Sanırım içinde yalnız yaşayınca hiçbir yer yuvaya benzemez...





Hakkında pek bilgi bulamadığım için merak ettim sanırım yazarı. Oysa ki Pulitzer Ödülü sahibi kendisi. Ben ödüllü kitabını değil İki Kız Kardeş'i okudum bir kaç saat içinde. 

Ann Eliza ve Evelina küçük bir tuhafiye dükkanını işleten, dükkanın arkasındaki küçük ama temiz odada yaşayan iki kız kardeştir. Abla Eliza'nın kardeşine hediye almak için gittiği saatçi dükkanını işleten Bay Ramy'nin hayatlarına dahil olmasıyla kendilerine ait küçük ve sade hayatları bir anda karışır. 

Çok küçük, çok fakir -fakirliği şöyle anlatayım saatin kaç olduğunu görebilmek için meydandaki saat kulesine kadar yürümek zorundalar zaten bu yüzden abla kardeşine saat alıyor- bir hayat yaşayan kızların dünyasına dahil olan bu hasta kılıklı pis ve fakir adam hep yalnız yaşamış olan kardeşleri öylesine etkiliyor ki, nasıl olabilir demeden edemedim. Belki iki kişilik yalnız dünyalarının vermiş olduğu mutsuzluktan, belki evli olmanın statü verdiğine olan inançtan kaynaklanıyordu bu etkilenme ama kızların hayatını allak bullak etmeye yetti. 

Bazen birisine iyilik yaptığımızı düşünür bazı gerçekleri saklarız yada o kişi için fedakarlık yaptığımızı düşünürüz ama bu o günlerde iyilik sandığımız şeyin sonuçları her zaman beklediğimiz gibi olmayabilir.

Bir ay ara verdiğim klasiklerime döndüğümüm için mutluyum.

Sevgiler,
Sevim

15 Yorumlar

  1. Olacakların önünde set olmamak gerek. Hayır bilinende şer, şer bilinenler hayır olabiliyor. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayatı akışa bırakmak lazım ama yapamıyoruz :(

      Sil
  2. Wharton'dan iki roman okudum, ''Yaz Bitince'yi sevmiş, ''Keyif Evi''ni ise sevmemiştim. Yarı yarıya kaldığım için de bu kitabı okumaya hiç yeltenmedim. Belki sonra:) Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaz bitince aklımda olsun o zaman benim de

      Sil
  3. Yazarı hiç duymadım sanırım. Kitabın konusu ilginçmiş, insanın karşısına ne çıkacağı belli olmuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi dediğiniz şey kötü olabiliyor bazen...

      Sil
  4. İclal Aydın'ın "Üç Kız Kardeş" ini okudum ben Sevim😊😊😍🤚

    YanıtlaSil
  5. Bu kitabı ve yazarı duymamıştım. Anlattıkların ilgimi çekti. Listeme ekliyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ekle ekle bence seversin en azından kızların aşkı normal :)

      Sil
  6. Yorumunuz daha da ilginç ve ilgi çekici yaptı kitabı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biz bazen bir şey olsun diye çok çaba harcıyoruz gerek yok diyor yazar

      Sil
  7. kesinlikle öyle hafif ve az karakteri olan bir kitap o yüzden de kolay okunuyor

    YanıtlaSil
  8. wharton bunu ve bikaç kitabını okudum, pek severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kobo aldım yarın teslim alacağım umarım e kitabı vardı çünkü çok sevdim ben de

      Sil