BLOG YORUMLARI





Gerçekten uzun zamandır MIM yapmıyorduk Yıldızcığım mimleyince ben de özlediğimi fark ettim hemen yapayım dedim. Konumuz bloglara gelen yorumlar

1-Yaptığınız paylaşımla ilgili yorum alış-verişine önem verenlerden misiniz?

Elbette, blog arkadaşlarımın görüşlerini öğrenmek benim için önemli, yazımda bazen bilmediğim bir konu hakkında soru bile soruyorum ki cevabı hem ben hem de okuyanlar öğrenebilsin diye...

2- Yorum geldiğinde iade-i ziyaret yapar mısınız ?

Elimden geldiğince dönmeye çalışıyorum. Filmler, kitaplar, diziler not alıyorum böylece

3- Okumadan yorum bırakıldığını ya da hızlıca göz gezdirildiğini hissettiğiniz olur mu?

Elbette, pek çok sefer

4-Önünüzdeki yazıyı okuduktan sonra o yazıya gelen diğer yorumları da okur musunuz?

İlgimi çeken bir yazı ise evet, ama hakkında hiç bir fikrimin olmadığı yada tamamen ilgi alanım dışında bir konu ise okumam genelde

5-Yazınıza gelen yorumları cevaplar mısınız?

Daima... Birinin bana mesaj atması ile bloguma yorum bırakması arasında fark yok ki, arkadaşım bana bir şey yazmışsa mutlaka yanıtlarım

6-Yorumları biriktirip hepsini aynı anda mı açarsınız?

Bu tamamen müsaitliğim ile ilgili bazen o kadar şeyi aynı anda yapıyorum ki 1 hafta hiç bakamadığım oluyor bloguma o zaman yorumlar birikmiş oluyor

7-Yazıyı okuduğunuz halde yorum bırakmadığınız olur mu?

Evet oluyor, siyasi paylaşımlara yada yazıda argo kelimeler varsa genel olarak cevap yazmıyorum.

8-En fazla ve en az yorum alan paylaşımlarınızı hatırlıyor musunuz?

Ezbere söyleyemem ama yayınlara bakınca az yorum alan paylaşımlarımı görünce bir üzülmüyorum değil :)

9- Hiç yorum almayan paylaşımınız oldu mu ?

Blogumun ilk yazılarında var... Hatta onları yeniden paylaşsam mı diyorum.

10-Daha önce etkileşimde bulunmadan bir yorumunu okuyup beğenerek takibe aldığınız oldu mu?

Listemin geneli bu şekilde zaten :)

11-Size göre yorum bırakmada en iyi ve sürekli olan bloglar

Tartışmasız DEEP :)


Yıldız'ın mimine yorum olarak yazmıştım şimdi size yorumlarla ilgili başıma gelen bir olayı anlatayım. Biliyorsunuz ben sadece kitap yorumu yazıyorum o yüzden de aşırı takipçim ya da yorumcum olması pek mümkün değil ben de bütün yorumlara dikkat etmeye çalışıyorum. Bir gün 7-8 yazıma tek bir kişiden yorum geldi. Yazımı okumuş arkadaşımız ama yorumunda pek beğenmedim sizin yorumunuzu bakın bu benim blogum ben de aynı kitabı bu şekilde yorumladım merak eden herkesi beklerim yazıp kendi linkini bırakmış :) O gün hiç bir şey demeden bütün yorumlarını sabırla sildim.  Ki ben bir arkadaşın yazısında görüp bir kitabı okuduysam yorumumu yazarken o arkadaşın da mutlaka linkini veririm onun yazısı da tekrar okuyucu bulsun diye. Çünkü hepimizin amacı okunmak, birileri beni okusun istemesem burada yazmam arkadaşlarıma anlatırım okuduğum kitapları . Ama yazımın altına edebi bir dille 'yazar bu kitapta aslında şunu demek istemiş siz anlamamışsınız bakın bende okuyun şeklinde' bir yorum bana garip ve can sıkıcı geldi. Aradan çok kısa bir süre geçti baktım aynı arkadaş aynı dille 4-5 yazıma daha yorum yapmış :) Daha önceki yorum yazdığı bir bloga girip baksa sildiğimi görecek ama kendisinin blog sahipleri ile arkadaş olmak gibi bir niyeti yok belli ki, tek istediği blogunu tanıtabilmek, tıklanmak ve reklam geliri almak... Kendisini sosyal medyadan bulup, bu şekilde yorum yapmasından rahatsız olduğumu ama mutlaka yorum yapmak istiyorsa ben de bu kitabı okudum yazmasının yeterli olduğuna dair mesaj attım. O günden beri kendisinden yorum almadım mutluyum :)

