Açlık bizim olmayan şeylere sahip çıkmamız için iyi bir neden değildir...





Bir varmış bir yokmuş, evvel zaman içinde, kalbur saman içinde, pireler berber develer tellal iken, ben annemin beşiğini tıngır mıngır sallar iken çok uzaklarda bir köyde kuklalıktan kurtulup çocuk olmak isteyen babasının adı Gepetto olan bir...

Diye başlayan masallar az mı dinledik, çocuk kitaplarını az mı okuduk. Az mı duyduk büyüklerimizden yalan söyleyen kuklanın burnunun uzadığını, bu yüzden de çocukken pembe de olsa yalan söyleyince burnumuza bakmadık mı hepimiz ?

Çocuğun en önemli görevinin okula gidip ders çalışmak olduğu anlatılır hep Pinokyo'da . Ailelerinin sözünü dinlemeleri gerektiği, yalan söylememiz gerektiği, ama bunu ders vererek yapmaz Carlo Collodi. Masalın içinde öyle güzel anlatır ki bunları asla sıkmaz, boğmaz.  Bu yaşta da okusam bir kaç saatimi alsa da sadece bu kitap ben keyif aldım. Yüzümde hep bir gülümseme ile okudum.

Bence okuyun bir kez daha Pinokyo'yu , ister yüksek sesle çocuğunuza ister kendi kendinize.

Sevgiler
Sevim

19 Yorumlar

  1. İlayda KÜÇÜK13 Mayıs 2021 15:53

    "Yüzümde hep bir gülümseme ile okudum" bayıldım bu kısıma:)
    Gülmeye, gülümsemeye çok ihtiyacımız var şu sıra...
    Kesinlikle bir yaş grubu olmadığını düşündüğüm eserlerden.
    Musmutlu bayramlar diliyorumm sevgilerr:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Su aea en cok ihtiyacımız olan sey gercekten. Yalan soyledigi icin burnu uzayan bir cocugun varligina inanmak ne guzeldi. Mutlu bayramlar canim. Öpüyorum seni

      Sil
  2. Cok keyifli geldi bana gerçekten o hayal alemi cocuklar ders calismalidir öğüdü. Bir kez daha okunur bence de Iyi bayramlar canim sanada

    YanıtlaSil
  3. Ay baktık di mi burnumuz uzadı mı diye🙈

    YanıtlaSil
  4. İyi çalışmalar ve iyi bayramlar:)

    YanıtlaSil
  5. Pinokyo'nun yazarının Carlo Collodi olduğunu bilmiyordum hatta yazarının bilinmediği masallarla aynı kefedeymiş benim için şimdi fark ettim :') Tekrar okumak güzel olurdu. Ayrıca iyi bayramlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben gercekten cok eğlenerek okudum. Bu ara ihtiyacımız var

      Sil
  6. Iyi bir neden olmasa da, birçok insan için halen geçerli bir neden :-)) Ama Mutlu Bayramlar 🙏 🙋‍♂️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef... Keske olmasa aclik , sefalet
      Mutlu Bayramlar

      Sil
  7. Pek çok kez okunmaya değer. Mutlu bayramlar Sevimciğim 🤗🌺🤚

    YanıtlaSil
  8. Pinokyo bile yalan söylediğinde bir utanma eylemi gösteren odundu diyor insan bu zamanda ah ah... masallarla anılarla ilgili renklerimi bile bulandırdı siyaset :-)))))))))))

    Yine güzel öneri...emeğine sağlık

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her ortamda artik yalan bol:) ve birak burun uzamasini yuz kizarmiyor.

      Sil
  9. Çocukken okudum ama bir de bu yaşımda okumak istiyorum Pinokyo'yu

    YanıtlaSil
  10. bu yeni baskısını alıp okuyayım ivit :)

    YanıtlaSil