Beni sevmek demek, bana tahammül etmek demektir...


Sodom ve Gomora kentleri Eski Ahit'te geçen halklarının işledikleri günahlar nedeniyle ateşle yok edilen , yerle bir edilen, Lut gölünün altında kaldığına inanılan kentlerdir. Bu kentlerde yaşanan  ahlaksızlık, fuhuş ve eşcinsel ilişkiler nedeniyle bu cezalara çarptırıldıkları yazmaktadır kutsal kitaplarda...

Yakup Kadri bu kentlerle aynı adı taşıyan enfes romanında işgal altındaki İstanbul'da yaşanan çarpık ilişkileri anlatmış

Batı özelikle de İngiliz hayranı yada hayran olmasa da sadece para kazanmaya devam etme peşindeki bir takım elit sınıf sayılabilecek halkın kendini her açıdan İngilizlerin kollarına attığı korkunç günler. 

En yakın aile dostlarının konağını işgal edip onları müştemilata atan İngiliz'in verdiği partiye katılanlar, o konakta daha önce mescit olan odada namaz kılanların fuhuş odası haline getirilmiş bu odaya harika harika diye verdiği tepkiler


Lokantada yemek yerken fesi çıkartılması istenen Türk aydınlarının o çaresizliği 

Düşman subaylarla ask yasamak için çırpınan evli, nişanlı Türk kadınları

Başrolde Necmi Leyla olması hiç önemli değil bence, hatta Leyla'nın nişanlı olduğu halde yaptığı taşkınlar da değil. Benim içimi yakan neredeyse ağladığım alınan yenilgi sonucu kendini İngilizlere muhtaç sananlar, onlarla dost olmaya çalışanlar, İngilizlerin  işgalci olduğunu görmezden gelenler..

Bir yorum okudum bu kitapla ilgili tek kelime ile hayran oldum demiş ki " mahalle yanarken saçlarını tarayanların romanı bu' tam anlamıyla ile öyle. Mandacılığı kabul etme niyetinde olan haysiyet yoksunlarını anlatmış ve tabi ki en sonunda bu spolier sayılmaz herhalde Kurtuluş Savaşımız ile hepsinin nasıl da yenildiğini, o çok sevdikleri İngilizlerin düştüğü durumu...

Atam sana ve tüm silah arkadaşlarına nasıl teşekkür etsem bilemiyorum. Bizi o karanlık günlerden özgürlüğümüze kavuşturduğun için...

Mutlaka okuyun Sodom ve Gomore' yi mutlaka...

Sevgiler

Sevim 

11 Yorumlar

  1. Öyle güzel özetlemişsin ki Sevimciğim hemen şu an okumak istedim. Emeğine yüreğine sağlık 🧿👏. İyi haftalar, iyi bayramlar 🍬🍬🤗😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok etkilendim Sibel okurken, gerçekten için için ağladım... Ülke perişan haldeyken insanların İngilizlerin yaptığı baloya katılması akıl almaz...

      Sil
  2. yakup kadri çok iyi tabii, okumadım bunu ama okurum, iyi payramlaar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka oku Deep çok sevdim ben çok . Payramın kutlu olsun:)

      Sil
  3. çok etilendim, çok sarsıldım. Ülkeni işgal etmiş bir ulusun askerlerine bu kadar sıcak davranılmasını aklım ve vicdanım kabul etmedi. çok üzülerek okudum

    YanıtlaSil
  4. Kiralık Konak’ı okumuştum Sevim Hanım ama bu da okunmalı gerçekten, elinize sağlık, iyi bayramlar:)

    YanıtlaSil
  5. İlginç bir konusu var. Okurken insanı gerip, sinir edecek gibi:-)Teşekkürler tavsiye için.

    YanıtlaSil
  6. Ara ara bu tarz kitaplar okuyup nasıl günlerden bugünlere geldiğimizi hatırlamak lazım.

    YanıtlaSil