Şimdiye kadar karşılaştığım tüm insanlar içinde, belleğimde en canlı kalan oydu...



Kısa bir süre önce yazmıştım, ölmeden önce yapılacaklar listeme Nobel Edebiyat Ödülü almış yazarların tamamını okumuş olmayı ekledim diye- tabi Türkçe'ye çevrilmiş kitabı olması koşuluyla - Patrick Modiano bu ay ki seçimim oldu. 2014 Nobel Edebiyat Ödülü kendisinin. Fransız , çocuk kitabından film senaryosuna pek çok alanda eser veren bu yazar, ödülü alana kadar ülkesi dışında pek tanınmıyormuş, ama ödülle birlikte dünya da haklı bir üne kavuşmuş. Ben yazarın En Uzağından Unutuşun romanı ile tanıştım. Stilini çok sevdiğimi baştan söylemeliyim ; kısa, yalın ve kolay anlaşılır cümleleri var. Zaten bazı siteler Modiano sitilini oluşturmuştur diyor yazar için. Özellikle çeviri olan eserlerde uzun cümleler bazen rahatsız ediyor beni, bu şekilde yazılmış bir romana daha keyifle başladım açıkçası.






Kısacık bir roman olan En Uzağından Unutuşun; isimsiz kahramanın otuz yıl önce 1964 yılında henüz on dokuz yaşındayken  tanıştığı ve aşık olduğu Jacqueline ile yaşadıklarını bize anlatmasından oluşuyor. 




Ailesini terk etmiş ve öğrenci olmayan bu isimsiz kahraman Paris'te  bir gece Gerard Van Bever ve Jacqueline ile tanışır, kendi yaşlarında ki bu çift hayatlarını kumar oynayarak kazanmaktadır. Bir anda bu çiftin hayatının tam içinde kendini bulan kahramanımız Paris'in ışıltılı sokaklarından Londra'ya savrulur. Yazarlık hayali için bu şehrin parkları çok ilgi çekicidir. Ama Jacqueline ile kendisinin çok farklı hayalleri vardır.

Farklı insanları, bunların hayatı hafife alışlarını ve Paris'in, Londra'nın  tüm sokaklarını anlatmış yazar . Bu yalınlıkta, bu düzlükte, bu kadar naif cümleler ile romana dalıp gittiğim söylemeliyim. Aslında hiç bir heyecanı olmayan, aşırı ağır bir tempodaymış hissi veren bir anda büyük sürprizlerin olmadığı bir roman, ama garip bir şekilde sarmalıyor yarım bırakamıyor insan.

En Uzağından Unutuşun; insan portlerini sevenlerin, Paris aşıklarının çok mutlu olarak okuyacağı bir roman bence. Yazarın tarzı ile tanışmak için güzel bir fırsat olabilir. Ben Nobel Edebiyat Ödüllü yazarlar listeme bir artı daha koyduğum için mutlu oldum en azından.

"Şimdiye kadar karşılaştığım tüm insanlar içinde, belleğimde en canlı kalan oydu" cümlesi ise eski bir sevgili için söylenebilecek en derin cümle bence

Keyifli haftalar
Sevim

18 Yorumlar

  1. Bu güzel yazınizdan sonra okumalıyım dedim ilginç karakterler var gibi 😊 kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Kalemine sağlık, yine çok iyi anlatmışsın. Bazen hiç aklında olmayan bir yazar ve kitabı sayende listeye ekleniyor. Gerçi bu pek ilgimi çekmedi, sanırım sayende listem kabarık biraz da ondan olsa gerek :))

    YanıtlaSil
  3. Paris romantizmi kulağa hoş geliyor. Emeğine sağlık canım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paris sokakları, aşık genç bir çift farklı hayaller...

      Sil
  4. Aldım listeme, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  5. bayıldım konusuna, okurum :)

    YanıtlaSil
  6. Paris'te geçen filmler, romanlar hoşuma gider nedense, eline sağlık Sevim'ciğim, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  7. Yapılacaklar listesi için anlamlı ve özel bir seçim..çok hoşuma gitti..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakalım ne kadarına ömrümüz yetecek ve tabi paramız :)

      Sil
  8. insanın kendine okuma hedefleri koyması ve bunları gerçekleştirmesi kadar güzel bir olay yok :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eski bankacı olunca hedefler kanıma işlemiş 😁

      Sil
  9. Yazarlık ve Paris benim için anahtar 🔑 kelimeler 😉 o zaman bu kitabı okurum

    YanıtlaSil