Daha çoğumuz yemeğe, neşeye ve şarkıya saklanan altınlardan daha fazla değer verseydi dünya daha neşeli olurdu...






Beni bilen bilir, önyargılı hatta fazlaca inatçı biriyimdir her alanda, ben fantastik sevmem diye karar verip bunca yıldır kendimi uzak tuttum bu dünyadan. Kitap severlerin dostları da kitap sever oluyor genelde , canım Derya'm da Orta Dünya okumaları yapıyorum deyince bu konu üzerinde konuştuk biraz. Ben tabi Hobbit, Yüzüklerin Efendisi kavramları dışında hiç ama hiç bir şey bilmediğim için anlattıkları ilgimi çekti epey. Üstelik şu ara felsefe, insani ilişkiler olan hiç bir şey okumaya gücüm olmadığı için farklı bir dünyaya girmek, hatta o dünyada kaybolmak beni mutlu eder belki diyerek önyargılarımı kırdım ve  başladım bu seriye. 

Kronolojik sıraya göre önce Hobbit geldiği için ilk kahramanım Bilbo Baggins ile tanıştım.  Orta Dünyada , Shire'da - Çıkın Çıkmazı'nda -1341 yılının güneşli bir Nisan günü. Güzel evinin önünde büyücü Gandalf ile karşılaşmasıyla başına neler geleceğinden habersizdir Bilbo.

 Ertesi sabah evine gelen 13 cüce Dwalin, Balin, Kili, Fili, Dori, Nori, Ori, Gloin, Bifur, Bofur, Bombur ve liderleri Thorin in burada ne aradığını anlamaya çalışırken Gandalf'ın da gelmesiyle her şey açığa çıkar.

 Thorin'in ailesi geçmişte çok zengindir, elmaslar altınlarla dolu bir hazineleri vardır. Ancak kötü kalpli ejderha Smaug tüm hazineye el koymuş , herkesi yaşadığı yerden sürmüştür. İşte şimdi bu ekip Erebor'a doğru yola çıkacak, hazineyi geri alacaktır. Gandalf ise hırsız olarak Bilbo'yu seçmişir ve macera böylece başlar.

Bu macera boyunca taş kesilen Troller, Elflerin lideri Elrond'un Thorin'in haritasındaki gizli yazıları okuması, Ork saldırısı, kurt saldırısı, kartalların kafilemizin hayatını kurtarması ve post değiştiren Beyond ile tanışmaları, efsunlu nehirdeki hafıza kayıpları, orman elflerinin ellerine düşmeleri, fıçılarla buradan kaçışları ve Beş Ordular Savaşı gibi birbirinden zorlu mücadeleler yaşarlar.

Ancak kitabın en can alıcı noktası ve Tolkien'in muhteşem serilerinin yazmasının vesilesi büyülü yüzük de ilk defa bu kitapta ortaya çıkıyor. Gollum'un kıymetlisi yüzüğünü Bilbo tesadüfen bulur ve cebine atar sonra da yüzüğün sihirli olduğunu, parmağına takanı görünmez kılığını keşfeder. Hobbit romanı boyunca da pek çok kez yüzüğü kullanır.

Bir romandan üç film çıkartmayı başaran sinema sektörü Yüzüklerin Efendisi gibi tatmin edici bir başarı yakalayamasa da dünyanın en önemli yapıtları halinde kitabı da filmi de. Ben her zaman kitap taraftarı olarak hala okumadıysanız benim gibi yapmayın okuyun bence. Gerçekten çok keyifliydi. Geçte olsa iyi ki okumuşum.


Sevgiler

Sevim

37 Yorumlar

  1. Sanırım ön yargı bende de var. Okumadım bu kitabı. Sevmem diye düşündüm hep. Okuduğum fastastikleri de benim küçük (Deniz) aldığı için okudum. Hani çocukların okuduklarında ne var ne yok bakmalı diye.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hobbit kutuphanede vardir, bence al dene
      Ben de kutuphaneden aldim ya sevmezsem diye

      Sil
  2. Fantastik filmlere aşırı ilgiliyim ama kitap olarak okumayı Puslu Kıtalar Atlası dışında deneyimlemedim .Bu kitaba fantastik demek doğru mu emin değilim, türden o kadar bihaberim . .Başlamak lazım aslında dediğiniz gibi :)

    Hobbit filmlerini ben de sevemedim.Yüzüklerin Efendisi'nin verdiği beğeni hissini veremedi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sinema sektörü para kazanma agirlikli çünkü dehset maliyet var
      O yuzden 3 film yapilmis ama benim 8 saat film.izlemem mumkun degil

      Sil
  3. Hobbit' i çok severim. Fantastik dünyayı çok güzel aktarıyor yazar. Henüz Yüzüklerin Efendisi'ni okumadım ama filmleri bile harika bence. En sevdiğim serilerden. Fantastiğin az sevilme nedeninin basit kurgulu, daha çok gençlere ve çocuklara hitap eden filmler yüzünden olduğunu düşünüyorum. Yoksa mükemmel yazan yazarlar var. Drizzt Efsanesini de çok severim mesela.
    Güzel bir tanıtım olmuş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüzüklerin Efendisi ilk kitabi okudum
      Hepai bitince yayınlayacağım yorumlari

