Umut... Kahrolası  şey insanın yakasını hiç bırakmıyor...






Günden Kalanlar ,Beni Asla Bırakma ve Uzak Tepeler den beri yeni romanı bekliyordum İshiguro'dan. Sonunda Klara ile Güneş geldi. Tarz olarak Beni Asla Bırakma gibi. Hem distopya, hem bilim kurgu ama  yazılanların hepsi de olabilirmiş gibi. Bazen bilim kurguyu okurken o kadar uç o kadar olanaksız gelir ki bana sıkılır bırakırım. Fakat İshiguro öyle bir yazıyor ki biliyorum böyle bir şey yok ama varmış gibi hissettiriyor bana okuduğum çok gerçekmiş gibi geliyor, bu yüzden de çok seviyorum yazarı.

Klara bir YA' dır . Yani bir robot, çocuklara arkadaş olsun diye üretilmiş, üstün teknoloji ile donatılmış, gözlem gücü yüksek ve duyguları olan. Bir gün mağaza vitrininde beklerken Josie ile tanışır ve kısa bir süre sonra kendisini Josie ile annesinin yaşadığı evde bulur. 

Geçirdikleri süre boyunca Josie ile ilgili öğrendiği gerçekler Klara'yı çok etkiler ve  Josie'nin tüm hastalık sürecinde ona çok büyük destek olur. Bitişik evde yaşayan Rick ve annesi ile tanışır onların da hayatına dokunur. Bu dokunuşlarda en büyük gücü Güneş'ten alır Klara çünkü Güneş onun en büyük besin kaynağıdır.

İnsanların zaafları, kırılganlıkları üzerine enfes bir roman. Tadı damağınızda kalacak, kapağını kapatınca kalbinizde hafif bir burukluk bırakacak Hiç tereddüt etmeden diyorum ki okuyun...

Kitap ile ilgili podcast yayinima ulaşmak isterseniz

Sevgiler,
Sevim

23 Yorumlar

  1. Oldukça ilgi çekici bir konusu var. Bilim kurgu olmasıysa beni şimdiden içine çekti diyebilirim :)

    YanıtlaSil
  2. Ishıguro'nun bundan önceki fantastik romanını (Gömülü Dev) sevmemiştim o yüzden yeni kitabı görünce biraz uzak durayım dedim ama yazarı çok sevip tüm kitaplarını da okuyunca bu pek kolay olmuyor, o yüzden listeme eklemiştim ki tanıtımınızı gördüm. Sizde sevmişsiniz umarım eski kitapları gibi keyifli olur. Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler öneri için, giriş cümlesinden belli ne kadar ilgi çekici bir kitap olduğu:-) Mutlu haftalar.

    YanıtlaSil
  4. Yazarın okuru istediği gibi avucunun içine alma yetisi. İnsan zaafları ve kırılganlıkları. Hmm...

    YanıtlaSil
  5. Güzel bir tanıtım olmuş. Aklımda bulunsun. :)

    YanıtlaSil
  6. işiguro, mişima, murakami, doğunun yıldızları :) bunu okumadım ama okurum tabii ben de :)

    YanıtlaSil
  7. Günden Kalanlar ı okudum. Beni Asla Bırakma ya da başlamıştım. Araya başka kitaplar girdi. Yazarın dili çok hoşuma gitti. Bu kitap da güzele benziyor. :)

    YanıtlaSil
  8. Çok yakın zamanda tanıştığım ama sevdiğim bir yazar. Bunu da okurum tabi ki...

    YanıtlaSil
  9. Robotlarla yasam olabilir gibi geldigi icin hayattan bir parça sanki

    YanıtlaSil
  10. Ishiguro kitaplarına elim uzanıyor ama hep tereddütle çekiyorum elimi geri. Ama bu kitabın konusu ve sizin tavsiyeniz en azından Klara ile Güneş kitabı adına itici güç olabilir benim için, elinize sağlık listeme alayım bunu :)

    YanıtlaSil
  11. Bu yazarla henüz yollarımız kesişmedi ama bir gün okuyacağım diye ümit ediyorum.

    YanıtlaSil