Bir çocuk, bir öğretmen, bir tükenmez kalem ve bir kitap dünyayı değiştirebilir...





17 yaşında Nobel ödülü kazananmış Malala ve bu ödülü kazanan en genç insan. Şimdi böyle söyleyince çok güzel geliyor insana ama Malala'nın bu ödülü kazanmadan 2 yıl önce Taliban kurşunu ile kafa tası patlıyor, günlerce komada kalıyor ameliyatlar oluyor çok şükür ki ölmüyor ama ruhunda da bedeninde de yaralar ile yaşamaya devam ediyor. 




Peki neden vuruluyor ? Kız çocuklarının eğitim hakkını savunduğu için... Ne kadar korkunç geliyor bize ama aynı coğrafyada 2013 te yaşanan bu olaylar şimdi yine yaşanıyor bizler oluyor, izliyor kahroluyoruz ama elimizden bir şey gelmiyor.

Ben, Malala kitabında Malala Yusufzay hem kendi yaşadıklarını hem ülkenin iç siyasetini anlatıyor. 

Herkese okuyun diyebileceğim bir kitap değil, bugünlerde yaşananları birebir yaşamış ve ölümden dönmüş bir genç kızdan okumak isteyenlere tavsiyemdir.

Sevgiler
Sevim

15 Yorumlar

  1. Ahh Sevimciğim ahh, kitabı daha okumadan, bu kadarıyla bile içim ürperdi. Az çok tahmin edebiliyorum içeriğini. Uzay - teknoloji çağında hala bunlar yaşanıyor, yazılıyor, okunuyorsa insanlık sınıfta kalmış demektir. Başka da ne diyeceğimi bilemiyorum. Emeğine yüreğine sağlık canım 🙏🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. insanlık hiç değişmiyor, tıp gelişiyor, bilim gelişiyor dediğin gibi insanlık uzaya gezi yapıyor ama bir yerlerde de bunlar var

      Sil
  2. Okumuştum kitabı. Zor bir hayat aile açısından şanslı bir kız çocuğu. Ama bu son olaylarda pek aktif olmadı sanırım. Afganistan'da yaşananları duyurmak için daha aktif olabilirdi bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet sanırım bir şeyler yapamadı ... Korkunç şeyler yasamış kolay da değil

      Sil
    2. Yaşadıkları korkunç. Ama şu dönem yaşanacaklar daha korkunç çünkü büyük devletlerin desteği var artık. Ya da görmezden geliyorlar diyelim. Ünü, tanınmışlığı ile insanların duyarlı olması yönünde eylemler yapabilirdi diye düşünüyorum. malesef günümüzde ancak kamuoyunu harekete geçirerek doğru şeyler olabiliyor.

      Sil
  3. Bu tarz kitaplar haberler görünce Mustafa Kemal Atatürk'e hayranlığım artıyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne kadar hayran olsak ne kadar şükür etsek az

      Sil
  4. Kitabı okumadım ama Malala hakkında pek çok haber ve bilgi okudum. Yaşadıkları korkunç, azmi ve inancı ise muhteşem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hem de ne korkunç okula giderken kafasına kurşun sıkılmak... korkunç...

      Sil
  5. bu kitabın belgesel filmi çok güzeeel :)

    YanıtlaSil
  6. Malala'nin hikayesini hatırlıyorum çok etkileyici, elinize sağlık... bu arada yeni tasarımınız çok güzel olmuş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim gözü yornayan bir tasarim istedim

      Sil
  7. İşin en kötü tarafı değişen hiçbir şeyin olmaması.

    YanıtlaSil