Uzun zamandır MIM yapmıyoruz müsait olan herkes yapsın da okuyalım

Sevgiler
Sevim








40 Yorumlar

  1. Sevgili Sevim,
    Mimi ilk yapan sen oldun. Çok teşekkür ederim süratin ve samimiyetin için. Çok mutlu oldum.

    Yorumlarla ilgili başından talihsiz bir de olay geçmiş. Şaşırdım açıkçası. Böyle seviyeli bir platformda pek şahit olmadığımız bir durum aslında. Sana denk gelmiş demek ki. Ne demişler "Meyve veren ağaç taşlanır.". Emeğine, yüreğine sağlık canım. Sevgi ve selamlarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaş çok genç hatta sizin üniversitede öğrenci :) muhtemelen gençliğin verdiği fazla cesaretten
      ,

      Sil
  2. Anlattığınız tipteki insanlara dayanamıyorum. Nasıl bir haddini bilmezlik, nasıl bir saygısızlık! Üslup denen şey çok önemli, "Tatlı dil yılanı deliğinden çıkarır." diye boşuna dememiş atalarımız. Anlatmak istediği bir fikri, paylaşmak istediği bir blogu varsa bile önce sizin emeğinize saygı duymalı, sizin yazdıklarınıza samimi ve nazikçe yorum bırakmalı. Aynı fikirde olmak zorunda değil, kendi yorumu başkadır. Onu da nazikçe ifade etmeli. Gerisi size ve onun yorumunu okuyanlara bağlı. İsteyen gider onun blogunu da okur, istemeyen de okumaz. Bu mim'in cevaplandığı bloglarda hep bu soruya takılıp bu soru için yorum yazdım galiba :( Ne kadar takılmışım mevzuya...

    Güzel bir mim olmuş, cevaplarınızdaki içtenlik geçiyor okuyana hemen :)



    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabiki ayni görüşte olmayiz yorumumu sevmez her sey olur yorum olarak Sevim hanim ben de kitabi bugun okuyup yorumladim dese ben de girer hemen yorumunu okurum. Yazar aslinda bu kitabinda demek istemiş ki.... yazinca gerçekten cok sasirdim ve kizdim. Neyse ki artik yazmiyor

      Sil
  3. Çok haklıymışsın o konuda şikayetçi olmakla. İsterse 10 kişi aynı kitabı tanıtmış olsun, ne fark eder. Herkesin farklı bakış açısı, değindiği başka bir yön olabilir.
    Cevaplar güzeldi, özellikle 5. maddeye tamamen katılıyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya biz burada arkadasiz birbirimizi destekliyoruz yazilarimizi paylaşıyoruz. Ben blogdan gelir elde etmiyirum reklam almıyorum tek istegim biri bir kitabi merak edince aratsin yazımı okusun. Benim emegimin altinda bakin bunu da ben yazdim yorumu cok sacma

      Sil

  4. İlklerin günahı olmaz :) Ben de bazen düşünüyorum ilk yayınları yeniden paylaşsam mı diye ama sonra kim uğraşacak diye vazgeçiyorum :)

    YanıtlaSil
  5. Sevkoz en sonda anlattığın tipler gerçekten çok can sıkıcı. Yayınlıyorum ama cevap yazmıyorum, o yayının altında kabak gibi kalsın diye :)) Eline sağlık çok güzel cevaplamışssın. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya benim yorumumu begenmediysen hic bir sey yazma kendi blog reklamini niye benim sayfamda yapiyorsun dimi
      Cok genc olmasi nedeniyle diye düşünüyorum

      Sil
  6. Cok tesekkue ederimi Ilkaycim. Bir tane link olsa zaten dikkatmi bu kadar çekmezdi aynı anda o.kadar link birakinca noluyor dedim

    YanıtlaSil
  7. Mrb,talihsiz olay icin uzuldum gercekten,ama malesef böyle olaylar oluyor. Benim de iki yazima bir arkadas kendi magazasinin ürün reklamini yapmis-;) Yorumu yayina almadim tabiki.Vakit bulursam bu mime ben de yazmak istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya önce bir merhaba ben de blog sahibiyim falan dese basimin uzerinde...
      Reklam bu ara ben de denk geliyorum blog okurken yatak reklamo:)))

      Sil
  8. Benim blog da kimsesizken bırakın yorum gelmesini, okunmuyordu bile:) Ben zaman zaman güncelleme yapıp, eski yazıları yeniden paylaşıyorum.. Samimi ve güzel cevaplar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2022 de yapacağım ben bu isi eski yazılar hava alsin ;)

      Sil
  9. şeker cevaplaar, son olay da o kitap yorumcusu da komikmiş yanii, iyi yapmışsın oh :)

    YanıtlaSil
  10. Sanki zorla takip ettirmişler ona,yorumunu kalemini beğenmiyorsan takip etmezsin olur biter.Benim de reklam amaçlı sürekli yazılarımın altına yorum yazan biri vardı en son bir yorumunda ne yayın başlığını ne içeriği okumadan yorum attığını fark ettim bozdum kendisini sonra bir daha görünmedi ortalıklarda :D

    YanıtlaSil
  11. Hakkediyorlar arada fircayi:)))

    YanıtlaSil
  12. çok tatlı bir mim olmuş. yorumlarla ilgili anın ise malesef nahoş. blog neden vardır, kişi kendini anlatır. o yüzden kişisel blog diyoruz. okuduğumuz kitaplara, seyrettiğimiz filmlere kendi penceremizden yorum getiriyoruz. hayır düşünememişsin böyle düşün ne ya . Sevim'cim boş ver böyle sevimsiz tipleri, biz işimize bakalım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben edebiyatçı degilim edebi bir dille de yorum yazmiuorum hep söylüyorum eskiden arkadaslarima anlattigim kitapları simdi blogumda yaziyorum diye.
      Neyse en azindan artık bana yazmiyor.

