Okumak Hayattır





Tiyatroya/ sinemaya gidemediğimiz, bir arkadaşa hadi kahveye gel diyemediğimiz, doya doya gülemediğimiz, sarılmayı kucaklaşmayı bırakın tokalaşamadığımız bu sene nihayet bitiyor. En azından okudum diyorum. 26.000 sayfa civarında okudum pek çok şey öğrendim, güldüm, ağladım. 2022 'de sahne performanslarını izlemeyi umuyorum en çok.

 2021 boyunca okuduklarımı listeledim bu yazımda. Yıldızlılar tekrar okuyabileceğim, çevreme mutlaka okuyun baskısı yaptığım, hatta sevdiğim kişilere hediye ettiğim / edebileceğim kitaplar. Son bir kaç tane hariç hepsinin yorumları blogumda, merak ettikleriniz varsa göz atabilirsiniz.


Umarım hepimiz için geçirdiğimiz en kötü yıl olmuştur bu, önümüzdeki günler bize yeniden umudu, mutluluğu getirir. gönlümüzden geçen şekilde yaşayabiliriz...

Sevgiler, İyi Seneler
Sevim


  • 1- Fransız Teğmenin Kadını
  • 2-Fosforlu Cevriye ***
  • 3-Kağıt Ev
  • 4-Martin Eden
  • 5-Kum Tefrikaları
  • 6-Duka ile Karısı
  • 7-Jane Eyre **
  • 8-Mucize **
  • 9-Dokunmadan
  • 10-Yeraltı Demiryolu
  • 11-Karşılıksız Bir Aşk
  • 12-Küçük Kadınlar
  • 13-Yaşamak *****
  • 14-Tersine Dünya ***
  • 15-Sokak Kızı Maggie
  • 16-David Copperfield ****
  • 17-19 Dakika **
  • 18-Kara Keşiş
  • 19-Sarı Odanın Esrarı
  • 20-Taşıdıkları Şeyler
  • 21-Solmayan Ümit *
  • 22- Korku Vadisi
  • 23-Bir Zanaatla Beklenmedik Karşılaşma **
  • 24-Doppler *
  • 25- Kaninı Satan Adam *
  • 26-Ay ve Altı Peni
  • 27-Benjamin Button'un Tuhaf Hikayesi
  • 28-Ruth
  • 29-Kira Kiralina **
  • 30-Felaketzedeler Evi
  • 31-Vişne Bahçesi **
  • 32-Gözlerinin Ardında
  • 33-Bir Çöküşün Öyküsü *
  • 34-Mağara
  • 35-Dörtlerin Yemini
  • 36-Kızıl Veba**
  • 37- Aziyade
  • 38-Taş Kağıt Makas *
  • 39-Pinokyo
  • 40-Çocukluğum **
  • 41-Vanya Dayı **
  • 42-Kapak Kızı***
  • 43-Yeşil Peri Gecesi ***
  • 44- Osman ***
  • 45-Uyanış
  • 46-Ekmeğimi Kazanırken **
  • 47-Oz Büyücüsü
  • 48-Kayıp Tanrılar Ülkesi *
  • 49-Otomatik Portakal
  • 50-Benim Üniversitelerim
  • 51-Klara ile Güneş  ***
  • 52-Ölümcül Yumurtalar
  • 53-Sodom ile Gomore **
  • 54-Bir Kuzey Macerası *
  • 55-Kolera Günlerinde Aşk
  • 56-Şah Mat
  • 57-Benim Olağanüstü Akıllı Arkadaşım **
  • 58-Yeni Soyadımın Hikayesi *
  • 59-Terk Edenler ve Kalanlar *
  • 60-Kayıp Kızın Hikayesi *
  • 61-İki Kız Kardeş
  • 62- Ben Malala
  • 63-Ankara Mahpusu **
  • 64-Çılgın Kalabalıktan Uzak***
  • 65-Sahilde Kafka
  • 66-Yaşlı Kadın ve Papağan
  • 67-Dönüşüm
  • 68-Eugenie Grandet
  • 69-Kumandanı Öldürmek
  • 70-Damızlık Kızın Öyküsü
  • 71-Hamamböcekleri
  • 72-Hobbit ***
  • 73-Yüzüklerin Efendisi 1 *
  • 74-Zamanımızın Bir Kahramanı **
  • 75-Bir Sırrım Var
  • 76-Melekler ve Şeytanlar
  • 77-Oğullar ve Rencide Ruhlar
  • 78-Akıl ve Tutku *
  • 79-Kızıl Nehirler **
  • 80-Cemile
  • 81-Yaban
  • 82-Karambol
  • 83-Bir Noel Şarkısı **
  • 84-Da Vinci Şifresi
  • 85-Kasvetli Ev *****
  • 86-Cehennem Çiçeği


not: Kitaplık görseli Googledan alıntıdır.

