Hepimizin sırtında taşıması gereken yükler var...





Neredeyse 1,5 yıl önce Nesbo ile tanışmış "okurum devamını" demiştim ancak yeniden vakit buldum Harry Hole ile buluşmaya. İskandinav polisiyesi okuyup biraz kar manzarası hayal etmek istiyordum ama Yarasa (okumak için tık) gibi Hamamböcekleri de Norveç dışında geçiyor. Tayland'da. Çok ilgimi çeken bir ülke olmasa da epey gezindim Nesbo sayesinde Uzak Doğunun ne yazık ki adı fuhuşla gündemde olan bu ülkesinde. Trafik sorunundan ve kadınların düşürüldüğü konumdan bir kez daha nefret ettim





Alkol bağımlısı dedektifimiz Harry Hole, Norveç Büyükelçisi Tayland'da ucuz bir otel odasından fuhuş yapmak için çağırdığı dansçı kız tarafından sırtından bıçaklanmış olarak bulunur. Dış İşleri Bakanlığı ve Emniyet teşkilatının ortak kararı bu cinayeti Harry'nin çözeceğidir. Çözemezse de sırtına bir tekme atılır gider bu sorunlu polisin.

 Fakat bilgilerin önemli bir kısmı hem Norveç'te hem Tayland'da Harry den saklanır. Karısı, borsacı, Tayland'da inşaat işi yapan Norveçli iş adamı hepsi katil zanlısıdır. Pedofili, uyuşturucu, kara para , ve aldatma ilişkileri içinde bir büyükelçi ülkeye kara bir leke süreceği için bunları ortaya dökmeden sessizce bu cinayeti çözmeye çalışan Hole'ü biraz daha sevdim bu kitapta. Yorumlara bakacak olursa gittikçe ustalaşan bir seri beni bekliyormuş.

İlk kitap gibi bitmesine 40-50 sayfa kala katili öğrenip son sayfaları onu yakalamak ile uğraşıyoruz, bu pek rastlanmayan bir şey olsa da sanırım Nesbo'nun tarzı bu.

Derin edebiyat olmasa da polisiye maceralarını her zaman seviyorum ben. Zihnim boşalıyor bu da çok iyi geliyor. Serinin 3. kitabına okumak için bu kadar ara vermeyeceğim. 


Sevgiler,

Sevim

17 Yorumlar

  1. Bu yazarın Kardan Adam adlı kitabını merak ediyordum ben de.
    Bu tür konular beni de rahatsız ediyor. Zaten insanlardan soğumaya meyilli yapım var. Diğer kitapları böyle değildir umarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harry Hole bir seri oldugu icin ben sirayla okuyorum

      Sil
    2. Hepsi doğrudan bağlantılı mı, baştan mı başlamak gerek. Serinin içinde olduğunu bilmiyordum Kardan Adam' ın.

      Sil
    3. Hepsi ayrı maceralar tabiki içinden bir tane seçip okuyabilirsin konuyu anlarsın ama ben seri olan kitapları sırayla okumayı çok seviyorum

      Sil
  2. Polisiye sevenler için güzel bir seçenek gibi. Sona doğru katili öğrenip bulmaya çalışma kısmı da farklıymış. Emeğine yüreğine sağlık canım 😊🤗🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuzey Avrupanin en onemki polisiye yazari ben sevdim

      Sil
  3. nesbo ben de okuyom hepsini sırayla, tabisi kitap satın alarak ve nesbo telifi çok yüksek diye kitapları kırk elli lira artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. E kitaplari da öyle... nesbo ile ilgiki degil canım bence konu 15 gun once kobo uzerinden 20 lira civarinda satin aldim doğan bir anda 40 50 araligina cekti bence basmayacak o yuzden

      Sil
  4. Deep merak ettim baktkm 18 ekimde 28 tl ye satin almisim kobo nun kendi sitesinden şu an 46 tl cok makul bir durum degil

    YanıtlaSil
  5. Bir büyükelçinin bu şekilde öldürülmesini soruşturmak bıçak üstünde yürümek gibi. Nesbo'nun kitabı ilgi çekici. Yorum için çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabi canım devlet yetkilileri ülkenin adı çıkacak diye korkuyor

      Sil
  6. Yazarı hiç okumadım. Polisiye çok sevdiğim bir tarz değil. Bu yüzden yollarımız kesişmemiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de aşırı severim
      eskiden kanıt diye bir dizi vardı ya onu izlerdim müdürüm sen beni öldürürsün kimse anlamaz derdi :)

      Sil
  7. Jo Nesbo romanları güzel. Sevdim ama sadece 2 tanesini okudum. Çünkü pahalılar:) Gerçekten sürekli Jo Nesbo almayışımın sebebi bu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle haklısınız biz de Deeple konuştuk ben kütüphaneden alacağım artık 50 TL ve üzeri tek kitap için hepimizi zorlar

      Sil
  8. Yazarı hiç okumadım ama okumak isterim, Tayland yerine Norveç ‘te geçen romanlarını tercih ederim ama:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 3. kitap Norveç'teymiş:) onu alacağım muhtemelen kütüphaneden

      Sil