Katil Kim ? - Şen Makas


Her ay en az bir oyun hedefim kapsamında bu ay Şen Makas adlı oyunu izledim. Ülkemizde Tiyatrokare tarafından sahnelenen oyun; sıkı durum Amerika'da 1979 dan beri kapalı gişe oyunuyor. Bu yüzden de Amerika'nın en uzun süreli oyunu ödülünü almış. Ayrıca Charlie Chaplin Komedi Ödülünü alan tek oyun...

Ülkemizde sahnelenen oyunda Nurseli İdiz, Veysel Diker, Cem Güler, Müge  Kement, Özgür Yetkinoğlu ve Jess Molho oynuyorlar.  Baştan söyleyeyim 10 Mart Pazar akşamı izlediğim oyun  üç saate yakın sürdü ve son zamanlarda gülmediğim kadar güldüm hemde kahkahalarla. 



İlk perde çok normal bir tiyatro oyunu, bir kuaför salonunda geçiyor. Kuaför, çırağı ve üç müşterinin bulunduğu bir salon. Nurseli İdiz zengin bir dul,hatırlı bir müşteri, Veysel Diker ise biraz garip bir kuaför. İlk perdenin sonuna doğru bir cinayet işleniyor ve sivil polis memurumuz Jess Molho sahneye giriyor. Seyircilerin de ışıkları yanıyor, ve aradan sonra bizim  de yardımımızla cinayeti çözeceğini söylüyor.



İkinci perde başladığında ise oyuncular ile seyircilerin diyaloğu başlıyor. İşte oyunun en eğlenceli kısmı da burası, en azından Bursa seyircisi çok eğlenceliydi, çok güzel suçlamalar ve çok güzel cevaplar geldi. Veysel Diker'in buradaki rahatlığı tek kelime ile harikaydı. 

İkinci perdenin sonunda ise seyirci oylarıyla katil belirleniyor ve oyun o şekilde sonlanıyor.

 Oyuncuların doğaçlama yetenekleri, güncel olayları oyuna katmaları ise daha izlenebilir kılmış, yerel seçimler ve Palu Ailesi gibi 

Çıkarken seneye mutlaka yine gidelim diyerek çıktık, çünkü başka seyirciler başka sorular başka cevaplar ve başka bir katil çıkma ihtimali bile oyunu yeniden yeniden izlemeye değer bence 

Sezon kapanıyor artık, muhtemelen son bir kaç oyun oynanacak, şehrinize gelirse mutlaka ama mutlaka izleyin. Günlük derterden uzak bir kaç saat geçirin asla pişman olmazsınız.

Sevgiler 
Sevim

31 Yorumlar

  1. Ne güzel bir zaman dilimi geçirmişsin. Keşke izleme şansım olsaydı 👍😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. son oyunlar bu sene için istersen programlarına bir bak nerelerde oynayacaklar

      Sil
  2. Nurseli İdiz'in oyunculuğunu çok severim. Eskişehir'de olsaydı giderdim.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. baktım da ankara ve istanbul var... ama aklında olsun bu oyun seneye de devam edebilirler çok keyifli gidersen eğlenirsin bence

      Sil
  3. Tiyatroya da, sinemaya da gitmeyi çok severim. Ama tiyatro canlı olduğundan, daha da çok hoşuma gidiyor. Bu oyun da, bence de çok izlemeye değer. 💝

    YanıtlaSil
  4. Tiyatroyu pek sevemedim ancak yine de tanıtım için çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tiyatro sevmemek ? aaaa çok ilginç...
      sinemaya kıyasla çok daha fazla severim bende

      Sil
  5. Her ay en az bir oyun kararın harikaymış, tebrik ederim. Ben de her ay bilet almak için oyunlara bakıp önce karar veremiyorum sonra neredeyse hepsinin tükenmiş olduğunu fark edip çıkıyorum...

    Bu oyun özel tiyatro oyunu mu, çok anlamıyorum sahnelerden ama devlet ya da şehir tiyatrosu değil herhalde ondan mı biraz daha pahalı? Cahilliğimi mazur gör :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tiyatro Kare nin özel tiyatro evet maalesef çok pahalı.. Aslında fiyatlar makul olsa her ay bir değil üç beş oyun izlemek istiyorum ama bütçem o kadarına el vermez

      Sil
  6. ne kadar güzelmiş :) çok keyifli duruyor

    YanıtlaSil
  7. İstanbul için bir araştırmasını yapayım ben..Uzun ama değer gibi :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 18 nisanda varmış bende merak edip baktım

      Sil
  8. Nurseli İdiz in sağlık sorunlarını atlatmasına çok sevindim...

    YanıtlaSil
  9. Çok ilginç ve güzelmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok değişik ya ciddi ciddi cep telefonundan oy verdik

      Sil
  10. İsmini bildiğim ama izlemediğim bir oyun. Katilin o oyunda belirlenmesi şahane. Ve gerçekten farklı bir ihtimal için tekrar gidilebilir:) Aklımda olsun, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya tabiki ben mesela kuaför katil diye oy verdim arkadaşımda müşteriye oy vermiş, ama kuaförün çırağı katil demiş çoğunluk salonda , o şekilde bitti. Seneye o yüzden bir daha izlerim

      Sil
  11. izlemedim ama iyiymiş, eğlenmeniz harika satırlardan bile hissedilebiliyor o heyecan , sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seyirciler çok rahattı, diyaloglar çok doğaldı.. Bizde ülke olarak zaten böle olaylara hep merak vardır sabah programlarında 10 küsür yıldır katil aramamızdan belli, o yüzden herkes kendince akıl yürttü

      Sil
  12. Denizli'ye gelirlerse gitmek isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla umarım gelir biz çok eğlendik cidden

      Sil
  13. iyimiş aklımda olsuuun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tavsiye ederim .. git bi oy ver katile :)

      Sil
  14. Çok keyifli bur oyunmuş. Hedefini çok sevdim .Darısı başıma :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazın tiyatro turnesi saha az olur mecbur konsere dönüştüreceğiz 2 ay hedefi.. Festival var yazın burada nasılsa oradan bir kaç konserle mutlu edeceğim kendimi

      Sil
  15. Bana black mirror dizisinin son yayımlanan tercihli son bölümünü hatırlattı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. e Amerikada 40 yıldır sahnelendiğine göre black mirror buradan esinlenmiş olabilir, gerçekten cep telefonu ile oylama yapıldı

      Sil
  16. Şen Makas oyununu biliyorum. Nurseli İdiz sevdiğim bir sanatçıdır. Kesinlikle izlenmeli bu oyun. Teşekkürler canım.:)

    YanıtlaSil