Zamanla Değişim 


Canım Zweig nasıl özlemişim seni, sırf bu özlem için ara vermiştim sana ,senin kaleminden birazcık uzaklaşmıştım ama geri dönünce ne kadar özlediğimi seni nasıl sevdiğimi fark ettim bende Geçmişe Yolculuk yaptım senin bu novellan ile

Yine kısa, ama derin, soluksuz, çok gerçek bir eser okudum. Yine büyülendim, yavaş okuyayım da bitmesin dedim ama olmadı yine bir kaç saatte bitirdim Geçmişe Yolculuk'u







Bir tren garında kavuşan kadınla adam ilk trene biner yolculuklarına başlarlar. Adam güzel sevgilsine bakarken geçmişe bir yolculuk yapar...

Çok zor şartlarda okuyan, bir kitap alabilmek için saatlerce çalışan, zengin evlerinde çocuklara ders verirken horlanan Ludwing, sonunda maaşı çok fazla olmasa da saygın bir iş bulur. Şirkette istediği araştırmaları yapabilmekte, çılgın bir tempo ile çalışabilmektedir. Ta ki yöneticisi hastalanıp onun özel asistanı olup evine yerleşinceye kadar. Bu teklife önce şiddetle karşı çıkar, yine hor görülmeye katlanamayacaktır çünkü. Ama işini kaybetme durumu ile karşı karşıya kalınca mecbur olup yöneticisinin evine gider. 

Onu karşılayan evin sahibesine ilk gördüğü an aşık olur, haftalarca, aylarca  bu aşk birbirlerine dokunmadan aşk yaşar kadınla adam. Bir süre sonra yöneticisi onu iki yıllığına maden çıkartma işi için Meksika'ya göndermeye karar verir. İki yıl sürecektir iş .. Gider Ludwing, her gün aşık olduğu kadını düşünür, tam geri dönecekken savaş çıkar

Pek ya geri dönene kadar kaç yıl geçecektir ? Döndüğünde sevgilisini aynı şekilde bulabilecek midir?

Bu hesaplaşmalar ve anılarla dolu bir novella Geçmişe Yolculuk... Şu uzun kış gecelerinde bir elinizde içeceğiniz bir elinizde kitabınız ile muhteşem saatler vadediyor bence size..

Okuyun Zweig'i mutlaka okuyun... Hayatı, insanları bu kadar kısa sayfayla anlatabiliyor, duygularınıza nasıl tercüman oluyor onu görmek için okuyun bence..




Sevgiler
Sevim

14 Yorumlar

  1. Arkadaşlar nasıl oldu anlayamadım yapılan yorumlar ve yanıtlarım silindi, burada yorumu bulunan arkadaşlardan özür dilerim

    YanıtlaSil
  2. çok iddialısınız o zaman listeme alıyorum:)) teşekkürler paylaşımınıza, keyifli okumalar, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmişteki aşk .. ayy evet güzeldi güzel. Seversiniz bence

      Sil
  3. siteniz takibimde artık çok beğendim ^_^

    YanıtlaSil
  4. Yazarın 5 kitabı var elimde henüz okumaya başlamadım.

    YanıtlaSil
  5. oleey sırayla okuyum ben daaa bu yazarı. bunu okumadım dahaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa o zaman ilk bilinemeyen bir kadının mektubu bence

      Sil
  6. Aynen nasıl bu kadar kısa sayfada bu kadar olayı ve bu kadar yoğun anlatabiliyor... Zweig’la geç tanışıp hayran olanlardanım ben de!!!! Seri bekliyor sırayla okuyacağım inşallah, sayenizde fikir ediniyorum. Sinir oldum ama neden gönderdi adamı şimdi 😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) geçmişe yolculuk ta tüm zweig kitaplarının yaptığını yapıyor işte neden öyle neden böyle diye soruyoruz. Inşallah hepsini okuyabilirsiniz

      Sil
  7. Bakalım zaman olursa okunacaklar arasına aldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Stefan Zweig 'ın tüm kitapları hep listemizde olmalı:)

      Sil
  8. Zweig in her kitabi okunur 😊

    YanıtlaSil