Bugünün İçindeki Geçmiş - Nü Peride


Blogumu düzenli okuyanlar için şaşırtıcı oldu biliyorum , Çağdaş Türk Edebiyatına mesafeli olan bir okurum bu mesafeyi yavaş yavaş kapatmam gerektiği için seçimimi Bursa'da yaşayan ve pek çok yazarlık atölyesinde hocalık yapan Hakan Akdoğan'ın ilk kitabından yana kullandım. Nü Peride ile Yunus Nadi Roman Ödülünü almış Hakan Akdoğan.  Bir yazarın ilk romanı ile böyle bir ödül alması bence çok önemli ve çok güzel.



Nü Peride; bugün ve geçmiş arasında köprüler kuran bir hikaye... Bir erkek anlatmaya başlıyor önce karşısındaki kadına olan aşkını, hemde çocukluğundan beri devam eden aşkını... Evet anlatıcı Beril'e aşık ,çok aşık ama içinde acının da , öfkenin de olduğu bir aşk bu...
Sonra geçmişte bir hikayeye gidiyoruz anlatıcı ve Beril'le birlikte, bu hikaye de ise ressam Halil var, onun tek arkadaşı Ermeni Ante var ve Peride var. Geçmişteki bu hikaye bir köprüyle günümüze bağlanıyor yine Nevtan ve Beril'e oradan da anlatıcımız Necati' ye...

Dün öğleden sonra başladığım 100 sayfalık eseri gece yatarken bitirmiştim. Heyecan, stres, merak içinde okudum. Beni bu kadar etkileyeceğini bilsem çok daha önce okurdum, geç kaldığım için pişman oldum Nü Peride'ye...

İnsan ruhunun ne kadar derin olduğunu, o dehlizlerde nelerin saklanabileceğini, aşkın, öfkenin, acının harman olabileceğini anlatan, elinize alinca bırakamayacağınız bir roman

Okuyun bence
Sevim



33 Yorumlar

  1. çok merak ettim ben de, hemen bakayım, paylaştığınız için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben çok keyif alarak okudum umarım okur ve seversiniz

      Sil
  2. çok merak ettim kitabı du bakayım varsa alayım kütüphaneden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazar Bursalı olduğu için bence vardr

      Sil
  3. akıcı okunulu romanları bende severek okuyorum.....
    Aklımda bulunsun.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben özellikle çok ağır bir roman okurken nefeslenmeyi seviyorum

      Sil
  4. Tanıtım çok güzel olmuş Ben de merak ettim şimdi kitabı.

    YanıtlaSil
  5. ivit iyi yazar iyi kipat :) durgun don arasında bir renk oldu herhaldee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 4. Cilde geçmeden okudum Deep. Yarın 4 e başlıyorum

      Sil
  6. Çok merak ettim gerçekten. Mutlaka tavsiyeni yerine getireceğim.

    YanıtlaSil
  7. Birde bu yorumları video ile anlatsan nasıl olur?

    YanıtlaSil
  8. Merak ettim anlatımından kitabı... Birkaç bloggerdan daha duymuştum bu kitabı sanırım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakan hoca ile tanışana kadar ben de hep görüyor bekletiyordum ama hocayla tanışınca öne çektim :)

      Sil
  9. sürekli kendime türk yazarlara daha çok yer ver diyorum ama öteliyorum sanırım.

    YanıtlaSil
  10. Emeğinize sağlık.''Ağaç Ev Sohbetleri 7'' başlıklı yazımı okumak ve yorumlarınızla katkıda bulunmak üzere sizi blogumda görmekten mutluluk duyacağım, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  11. O kadar çok kitap çıkıyor ki iyi olanları yakalamak zorlaşıyor...

    YanıtlaSil
  12. Bir yazarın ilk romanı ile büyük bir ödül kazanması nasıl büyük bir onurdur...

    Okumak isterim. Emeğine sağlık Sevim'ciğim.

    YanıtlaSil
  13. Bloglar sayesinde yeni Türk yazarlarını keşfediyorum ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hala ne çok okunmadık kitap var değil mi

      Sil
  14. Yazarı ve kitabı ilk kez duydum. Bu yorumdan sonra okumak istedim. Çok başarılı günümüz yazarları var. İstersen birkaç isim önerebilirim :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa şule evet beğendiklerinden yazarmısın, deep de arada yazıyor 2020 de okuma tarzımı değiştireceğim

      Sil
    2. Zeynep Kaçar, Seray Şahiner, Nermin Yıldırım, Ercan Kesal, Ömür İklim Demir, Gaye Boralıoğlu, Murat Menteş, Sezgin Kaymaz, Selçuk Aydemir, Hande Altaylı ilk aklıma gelenler :-)

      Sil
  15. Harika böyle romantik kitaplar tanıt bence.:)

    YanıtlaSil
  16. Not aldım, teşekkürler!!! :)

    YanıtlaSil
  17. Ben de çağdaş Türk edebiyatına uzak kaldım. Tabii kendim de uzak olduğumdan . Türkçe kitap sipariş edince de bildiğim sevdiğim yazarlardan seçiyorum.

    YanıtlaSil