      Sil
  13. Yazınızdan üç yere değineceğim. Birincisi yaşadığınız tatsız yorum hadisesi. Bunu yapan kişinin toyluğuna verelim vermesine de bu biraz karakter meselesi gibi geliyor bana. Bu tarz insanları eğitmek de mümkün olmuyor. Daha korkunç olansa yeni nesil biraz böyle bir özgüven patlaması ile geliyor. Endişeliyim.
    İkinci husus, eski yazıları gündeme taşıma. Bu, yazı çok önemli bir yazıysa yapılmalı ama sırf yorum alsın düşüncesi ile yapılacaksa yukarıda yazılanlar biraz anlamsız kalacak.
    Üçüncüsü de kitap bloğu olduğunuz için fazla yorum yapılmadığını söylüyorsunuz. Aslında tam tersi olmalıydı değil mi? Bu biraz da bizim kültür seviyemizi gösteriyor maalesef. Ne yapalım, bu da bizim ayıbımız olsun!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben X kuşağı olduğum icin maalesef Y kuşağı ile bazen zorlaniyorum anlasmakta. Haklisiniz hem özgüven patlamasi var hem de sadece ben düşüncesi bir kisminda
      Eski yazılarım da kitap yorumu , daha az yorum almis olmasi daha az okunmuş olmasi demek. E o zaman o kitabi tanitamamis oluyorum bir kez daha yayinlarsam belki okumamis olanlarin dikkatini ceker diye düşündüm.
      Ulkemizde okuma orani malum, kitabi okumayanlar yorumu zaten okumaz. Maalsef durum bu :(

      Sil
  14. Cevaplarınızı keyifle okudum Sevim Hanım elinize sağlık, münasebetsiz yorumcu olayı çok ilginç, nezaketsiz davranışıyla görmezden gelinmeyi hak etmiş:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarim baskalarina da yazmiyordur bu sekilde

      Sil
  15. Güzel bir mim, hoşuma gitti. Gündemi ne kadar takip edersek edelim kaçırdığımız kitaplar filmler oluyor. Blogları ziyaret ettiğimizde yeni keşiflerde bulunabiliyoruz, bunu da taçlandırmak için bir yorum bırakmak, yazıyı paylaşana sonraki yazılar için şevk veriyor. Kitap okumak film izlemekten daha çok özveri istiyor. Yorum yaparken verilen emeğe saygılı yorumlar yapmakta önemli. Bahsettiğiniz arkadaşın bu anlamda pişmesi gecikmez umarım :)

    YanıtlaSil
  16. Yorum almayan yazıları yeniden yayınlama fikri bana da hoş geldi. Teşekkürler Sevim Hanım:)

    YanıtlaSil
  17. Mim i beğendim ilk fırsatta yazmak cevaplamak isterim bende. Anında anlattigin olay üzücü o kişi adına üzüldüm. Kitap okuyan ve yorumlayabilen bır insan diğer 8nsanlara saygılı olmalı diye düşünüyorum. Aksini yapıyorsa boşa okuyor olduğu aşikar bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence amaci kitaplar degil de bloga takipci gelmesi ve reklam geliri

      Sil
  18. yorum bloglar arası etkileşimi arttırıyor.. Bol etkileşimli günlere diyelim:)

    YanıtlaSil
  19. Bloğunda reklam yazısı olunca gelip sizin yazınıza yorum yapanlar var bir de. Sanırım o reklama çok yorum gelmesi gerekiyor. Ya da bak ben geldim sen de bana gel diyenler. Gitmezsen bir daha yorum yapmayanlar.

    YanıtlaSil
  20. Ben reklam isini istemiyorim para kazanmak icin blog yazmiyorum sadece keyif icin
    Sizleri de okumaya bayiliyorum bu yuzden

    YanıtlaSil
  21. Daha çok "deeptone" yazdığınız cevabınıza benzer olan yanıtları beğeniyorum. Böylesi bana daha samimi geliyor. Üstüne neden "Mim" diyoruz? Nedir Mim? İngilizce bir kısaltma mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten anlayamadim ne dediginizi Mustafa Bey :)

      Sil
  22. Kitap yorumlarında herkesin okuduğu konu ve karakterlerle ilgili bakış açısı hep farklı olur. Sonuçta hepimiz farklıyız. Bu yüzden gelen yorum bana saçma geldi, sen de çok haklısın.
    yorumlar bloglar arsında bir samimiyet sağlıyor bence, çok hoş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimiz bir şekilde arkadas oluyoruz farkli seyleri seven ama birbirinin zevkini de merak eden arkadaşlar

      Sil