Sözler Geleceği Doğurur - Kehanet Gecesi


Yine mi Auster demeyin lütfen; yine Auster bütün kitapları bitene kadar Auster. Aslında 4321 okuyacağım ama kıyamıyorum, o son romanı okursam elimde bir şey kalmayacak diye karşıdan bakıyorum. Bu sebeple Kehanet Gecesi ni okudum bu sefer de. Yine tesadüfler hayata yön veriyor tesadüflere sözler de eklenmiş Söylediğiniz söz geleceğe dönüşür mü sorusu var romanda




Kehanet Gecesi; yazılan romanda geçen başka bir romanın adı aslında. Böyle söyleyince tuhaf geliyor biliyorum. Kahramanımız yazar  Sidney Orr geçirdiği kazadan sonra yeni yeni ayağa kalkmaktadır.  Bir kaç yıl önce evlenmiş olduğu karısı Grace e hala çok aşıktır. Sid'in en yakın dostu ise yine bir yazar olan John Teause'dur.

Sid bir gün yürüyüş yaparken, Çinli bir kitapçıdan mavi bir defter alır ve yeni romanına başlar ; yazdığı roman evli bir editörün - Nick Bowen'in hayatıdır. Nick'e incelemesi için bir roman gelir işte bu romanın adıdır Kehanet Gecesi.

 Nick'in başına gelen bir takım garip olaylardan sonra bir odada kilitli kalmasına kadar yazar Sid romanı ama orada kalır. Çünkü karısı hamiledir ve bebeği istememektedir.

Yaşadığı garip olaylar, John ile yaptığı sohbetlerden sonra mavi defterine kendisi ve ailesi ile ilgili hikayeler de yazar ama korkar bir yandan da ya sözleri geleceği oluşturursa diye...

Şimdi ben ne kadar anlatırsam anlatayım kitapta geçen ufacık bir kelimenin bile pek çok sayfa sonra bir şekilde karşınıza çıkmasının yarattığı heyecanı anlatmam güç. Auster okuyanlar bu tadı bilirler, okumamış olanlar için ise gerçekten üzgünüm çok şey kaçırıyorlar.

Kehanet Gecesinde  farklı bir şey var ,  kitap bitiyor ama kafanızdaki sorunlar bitmiyor, sonu gelse de gelmemiş oluyor. Ben kafamda bir sürü son yazdim mesela 

Ben her kitabını heyecanla okuyorum, hatta şimdi de bu kitabın sonuna çevirmen İlknur Özdemir'in yazarla yaptığı röportajı okuyacağım.

Sizi yoran iş hayatınızdan biraz olsun uzaklaşmak için akşamları bir kaç sayfa okuyun iyi gelecek.

Sevgiler
Sevim

22 Yorumlar

  1. güzel kitaba benziyor listeye yazayım çünkü okumadığım o kadar çok şey var ki

    YanıtlaSil
  2. Auster'beni yoran bir yazar ama okurum bende.
    Bu eser de okuduklarimin arasinda.
    Emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya o tesadüfler yoruyor tabi ama ben çok seviyorum

      Sil
  3. İlginç geldi konusu, bu yazarın epey bir kitabı listemde bekliyor, umarım en kısa zamanda okurum hepsini, teşekkürler paylaşım için:)

    YanıtlaSil
  4. Birşeyler karalarken bu tür düşünceler benim de aklımdan geçmiyor değil. Okumak istedim bu kitabı. Çok teşekkürler Sevim.

    YanıtlaSil
  5. Kehanet Gecesi kitabını okumadım ama okunacaklar listemde bulunan bir kitap. Sana uzun zamandır uğrayamadım. Gelmişken okuyayım paylaşımlarını bakalım neler tavsiye etmişsin. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla bu yıl amacım austeri bitirmek yada en azından %80 okumuş olsam diyorun

      Sil
  6. Asla "Yine mi Auster?" demeyeceklerdenim:) Bayılırım yazılarına, romanlarına. iyi okumalar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy sevenleri bulunca gurbette hemşehri görmüş gibi oluyorum

      Sil
  7. Çok merak ettim şu Auster’i 😉

    YanıtlaSil
  8. Bir ara iki ay boyunca sadece Auster okumuştum. Sanırım 20 civarında roman galiba bir de şiir kitabı vardı. Otobiyografik olan hangisiydi ? İnce bir kitap. Neyse, en çok aklımda kalanların başında Ay Sarayı, Newyork Üçlemesi, Kehanet gecesi, Yalnızlığın Keşfi, Son Şeyler Ülkesinde, Kehanet Gecesi evet, Timbuktu'nun da yeri ayrı. Zaman zaman yeniden okuma düşüncesi geçiyor aklımdan. Ay sarayı ya da Yalnızlığın Keşfi, iki romanda da baba figürü ön plana çıkıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla ben çok seviyorum auster basit diyenlere de dil çıkartmak istiyorum :)

      Sil
  9. Kitap tanıtımları yapan blogcanları okumak çok keyifli çok da işlevsel. Bir kitabı alıp almamak ya da bir yazar hakkında fikir sahibi olmak gibi şeyler bu bloglarda yapılan hizmetlerle sorunsal olmaktan çıkıyor. Böyle bir blog bulduğum için mutluyum ben de :) Okumak daim olsun ;) Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende artık kitap almadan bizim blog mahallesinde kim okumuş acaba ne demiş diye bakıp ona göre alıyorum kitaplarımı

      Sil
  10. Selaaamm son paylaşımımızda seni mimledik canım. Mim görevi ellerinden öper. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok geç oldi biliyorum ama hastaydım bugün yazdım ctesi yayınlayacağım uzun yazmak istedim cunku

      Sil
  11. okumadım okuruum :) auster sefiyoms :)

    YanıtlaSil