      Sil
  4. Bu dönem daha önce yapmadığımız etkinliklerin içinde olmak doğru karar. Zihnin malum konudan epeyce uzaklaştığı bariz bir gerçek. Ben de genellikle tarih okuyorum ki başka bir devirde kaybolayım. Fantastik kitapları blogger arkadaşlarımızdan Göktuğ Canbaba ile sevmeye başladım. Hatta yorumlarda ''Tolkien'' diye hitap ediyordum ona:)
    Dolayısıyla bu önerin ve açıklamaların çok makul geldi bana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle... Eger kafamizi bir seye kanalize etmezaek durumumuz vahim
      O yuzden farkli seyler bana iyi geldi

      Sil
  5. bilboo, hoppit :) sevilmez mii :) çevirisi de mükemmel bu serinin. ya bu sene daha keyifli, iyi kitaplar okumaya başladın sen :) eskiden hep aynı çizgideydin ama şimdi renklendi, daha iyi bence de :) haftasonu ben de bir dolu kitap yazdıım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okudum simdi seni Kediler tam.bana gore e kitabi satilmiyorsa kütüphaneye gideceğim

      Sil
    2. o zamansa, william burroughs/içerdeki kedi ve doris lessing/kedilere dair, bunlar da aklında olsuun :)

      Sil
  6. E kitapta yoklar sanirim kutupahaneye giderim ben

    YanıtlaSil
  7. Fantastik edebiyatı severim epeyce de okudum ama Yüzüklerin Efendisi serisini (filmlerini izledim sadece) sevmedim o yüzden kitaplarıyla da hiç ilgilenmedim. Raymond E. Feist kitapları çok iyidir onlara da bir bakın. Size keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
  8. Fantastik edebiyatı severim, ben de okumak istiyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben yavaş yavaş açtım fantastik pencereyi

      Sil
  9. Tolkien efsanedir. Keyifle okudum inceleme yazını. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. herkesin favorisi ben başka bir şey okumadığım için karşılaştırma yapamıyorum tabi , kitaptan keyif aldığım için yorumuma da yansmıştır teşekkür ederim

      Sil
  10. Ennnnnnnnnnnnn sevdiklerimle tanışmış olduğun için kalbim pır pır çarparak okudum yazını. O kitaplar hakkında saatlerce sohbet edebilirdik yüzyüze tanışıyor olsaydık. Seçkilerini hep beğenirdim ama b can vericioldu benim için..lütfen devam et

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zaten orta dünya kapısını açan herkes içine dalıyor anladığım kadarıyla okuyacağım tolkienin külliyatını

      Sil
  11. Kitap yorumları nefis :)
    Ben de beklerim blog'uma :)

    YanıtlaSil
  12. İlk olarak çocuk kitabı olarak yazılmış dilinden de anlaşılıyor. Bence Yüzüklerin Efendisi serisi ile ciddi bir dil farkı var aralarında ve Hobbit'i çok seviyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yuzuklerin Efendisi 1. Yi okudum 2 de zorlandım ve ara verdim

      Sil
  13. bir türlü zaman ayırıp okuyamadığım yazarlardan..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de farkl yazarlar deniyorum iste bir kac aydir iyi geldi bana

      Sil
  14. sırf gerçek olmadığı için seviyorum fantastik kurguları en çok bu sebepten sanırım , çünkü insani durumlar felsefik bakış açıları olmadan gerçi var onlar da ama dünya bambaşka ya içine dalmak güzel hissettiriyor bana

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ust uste okuyamiyorum ama yine de sevdim.bu da bir gercek.
      Haklisin gerçeklikten uzaklasma algisi iyi geliyor

      Sil
  15. Fantastik kitaplara karşı önyargılı değilim ama öncelik tanınacak kitaplar her zaman çıktığı için bir türlü sıra gelmedi onlara.
    Yazının girişindeki alıntıya bayıldım. Ne kadar da doğru. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla benim.kitap listelerini bir gorsen Her sene yuzlerce yeni kitap ekliyorum listeme)

      Sil
  16. Klasikçiyim dedikten sonra blogunda Hobbit görünce herhalde fantastik edebiyatın da klasiklerini de kastetmiştir diye düşündüm. Ben şahsen kitap ayırt etmeden her türden okurum. Hobbit ile başlamışken Yüzüklerin Efendisi ile devam et. Daha fazla öneri istersen blogumda "En iyi fantastik serilerle" ilgili bir listem var. İyi okumalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yuzuklerin Efendisi serisine basladim ama.hemen bakıyorum Tavsiyelerine yeniliklere açığım

      Sil
  17. Lotr 1. Kitabı okusaydınız keşke önce, tabi bu benim düşüncem, öyle bir yazara da ön yargı sahibi olmak bilemedim tabi ama o da sizin düşünce... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazar değil aslında konu, tamamen benim fantastik edebiyata karşı olan duruşum
      ama benim ön yarfgıları bir bilseniz inanamazsınız :)

      Sil
    2. ama mantıklı olarak yüzüklerin efendisinden önce bunu okumak gerekiyor, yüzüğün hobbitlerin eline geçişi hobbitte var sonuçta

      Sil
  18. Hobbit çocuklarda vardı bi ara okuyayım ben de ☺️

    YanıtlaSil