Göğe doğru tükürme ; suratına geri gelir...


Büyülü gerçekçiliğin kraliçesinden yine büyüleyici bir roman okudum. Geçmişle günümüz arasında gidip gelen bir roman Japon Sevgili. Bu defa tarzının dışında yazmış yazar. Okurken gerçek hayat hikayesi olduğunu düşündüğüm sayfalar arasında bir yazar Türkiye'den Yunanistan'a, Polonya'dan Fransa'ya ve yaşananlara nasıl vakıf olabilir acaba diye düşündüm.







İrina'nın bir yaşlı bakım evinde çalışmasıyla başlıyor roman. Genellikle orta düzeyde gelire sahip olanları kaldığı Lark House bakım evinde diğerlerinden farklı gözüken bir kadın vardır. Alma Belsaco.. Zengin, asil ve on sekiz yaşındaki kedisi ile yaşayan Alma, İrina'ya mesai saatleri dışında kendisine yardımcı olması için iş teklif eder.

Bu yardım sayesinde İrina,  Alma'nın geçmişine yolculuk yapar. Sekiz yaşında Nazi işgalinden kaçarak geldiği Amerika'da daha sekiz yaşındayken tanıdığı İchimei 'ye yetmiş yıldan fazla süre aşık olarak kalan Alma'nın, ailesinin İrina'nın muhteşem harmanlanmış hikayesi Japon Sevgili...

Okurken, aşk nedir ? evlilik nedir ? aile bağları nasıldır ? sorularına cevap ararken buldum kendimi hep..

Çok keyifle okudum ben. Peru'lu bir yazarın Amerikan hayatını bu kadar güzel anlatması, bir kadının aşkını kendisi yaşamış gibi hissettirmesi hepsi çok güzeldi.

İçtenlikle tavsiye ederim

Sevgiler
Sevim

23 Yorumlar

  1. Okumamıştım. Tarafımdan dikkate alındı:)

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok keyifle okumuştum. Allende muhteşem. Yorumunu merak etmiştim, zaten yazmışsın ;)

      Sil
  3. Güzele benziyor kitap....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben Allende sevdiğimden çok keyifle okumuştum

      Sil
  4. Allende cidden bir efsane, tek bir beyinden bu denli farklı ve zengin eserler nasıl çıkıyor anlamak mümkün değil. Bu roman da listemde, teşekkürler paylaştığın için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kıskanıyor insan değil mi böyle yazarları

      Sil
  5. Çok ilgimi çekti. Okuma listeme alayım, çok teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  6. hım okurum konu iyimiş yazar zaten çok iyiii :)

    YanıtlaSil
  7. Kitapları o kadar güzel anlatıyorsun ki hepsini okumak istiyor insan istisnasız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o zaman akşamları 1 saat okuma sözü ver kendine min 70 sayfa :)

      Sil
    2. O kadar okuyabilsem uçarım uçar :)

      Sil
  8. GÜZEL BİR KİTABA BENZİYOR, TANITIM İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazarın tarzından farklı olsa da ben çok sevdim

      Sil
  9. Kapak da çok güzel olmuş. İnsanı içine çekiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. can yayınlarının genel tarzından farklı bir kapak değil mi

      Sil
    2. Can Yayınları olduğunu bilmiyordum. Sen yazmasan kesinlikle anlamazdım. Evet, diğer kapaklarından çok farklı olmuş.

      Sil
  10. Güzel bir paylaşım. büyülü gerçeklik benim sevdiğim tarzlardan. teşekkürler...

    YanıtlaSil
  11. bende listesini yaptım fırsat buldukça alıyorum

    YanıtlaSil
  12. Bu kitabi duydum ama okumaya sıra gelmedi ☺️

    YanıtlaSil