İyiler ve kötüler. Keşke ayırmak o kadar kolay olsaydı. Herkesin içinde ikisinden de var...



Nasıl bir kitap okudum  ? Tek bir kelime ile anlatabilirim. 'Harikulade' Başka hiç bir kelime Hikayeci yi anlatamaz. Şu an satışı olmayan kitabı bana kütüphanesinden gönderen Derya'ya çok teşekkür ediyorum. 2. Dünya savasında Nazi zulmünün en iyi anlatıldığı romanlardan biri sanırım.

Jodi Picolut'un alışıldık polisiye tarzı, mahkemeler, savunma yapan avukatlar bu romanda yok , onun yerine tarihin içine gömülen suç ve suçlular var.






Hikayeci , kayıpların konuşulduğu bir terapi grubu ile başlıyor. Sage ve Josef bu grubun katılımcıları, Sage yirmilerinde Josef ise doksanlarında, her ikisininde kaybı var. Sage kaybının açıkça annesi olduğunu söylerken, Josef hiç konuşmadan katılıyor gruba. Bir gün samimi oluyorlar ve işte roman buradan sonra başlıyor Josef'in sırlarını anlatmasından itibaren.

Josef; 2. Dünya Savası sırasında bir Nazi subayı olduğunu, çok kötülükler yaptığını , ölümü hakkettiğini ama ölemediğini söylüyor ve Sage'den kendini öldürmesini istiyor. Sage hiç bir dine inanmadığını söylese de , ailesi Musevi ve ninesi Auswicth kampından kurtulanlardan. 

Bu itirafın ardından Hikayeci ye FBI avukatı Leo, nine Minka ve onun anıları da dahil oluyor ve beş yüz kırk sayfalık muhteşem bir eser ortaya çıkıyor.

Picoult okuyanlar bilirler ki, sürpriz bir son olabilir  romanı bu düşünce ile okudum hep, kafamda hep farklı farklı senaryolar türettim. Kapağını kapattığım zaman da kalbim hem acıyla doldu hem de sevindim. 

Sahaflarda bulabilirseniz mutlaka okuyun .

Sevgiler
Sevim

16 Yorumlar

  1. Çok teşekkürler Sevim bu kıymetli tanıtım için :))

    YanıtlaSil
  2. J. Picoult'tan 3 tane okudum sevmiştim de ama bana yetti ve devam etmedim. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevdiğim yazarları kolay kolay bırakamıyorum

      Sil
  3. Şu kitap tanıtımlarını çok iyi yapıyorsun be Sevim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim ama kitapları sevince yazmak kolay oluyor, yarım bıraktığım kitapları hiç yazmıyorum misal :)

      Sil
  4. Sürekli iyi yorumlar okuyorum bu kitap hakkında. Umarım tekrar baskısı olur. Kütüphanelere de bir bakmak lazım tabii. Ama mutlaka okumak istiyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yayınevi baskı yapacağız dedi bence bekleyin ve mutlaka alın çok iyi bir kitap

      Sil
  5. Sevdiğin bir yazarın kitaplarını arka arkaya okumayı seviyorsun sanırım. Ben aralara başka kitaplar almayı severim. Hem yazarın kitaplarını çabuk bitirmeyeyim hem de aynı kalem beni belki sıkabilir diye.

    YanıtlaSil
  6. Aslında kitap ilgimi çekti. Eğer denk gelirse okuyabilirim. Baskısının olmaması da başka bir sorun tabi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlkay muhteşem bir kitap, yayınevi tekrar basım yapacak mutlaka oku

      Sil
  7. Benim okumak istediğim kitaplardan canım. Bulursam alacağım inşallah:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yayınevi basacağını söyledi umarım en kısa zamanda basılır

      Sil