Umudumuz Var - Esaretin Bedeli


Pek çoğunuz izlemiştir mutlaka Morgam Freeman'ın başrolünde oynadığı Esaretin Bedeli filmini, benim film izleme alışkanlığım ne yazık ki çok az olduğu için 1994 yapımı bu filmi izlememiştim. 





Bir kaç ay önce Sadri Alışık- Çolpan İlhan tiyatrosunun, Stephen King'in bu eserini oyunlaştırdığını öğrenince umarım Bursa'ya gelir de izlerim demiştim.
Dün akşam bu tadına doyulmaz oyunu gözlerim yaşlı izledim.

Shawshank hapishanesi, cani katiller, tecavüzcülerle dolu korkunç bir yerdir ve kendisini aldatan karısını öldürmekten mahkum Redd buranın gediklisidir. Şartlı tahliye talepleri sürekli reddedilmektedir. Redd'in en büyük özelliği dışarıdan , hapishaneye her tür şeyi - içki, sigara , erotik dergi- sokabilmesidir.

Herkesin masum olduğunu söylediği bu cehenneme bir gün  bankacı Andy Dufresne gelir, o da karısını ve onun aşığını öldürmekten ömür boyu ceza almıştır. Andy'de aynı şeyi söyler 'onları ben öldürmedim'. 




Korkacağı , ağlayacağı üzerine bahislere girilen Andy hepsi için umut kaynağı olur, azim kaynağı olur, başarmanın simgesi olur. Vergi ve bankacılık tecrübeleriyle gardiyanların ve hapishane müdürünün tüm kirli işlerini yapan Andy bu sayede tecavüzcü kız kardeşlerden de korunur bir süre... Hücresinde tek başına umutla bekler kurtuluş gününü...

Tamamı erkek oyunculardan olan kadro harikuladeydi, herkes o kadar yakışmıştı ki rolüne, isimlerini bilmediğim için utanç duyduğum tecavüzcü kardeşler  oyunun yıldızlarıydı. Redd 'i oynayan Kerem Alışık beklediğimin üzerinde bir performans sergiledi, dizilerde denk geldiğimde izlediğimin oyun performansının  üzerinde bir tiyatro oyuncusu olduğunu gördüm. Ses tonu ,vurguları ile sık sık babasını hatırlattı bana. Yine Kaan Taşaner televizyon ekranlarından tanıdığım bir isimdi, ama Andy için muhteşem bir seçim olmuş, yüzündeki muzip gülümseme, gözlerinin içindeki umudun parıltısı ile sahneyi dolduran bir oyunculuk sergiledi. Ayrıca müzikler ve alttan gelen sesler film tadında izlememizi sağladı

Sezon bitmeden son oyunlarda denk gelirseniz izleyin bence... 
Sevgiler





10 Yorumlar

  1. Hâlâ en iyi filmler listesinde ilk sırada. Benim de çocuklarla bir kaç kere izlediğim bir film. Gerçi çocuklara izleyelim dediğimde ben trt versiyonunu izlemiş biri olarak onların küfür dağarcıklarını bu kadar geliştireceğimi düşünmemiştim :D

    YanıtlaSil
  2. En, en, en sevdiğim film. Kaç kere izledim bilmiyorum. Denk gelirse mutlaka tiyatro oununu izleyeceğim.

    YanıtlaSil
  3. Filmini bende izlemedim. İzlemek lazım galiba.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım biz hata yapmışız izlemeliymisiz

      Sil
  4. ne güzeeel. haftasonu yazdığım sevinç çokum'u kaçırmaa. nefis edebiyat :)

    YanıtlaSil
  5. Esaretin Bedeli filmini izledim ama tiyatrosunu izlememiştim. Aslında dediğin gibi denk gelsek ne güzel olur. Uzun zaman oldu tiyatroya gitmeyeli. Sen anlattıkça özeniyorum valla. :)

    YanıtlaSil