 3 kitaplık seriyi bu karanlık kış günlerinde mutlaka okuyacağım. Sizlere de tavsiyemdir. Henüz tanışmadiysanız Alper ile tanışın. Kendisin sevmeyeceksiniz ama maceralarına bayılacaksınız.

Sevgiler,
Sevim

28 Yorumlar

  1. Duymamıştım yazarı. Beni tanıştırmış oldun Sevimciğim. Anlatımından eleştirel, akıcı ve eğlenceli olduğu anlaşılıyor. Okumak isterim. Emeğine yüreğine sağlık canım 👏😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben gerçekten keyifle okudum 25 yasinda univ ogrencisi olsa.kahraman sıkı bir polisiye olur ama 5 yasinda anaokulu öğrencisi olunca asiri komik

      Sil
  2. bunu okudum keyifli evet, canıgüz ve menteş, benzer yazıyorlar, zaten arkadaşlar :) alper kamu, albert camus :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Murat Menteş hiç okumadım 2022 listeme ekleyeyim o zaman en az 1 kitabını

      Sil
  3. Çok değerli Türk yazarlarımız var...
    Bu kitapta olan hikaye çok tanıdık gelse de eminim güzel anlatılmıştır paylaşmaya değer bulduğunuz için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuk kahraman olması gerçekten keyifli hale getirmişti

      Sil
    2. Doğrudur bu bakımdan ilgi çekici gerçekten :)

      Sil
  4. Duymamıştım bu yazarı. Ama anlatımına göre okunası bir kalem...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kütüphanede bulursan deneyebilirsin bence

      Sil
  5. Hakikaten çocuğu sevmedim:) Absürt. Ama olay da orada aslında değil mi?:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet aşırı absürd ama eğlencesi orada ben çok eğlendim okurken

      Sil
  6. Selam merak ettim kitabı absürd eğlence ve hayata çomak sokmaya ihtiyacımız var. Sevgiler Sevim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet hava karanlık kasvetli, ekonomi ile ilgili sıkıntımız var okurken gülmek çok iyi geldi bana gerçekten

      Sil
  7. Okurken bu kitaptan bir TV dizisi çıkarılabileceğini düşündüm.Böyle bir velet ve maceraları. Bol aksiyonlu, üstelik kahkaha garantili:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hatta aklıma oyuncu bile geldi. Tabi şimdi büyümüştür 5 yaş olmadığı için olmaz belki ama dizisi olsa dijital platformda iş yapar bence

      Sil
  8. Bilmediğim bir yazar ve kitap..Farklı ve akıcı görünüyor. Listeme alayim canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence böyle zamanlara birebir , genel olarak hepimiz mutsuzuz madem gülümsemek için çok iyi

      Sil
  9. Evet, benim de bilmediğim bir yazardı ve konusu cidden çok ilgimi çekti. Okunacaklar listeme ekledim. Çok teşekkür ederim:)

    www.kayipfisilti.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seversiniz umarım aslında 3. kitabı çıktığına göre epey ünlü belli ki sadece biz geç tanıdık diyelim

      Sil
  10. Alper'in okuduğu kitaplar ve kötü alışkanlıkları çok sıra dışı bir çocuk olduğunu gösteriyor. Yazınızı keyifle okudum, Alper'in maceralarını çok merak ettim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevimsiz Alper :) ama gerçekten çok eğlenceli

      Sil
  11. Alper gibi bir çocuğun oldugu düşünsene tam cinnet;)))

    YanıtlaSil
  12. Alper Canıgüz ismini çok duydum. Baya övüyorlar. Daha hiç bir kitabını okuma fırsatım olmadı. Beş yaşında olduğu söylenen Alper'i sevecek miyim bakalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben 2. ve 3. kitabı aldım 2022 ye onlarla başlayabilirim gülmek için.. Alper bence cinnet ama okumaktan da vazgeçemiyorsun :)

      Sil
  13. Yazarın birkaç kitabını okudum ama psikolog olduğunu bilmiyordum. Şaşırdım. Yazarın tarzını sevdiysen Murat Menteş'i de öneririm. Tarzları benzer, hatta ben onu daha çok severim.

    YanıtlaSil
  14. İlginç bir kitaba benziyor. Bulabilirsem okurum ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gercekren tavsiye ederim çok eğlendim okurken

      Sil