Şu yeryüzünde her şeyin acısı çıkıyor, iyiliğin de kötülüğün de...


Son zamanlarda sosyal medyada en çok gördüğüm eserlerden biri Mihail ... Panait İstrati'nin eseri,  ömrünün bir bölümünde yolu İstanbul'a düşmüş Rumen yazar. Eserlerine bakarken Hayat Yollarında kitabında ilk gençlik yıllarını anlattığını görünce yazarı biraz tanıyabilmek için bu eserle başladım külliyatına.






Küçücük bir çocukken ilkokulu bitirir bitirmez çalışmaya başlamasını ve ilk yurt dışına çıkma macerasını anlattığı satırları okurken şunu dedim kendi kendime 'acı çekmeden , zorluklar ile savaşmadan yazar olunamıyor sanırım. ' 

Küçük Panait'i okurken Kaptan Mavromati'yi o kadar seviyorsunuz ki yaşlı adamın ölümüne en az Panait kadar üzülüyorsunuz, kasadarı dövmek istiyor, Marsliya gemi bileti parasını ödemek istiyorsunuz. Okumaya , öğrenmeye bu kadar aşık bir yazarı tanımak bana o kadar büyük bir keyif verdi ki elimden bırakamadım.

Ben yazarı tanımak için geç kalmışım, benim hatama düşmeyin hemen tanışın yazarla...

Sevgiler,
Sevim


12 Yorumlar

  1. oo güzelmiş okurum ben de :) bu yazardan başka güzel şeyler okuduydum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En ünlüsü Mihail sanırım okuyacağım ben de onu

      Sil
  2. Tanıyorum fakat okuyamadım henüz. Hâlâ tanışmadığımız ne çok yazar var. Şu salgın günleri tanışma bahanesi olmalıydı aslında ama daha beter okuma hızımı düşürdü. Aklımı başımdan aldı Covid denen musibet:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ilk günler öyleydim sonra bir kaç hafif polisiye okuyarak kendimi rahatlattim ve okumaya geri döndüm

      Sil
  3. Ben de henüz okumadım, listeme alayım hemen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayat hikayesi seviyorsan çok keyifli gerçekten

      Sil
  4. varlık yayınları mı iyidir o zaman.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En eski yayınevlerinden biri Varlık Ben sadece bunda bulabildim çeviri akıcıydı roman olmamasına rağmen keyifle okudum

      Sil
  5. Aslında sosyal medyada çok paylaşılıyor kitapları gözünden kaçmıştır belki

    YanıtlaSil
  6. Panait İstrati yi gençken çok okurdum ne güzeldir kitapları ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumadiklarin varsa mutlaka oku ben de hepsini okumak istiyorum

      Sil
    2. Okumadiklarin varsa mutlaka oku ben de hepsini okumak istiyorum

      Sil