Kendisi gülerken gözleri hiç gülmüyordu. Ya kötü bir huyun ya da derin, sürekli bir acının belirtisidir bu...






Sadece 27 yıllık bir yaşam ve Puşkin gibi düello ile gelen bir ölüm. Lermontov ülkemizde tanınmayan hadi daha gerçekçi olalım neredeyse hiç tanınmayan bir kalem. Kitap dostlarım sayesinde tanıdığım ve iyi ki okudum dediğim bir eser Zamanımızın Bir Kahramanı...

Peçorin'in hikayesi bu. Peçorin kahramanımız ama tam anlamıyla romanının öznesi değil, anlatıcımız önce bir yüzbaşıdan Peçorin'in  aşk hikayesini dinliyor, sonra da günlüklerini okuyor ve bunlar sayesinde tanıyoruz biz zamanımızın kahramanını.

Peçorin hiç bir şeye inanmayan ,değer vermeyen, kendini beğenmiş, gururlu, umursamaz bir subay ama herkesin de gözdesi. Nasıl oluyor da bütün kadınlar böyle bir adama aşık olur inanamıyorsunuz.

Peçorin'in Kafkasya yolculuğunda geçenler Puşkin arkasından şiir yazdığı için sürülen Lermontov'un otobiyografik öyküsü belki. Okurken bu sebeple daha çok etkilendim diyebilirim. 

Kısa ama etkili bir Rus klasiği. Kitabın zaman akışı sıralanışı gibi olmadığı için dikkatli yavaş yavaş okumak gerekiyor. Pek çok yayınevinde baskısı olan bir eser ben e-kitaba geçtiğim için Can Yayınlarından Ülkü Tamer çevirisi ile okudum şahaneydi diyebilirim.

Sevgiler, 
Sevim

19 Yorumlar

  1. Doğrusunu istersen yazarı ben de tanımıyorum fakat otobiyografi severim, güzel bir kitaba benziyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Etkileyici bir hayat yasamis kahramanimiz ...
      Eger kendi hayatıysa cok ilginç

      Sil
  2. Evet bu yazarı ben de hiç duymamışım. Aslında epey bir Rus klasiği okumuşluğum var.

    YanıtlaSil
  3. keyifle oku canım yeni kitabını ben bu yazarı okumadım hiç ama zaen çok geriyim okuma aleminden takılıyorum öyle kafama göre

    YanıtlaSil
  4. Ben de çoğu kişiyi tanımam zaten, sadece bilindik kişiler. Kitap ilginç görünüyor, tanıtım için teşekkürler. Kahraman da enteresan birine benziyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu taninmaya deger bir yazar duygu tavsiye ederim

      Sil
  5. Kahramanın üniformalı oluşu ve cool tavırları kadınlara çekici gelmiş olabilir. :)) Lermantov'un sürgün edilmesinin sebebi de ilginç. Puşkin'in Bakır Atlı'sını okumuştum. Petersburg'la ilgili şiiri beni etkilemiştir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Simdi üniforma ve yakisiklilik deyince sana bir hak vermedim degil:))))
      Puskinden cok az okudum ben 2022 de yeniler

      Sil
  6. çok genç ölünce çok fazla eseri yok ondan biraz da

    YanıtlaSil
  7. Rus klasikleri hem dönemi yansıttıkları hem de felsefi içerikleriyle çok hoşuma gidiyor. Özellikle 18 ve 19. yüzyılda Rus yazarlar çok kıymetli edebi eserler vermişler. Pek çoğu kendi yaşamından kesitler sunuyor. Ben de yazarın adını daha önce duymayanlardanım ama okunması gereken kitaplardan biri olduğu belli. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rus klasiği en sevdiğim tarz ve en kıskandığım
      Bu kadar mı iyi yazar olur ya

      Sil
  8. Rus klasikleri okunur, listeme alayım, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  9. lermontov un sadece bu kitabı biliniyo zaten yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keske daha cok yasasa daha cok yazsaymis ben çok sevdim

      Sil
  10. Lermontov hiç okumadım merak ettim şimdi Goodreads e ekleyeyim ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanirim Turkce de baska da kitabi yok ama bunu cidden tavsiye ederim

      Sil