34 Yorumlar

  1. maşallah çok verimli bir yıl olmuş bu yanii :) martin eden, jane eyre, küçük kadınlar, akıl ve tutku, copperfield, çehov, ayfer tunç, bu listedeki gözdeleriim :) okumak için de yaşamak, kağıt ev, sarı odanın esrarı, bu üçünü not aldım :) (no 25'te bir hata olmuş galiba) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayy hemen düzelttim deep Yaşamak muhteşemdi. Çok sevdiğim birine hediye gönderdim hatta o da çok beğendim dedi

      Sil
  2. Sevimciğim sana da listene de hayran kaldım. Harika bir performans sergilemişsin. Maşallah. Aralarında benim de severek okuduklarım var, farklı yıllar içinde :)) Benim kitabıma da yıldız vermişsin. Çok teşekkür ederim. Ne demişler "ümitler solmasın". Yeni yılda bütün isteklerinin gerçekleşmesi dileğiyle :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten güzel öykülerin vardı çok sıcak ve çok doğal. cidden gönül rahatlığı ile tavsiye ederim senin kitabını

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim canım, sağ olasın :))

      Sil
  3. Doppler fizik yasası bir zamanlar çok uğraştırmıştı beni :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fizik lise hayatım boyunca bana en uzak ders oldu :(

      Sil
  4. Çok ciddi bir performans, haddim olmayarak tebrik ediyorum sizi. Yeni yılınız şimdiden kutlu olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. siz gezdiniz ben okudum.
      2022 de gezmeyi hayal ediyorum

      Sil
    2. İnş:) İlk geziniz de bana Gölyazı'yı tanıtmak olsun:)

      Sil
  5. Ne uzun bir liste. Ben çok az okudum, buna da şükür. Bu sıralar az da olsa her gün okumaya çalışıyorum. :)

    YanıtlaSil
  6. Maşallah:) darısı başıma.Bunca kitaptan 2 tanesini okumuşum sadece :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de film izleyemiyorum. sadece okuyorum

      Sil
  7. Bir sürü güzel kitap şöyle bir baktım da neredeyse bir çoğu okuma listemde,inşallah 2022 gönlünüzden geçenlerin gerçekleştiği bir yıl olur şimdiden mutlu yıllar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hepimiz umarıum çok güzel bir sene geçirelim artık hakkettik

      Sil
  8. tebrik ederim. verimli bir yıl geçirmişsin. mutlu yıllar

    YanıtlaSil
  9. Sevkoz, müthiş bir liste, cidden takdire şayansın <3
    Umarım 2022 bize gerçekten ihtiyacımız olanları verir. Sevgiler gönderiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en başta sağlık olmak üzere biraz motivasyon verirse 2022 pek çok şeyi gerçekleştiririz

      Sil
  10. Kitap konusunda verimli bir yıl geçirmişsin, tebrik ederim. Mutlu yıllar

    YanıtlaSil
  11. Pandemi döneminde dostların yanında olmak büyük mutluluk bence. 2022 yılında da yıldızı bol güzel dostlarla tanışırsınız inşallah. :) Mutlu yıllar diliyorum :)

    YanıtlaSil
  12. Maşallah, maşallah çok bereketli bir yıl olmuş.

    YanıtlaSil
  13. Tebrikler. Çok güzel kitaplar okumuşsun. Sende görüp okuma listeme aldığım çok kitap oldu. Bu sene daha çok klasik okumaya çalışacağım. Umarım 2022 hepimiz için güzel geçer. Mutlu seneler :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bu ay klasik okuyamıyorum kafam çok dağınık sadece polisiye okuyabiliyorum

      Sil
  14. 26000 mi maşallah iyi okumuşsun. Benimse 2021 diğer yıllara nazaran daha az okuduğum bir yıldı. Netflix sağolsun :)
    Okuduklarının çoğunu okumadım ama okuduklarımdan içlerinden en sevdiğim Dönüşüm'dür.
    Tüm dileklerine bende katılıyorum bu arada.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bazı seneler öyle oluyor insanlar.. az okunuyor ben okuma şevkim kırılınca hemen polisiyeye geçer kendimi toparlarım

      Sil
  15. Çok çok iyi bir liste. Birkaç kitabı hemen not aldım :)

    YanıtlaSil
  16. Harikasınız gerçekten. O kadar iyi kitaplar ki… bayıldımmm. Benim hedef uzun zamandır 50 de kalıyor bu yıl 75 yaptım bakalım ne olacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esra Miyanyedi1 Ekim 2022 19:42

      Bu arada ben Özgür Kütüphane Esra ☺️

      Sil