Aptallarla dolu bir dünyada yaşarken sinirlenmemem imkansız...






Bir Dostoyevski bir Dickens ; böyle bir aşk yok benim için, her yazdıklarını okumak istiyorum araya pek çok kitap alıyorum , pek çok tarz okuyorum ama bu iki yazar benim hayatımın olmazsa olmazı, onları çok sevmekten hiç vazgeçmiyorum.

Bu seferki Dickens seçimim aslında yazarın en popüler kitabı, ülkemizde çocuk klasikleri içinde sayılsa da herkesin zevkle okuyacağı minicik bir eser. Kısa zaman önce blog arkadaşlarımda görmüştüm, çok sevdiğini yazmıştı. Kitabı not almışım ama kimin okuduğunu not almadığım için linkinin ekleyemedim.  ( Arkadaş yorumlarda ben de çok beğendim yazınca doğal olarak kim olduğu ortaya çıktı onun linkini bırakmamak haksızlık olur bence :) Buyrun Tıklayın )

Ebenezer Scrooge, kötü kalpli, sinirli, çok cimri bir tefecidir. Ortağı 7 yıl önce ölmüş tüm şirket ona kalmıştır. Noel'den bir gün önce tek çalışanına, hayattaki tek akrabası olan yeğenine, yardım kuruluşlarından gelenlere çok kötü davranır. Onlardan gelen 'Mutlu Noeller' sözüne bile "ne mutluluğu paranız yok" sözüyle cevap verir.

 Evine gittiğinde onu bir sürpriz beklemektedir, eski ortağı Marley'in hayaleti gelir ve  sağlında çok kötü bir hayat yaşadığını  bu yüzden kendisinin öteki dünyada çok rahatsız olduğunu böyle yaşamaya devam ederse Scrooge'ı da kötü şeyler beklediğini ve değişmesi gerektiğini söyler. Bu değişimde ona 3 ruh yardımcı olacaktır. Geçmişi, bugünü ve geleceği. Sırayla ziyaretine bu ruhlar gelecek ve ona pek çok şey göstereceklerdir. Dediği gibi de olur, gelen ilk ruhla çocukluğuna giden Scrooga ikinci ruhla aynı günü yeniden yaşar. En son ölümünü gösteren ruhla geleceğe gider ve kendisindeki kötülükleri fark eder. Tahmin edeceğiniz gibi mutlu sonla biten öyküde kahramanımız bir anda değişir. Sonunu yazıyorum çünkü böyle bir kitabın başka türlü bitmesini zaten beklemeniz olanaksız, zaten sonu değil de anlatımı muhteşem aradan geçen 200 yılda bazı insanların böyle bir değişime ihtiyacı olduğunu hissede hissede okuyorsunuz.

Sinemaya da pek çok uyarlaması olan bir eser Bir Noel Şarkısı. Bence yeni yıl yaklaşırken, yılın bu zamanlarında "yeni yılda şöyle yapacağım, artık böyle davranacağım" gibi kararlar alırken okunması hepinizi mutlu edece bir eser. Okuyun eminim seveceksiniz.


Sevgiler

Sevim


23 Yorumlar

  1. güzel bir kitap önerisinde bulunmuşsunuz. :) o karaktere ortağının hayaleti görünmesi de güzelmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gönül rahatlığıyla tavsiye edebilecğim bir eser gerçekten

      Sil
  2. Baktım da okumamışım ben bu kitabı. Alayım okunacaklar arasına. Bu arada ne çok birikti okunacaklar. Okuma hızım fena düştü son aylarda malesef

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa bu kısacık bir kaç saatte biter hemen at sepete

      Sil
  3. Bu hikayeyi çizgi sinema versiyonlu izledigimi anımsıyorum, kitap olduğunu bilmeden.Yazınız üzere hatırladım :)

    YanıtlaSil
  4. Ben de çok beğenerek okumuştum kitabı, güzel ders veriyor. Keşke biz de iyi niyetle hatalarımızı gösteren birileri olsa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman ben sizde görüp okumuşumdur eve döner donmez sizin linki ekleyecegim

      Sil
  5. Bu kitabı okumalıyım Sevimciğim. Teşekkür ederim. 😊🤚

    YanıtlaSil
  6. İngilizler'in çok sevdiği kitap:) Gerçi tüm dünyaya yayılan bir okunurluğu var. Fakat ben hâlâ okumadım. İlginçtir çocukken o kadar okumama rağmen bu kitap eksik kaldı.
    İyi yıllar Sevim. Keyifli günler, keyifli okumalar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla en ünlü kitabı yazarın çok da keyifli

      Sil
  7. okumadım ama filmlerini çok defa izledim, çok severiiiim :)

    YanıtlaSil
  8. Baştaki söz ne güzelmiş öyle. Bir tane de ben yazayım:
    ''Aşağılık yaratıklar, yüksektekilerden daima nefret etmişlerdir.''

    Adı yeter bir kere: Charles Dickens
    Öyle güzel anlattın ki ben de en kısa zamanda edinip okuyacağım.

    YanıtlaSil
  9. Yazarın eserleri harikadır. Teşekkürler Sevim Hanım:)

    YanıtlaSil
  10. çok farklı olacağını sanmam ama bir kaç saat ayırıp bu günlerde oku bence

    YanıtlaSil
  11. Henüz hiç Dickens kitabı okumadım ama 2022'de kavuşacağız umarım.

    YanıtlaSil
  12. Çok çok sevdiğim ve önümüzdeki yıl için benim de blog programına aldığım bir eser ☺️. Şimdiden mutlu bir yıl dilerim ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben cok keyif aldim okurken..
      Umarim hepimiz mutlu oluruz

      Sil