Kibirli  Genç Kız - Emma


Bu sene başından beri Emma' yı okumak aklımdaydı, ama bir türlü fırsat olmamıştı, geçen hafta onu Nilüfer Akkılıç Kütüphanesi rafında görünce ödünç alıp okuyayım dedim.

Daha önce Gurur ve Önyargı' yı okumuştum yazardan, kalemini çok sevmiştim. Çok kolay okunabilen ,kişi tasvirleri ile roman kahramanlarını tam karşınıza getirebilen bir usta. Gurur ve Önyargı'da Darcy ve Elizabeth tüm canlılığıyla nasıl karşınızdaysa Emma 'da da tüm kahramanlar aynı canlılıkta gözünüzün önüne geliyor. 

Genelde çevirileri pek beğenilmeyen bir yayın evinden okumuş olmama rağmen, soruna rastlamadım açıkçası. Beş yüz sayfaya yakın bir roman ama çok akıcı , çok kısa zamanda okunabiliyor.




Emma Woodhouse, ablası ve mürebbiyesi evlendikten sonra babası ile yalnız yaşamaya başlamıştır. Yaşadıkları kasabanın en zengin ailelerinden biri olmanın da verdiği rahatlıkla kendini beğenmiş, biraz da kibirlidir. İnsanları kendi kafasına göre sınıflandırmaya bayılmaktadır. 

Kasabada en çok görüştükleri kişi, eniştesinin erkek kardeşi olan George Knightley'dir. Babası da Emma 'da bu sohbetlerden çok hoşlanmaktadır. Birde çok sevgili mürebbiyesi bayan Weston ve kocası ile neredeyse her gün buluşmaktadır. Küçük kasaba da her olay önem taşımaktadır, hele ki bay Weston'un ilk evliliğinden olan oğlu Frank'ın ve bir diğer komşularının yeğeni olan Jane'in ailelerini ziyarete gelecek olması kasabaya hareket katmıştır. Emma'nın biraz acıma duygusu ile yardım ettiği küçük arkadaşı Harriet ise kasabanın rahibi bay Elton'a platonik olarak aşıktır. Tüm bu olaylar Emma'nın hayatını renklendirecektir.

İnsanların yirmi kilometre bile olmayan yolculuklar için günler önceden plan yapmaya başlamalarını, beş yüz metre bile olmayan yollarda bile yürürsem hasta olurum endişesi ile fayton kullanmalarını okumak çok keyifliydi


Kısaca böyle bir roman Emma, ama ilk başta da yazdığım gibi karaketerler öylesine canlı ki, romanı okumuyor neredeyse sinema da film izliyor gibi oldun. Emma'nın babasının aşırı pimpirikli halleri ne kadar komik ise, Emma'nın aşırı kibiri o kadar sinir bozucu idi. 

Kırk iki yıl gibi kısacık  bir zaman yaşayan yazar, küçük kasabalarda yaşayan insanların bu komik hallerini öylesine güzel anlatıyor ki, tüm dünyada eserleri hala büyük bir keyifle okunabiliyor. 

Okuduğum en klasikti diyemem tabi ki, ama çok keyifle okuduğum çok güldüğüm, çok eğlendiğim bir klasikti...

Yahu ben hiç klasik okumadım ne okusam acaba diyen varsa aranızsa Emma sizin için biçilmiş kaftan...


Sevgiler

Sevim

25 Yorumlar

  1. Klasiklere bayılan bir insan olarak Emmayı okuyacağım insAllah 😊

    YanıtlaSil
  2. Hiç okunmaz mı? Yıllar önce hem de :)

    YanıtlaSil
  3. Yıllar önce okumuştum. Tekrar da okunabilir. Tavsiye ve tanıtımınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle bu kış aksamlari süper olur

      Sil
  4. Şimdi ütü yaparkan Bay Darcy ile Elizabeth'i izlemekteydim. Aşk filmleri beni bayar ama o filme bayılıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yahu bizim diziciler neden ona el atmadilar acaba

      Sil
  5. Cay Canına; Goethe,tarzı bir şenlik var bu kitapta;Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pek cok karaketetli bir kasaba romani civil civil

      Sil
  6. emmaaa çok güzel romaaan. filmi de güzeeel. jane austen ve bronte romanlarına bayılırııım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sıcak romanlar gercekten romanı okurken kafanda film canlanıyor zaten

      Sil
  7. Yıllar önce okumuştum. Çok hatırlamadığım için bir ara tekrar okumak istiyorum.

    BBC Emma'nın kısacık bir dizisini yaptı. Onu da izlesene. Çok güzel. ben bazı sahnelerini açar arada izlerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa o zaman bugün izleyeyim. Bakalım Emma hayalimdeki gibi mi

      Sil
  8. Acaba bende dizisini mi izlesem...

    YanıtlaSil
  9. Ben de okumuştum daha önce ve çok beğenmiştim. Listem hafifleyince tekrar okumak isterim.

    YanıtlaSil
  10. Birlikte okuma yaptığımız arkadaşlarımla sıradaki kitabımız Emma.Yorumunu görür görmez okumaya başladım. Yorumların çoğunda herkesin büyük bir zevk aldığını gördüm. Umarım ben de büyük bir zevkle okurum. :)

    YanıtlaSil
  11. Okumadığım bir klasik..Aslinda kolay da okunuyormuş bir şans verebilirim😊
    Bu arada seni mimledim canım tabii eğer yapmak istersen:)

    YanıtlaSil
  12. https://sadevederin.blogspot.com/2018/02/golgesizler.html

    okuyon galiba yaa ondan şey ettiiim :)

    YanıtlaSil
  13. Kolay okunabilen kitapları okumak her zaman çok güzel oluyor.

    YanıtlaSil